Gå til innhold

Hater netshop meg? 3. gang de gjør rare ting..


Anbefalte innlegg

Ja, jeg begynner å lure - hater netshop meg?

 

2 ganger før har jeg hatt dårlige erfaringer med de (1 gang sendt meg skjermkort som ikke så nytt ut, 1 gang brukte 1 mnd+ på returbehandling av HK).

 

Returnerte ett Abit IC7-MAX3 i875P, som var utlevert til dem den 10.6.2005. I dag (20.6.2005) fikk jeg "erst for defekt vare" ordrebekreftelse. Dvs 6 virkedager på returbehandling, ikke i toppsjiktet hastighetsmessig, men greit nok. Klager ikke på det.

 

Men erstatningsvaren de vil sende meg er ett Abit IC7-G, som etter alt jeg kan se er ett mindreverdig kort. Har de lov til det? Jeg tror ikke de har lov til det.

 

Hadde i det minste ventet at de spurte meg om det. Noe i duren: "Hei, det kortet du sendte i retur har vi ikke på lager og kan heller ikke skaffe, er det i orden med ett dårligere kort med dårligere spesifikasjoner som erstatning?"

 

Men ikke en mail en gang. Så jeg lurer på om de har lagt meg i en slags kategori som heter "Sytekunder som vi skal gjøre alt for å behandle dårlig" eller noe :hmm:

 

Sender de så klart en mail og ber om forklaring også. Får håpe de har en god forklaring.

 

Edit:

Hovedforskjellen mellom de kortene som jeg bryr meg om er antallet S-ATA porter. Hadde dette vært uvesentlig for meg hadde jeg ikke nok ikke brydd meg noe særlig om kortet koster ett par hundrelapper mindre.

 

Hvis de nå tilbyr meg en ekstra S-ATA kontroller i tillegg ler jeg, da må de også skjøte på en ekstra PCI slot da det ikke er noen ledige med det oppsettet jeg kjører nå :p (Modem + 2 IDE kontrollere + Lydkort + skjermkort som tar 2 slotter).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du si hva som er forskjellen?

 

Juridisk sett kan ikke en butikk omlevere til en dårligere gjenstand. Det skal være en tilsvarende eller lik gjenstand. Så spørsmålet er hva det er i denne saken.

 

Når det gjelder sytende kunde delen, så håper jeg ikke de har noe slikt, for da er jeg definitivt der etter alle mobilepisodene :p

(spøk til side)

 

jeg tviler sterkt på at butikker har det, selv om det noen ganger kan føles som butikker gjør mer for andre enn en selv :)

 

Opplevde det med komplett, men slagssjefen tok godt vare på meg. Så nå håper jeg den saken løser seg :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg opplevd dette med komplett mange ganger.

Jeg har sendt inn en vare til retur, og fått en dårligere modell tilbake.

Sist gang jeg sendte inn noe til komplett, skrev jeg at jeg ikke ville ha noe piss tilbake, og at jeg ville ha xx produktet. Det fikk jeg, ingen klager engang.

 

Returer har jeg oppfattet som generelt tregt av alle nettbutikker.

 

Tror uflaks spiller inn her, og at nettbutikkene tror at folk ikke har peiling når de sender tilbake varer. Som når man f.eks får et dårligere produkt enn det man sendte inn.

Lenke til kommentar

Jeg vet fra tidligere poster her på forumet at bla. Microplex har et "lite?" register over kunder som skaper "problemer" for dem. Vet ikke om dette er vanlig praksis hos webshoppene.

 

I graverende tilfeller kan jeg ha forståelse for om de fører logger over slikt, men de kan da ikke gjøre for alle som sender noe i retur.

Da burde svært mange av oss ligge i de registerne.

 

I hverfall undertegnede etter mange runder med returer av den beryktede serien med IBM harddisker :D

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar
Men erstatningsvaren de vil sende meg er ett Abit IC7-G, som etter alt jeg kan se er ett mindreverdig kort. Har de lov til det? Jeg tror ikke de har lov til det.

Dette har de ikke lov til å gjøre!

Du skal ha et tilsvarende eller bedre! Eller hele kjøpesummen returnert!

 

Hadde lignende problemer med komplett etter jeg returnerte et 6800 Ultra. Fikk et 6800 ultra tilbake, men erstatningskortet kjørte på 400mhz mens det gamle kjørte på 430mhz. Og den gamle typen kort var ikke tilgjengelig.

Etter litt "hardt mot hardt" med kompletts returavdeling kom svaret:

 

Skal krediteres 100%. Kunde har mottatt et kort som er dårligere enn det han opprinnelig sendte inn. Innsendt kort er ikke tilgjengelig lenger

 

Men de gav meg det ikke uten at jeg spesifiserte dette, og det bør du gjøre!

Synes ikke du skal gi deg med å få et dårligere kort + sata kontroller heller!

Siden kortet er gått ut av produksjon så synes jeg hele kjøpesummen skal tilbakebetales, dvs ca 1500,- tilbake på konto!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hadde et problem med en DVD-spiller, Netshop brukte omtrent like lang tid på å ordne problemet. De begrunnet ventetida med at det var mye sykdom (underbemanning) i returavdelinga for tiden.

 

Antar du bare har hatt uflaks, har brukt Netshop lenge nå, aldri hatt noen problemer. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kunne vente på svar fra Netshop før du kom og klagde over dårlig kundebehandling på forumet.

 

Du er også tilknyttet en annen webshop, om enn ganske løst. I ditt tilfelle bør du derfor ligge litt lavt til butikken det gjelder i det minste har fått mulighet til å løse problemet/misforståelsen. Selvfølgelig bør alle gjøre dette, men det er spesielt viktig om man er tilknyttet konkurrerende firma.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått til en ordning med netshop som jeg er fornøyd med, og takker for god kundebehandling denne gangen. :)

 

*Case closed*

Kan jeg spørre hva de gjorde for å få deg fornøyd? Gav deg masse hysj-hysj-penger for ikke å klage på forumet mer? :p

nei, seriøst det var godt å høre at de ordnet opp...

Lenke til kommentar

Enig med Afseth. Det er voldsomt hvor raskt brukere av nettbutikker er ute å klager hvis de har støtt på ett problem. Et minstekrav burde være å avvente et svar fra butikken, før man begynner å henge ut butikken for dårlig kundebehanding.

 

I dette tillfellet går trådstarter til og med til det skritt å spekulere i om nettbutikken har satt han på en hat liste, barnslig spør du meg.

 

Selvfølgelig bør dårlig service fra nettbutikker tas opp når dette er en realitet, men nettbutikkene bør alltid få en mulighet til å få svare på tiltalen før man bruker forumet til å henge de ut.

 

Denne gangen var det jo tydeligvis unødvendig å starte denne tråden, problemet ble jo løst når nettbutikken fikk mulighet til å svare på mailen til trådstarter.

Lenke til kommentar
Returnerte ett Abit IC7-MAX3 i875P, som var utlevert til dem den 10.6.2005. I dag (20.6.2005) fikk jeg "erst for defekt vare" ordrebekreftelse. Dvs 6 virkedager på returbehandling, ikke i toppsjiktet hastighetsmessig, men greit nok. Klager ikke på det.

 

Hey jeg bare lurer på en ting.. jeg returnerte en iiama prolite lcd (altså sendte) på tirsdag 14. og jeg har hverken sett noen mail eller noen pakke... er det slik at man kan se under "ordrestatus" om de har sendt meg en ny skjerm?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått til en ordning med netshop som jeg er fornøyd med, og takker for god kundebehandling denne gangen. :)

 

*Case closed*

Kan jeg spørre hva de gjorde for å få deg fornøyd? Gav deg masse hysj-hysj-penger for ikke å klage på forumet mer? :p

nei, seriøst det var godt å høre at de ordnet opp...

Ikke mye egentlig - skal ikke så mye til :)

 

En forklaring og rask løsning på problemet holder.

 

Valgte en LaCie Photon20Vision II 20" LCD skjerm og betalte mellomlegget mellom det hovedkortet kostet når det var nytt og det skjermen kosta på ukens tilbud. Så dekka netshop frakta til meg for skjermen.

 

Fikk skjermen i dag- dæven, fet skjerm ja :thumbup: Tror jeg kan like denne.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kunne vente på svar fra Netshop før du kom og klagde over dårlig kundebehandling på forumet.

 

Du er også tilknyttet en annen webshop, om enn ganske løst. I ditt tilfelle bør du derfor ligge litt lavt til butikken det gjelder i det minste har fått mulighet til å løse problemet/misforståelsen. Selvfølgelig bør alle gjøre dette, men det er spesielt viktig om man er tilknyttet konkurrerende firma.

Kanskje fordi mine tidligere erfaringer med netshop har vært mindre bra? Og at jeg ikke har vært fornøyd med deres svar/kundebehandling i tidligere saker?

 

Men klart - ser poenget ditt.

 

Ikke fyord til netshop denne gangen, de ordnet raskt og greit opp - ferdig med det. Ikke noe rundt grøten og irriterende svar denne gangen.

Lenke til kommentar
I dette tillfellet går trådstarter til og med til det skritt å spekulere i om nettbutikken har satt han på en hat liste, barnslig spør du meg.

Vel, det var mer ment som spøk.

 

Og jeg håper og tror ikke netshop har en slik liste. Men skal innrømme at jeg er "på tå hev" angående netshop da jeg føler de har tråkket meg på tærne i tidligere saker/tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...