Gå til innhold

Lovlig å forsvare seg mot purken?


Anbefalte innlegg

Politiet sitt ord mot ditt hjelper sjeldent.. Men hvis en politi/securitas vakt TROR du har noe uloveli, eller tror du har stjålet noe, og ser i bag/pose/ryggsekken din men ikke finner noe, kan du anmelde han for falske beskyldninger eller noe sånt.

De tar visst slike ting svært alvorlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beskytter oss, hadde ikke lovene vært her hadde det ikke vært så vanskelig for noen å knerte deg, da ingen kan stoppe dem..

For å sette det på spissen da.

Selv tror jeg ingen hadde hatt glede av å knerte meg, så hvis det er det verste du kan komme på, er jeg litt skuffet...

Lenke til kommentar
hei.

 

satt med tanken her om det er ovlig å gjøre motstand mot purken hvis han "flyger på deg" og tror du er en krimminell?

 

 

eksempel:

at eg går på gaten, og ligner på en farlig person som har rømt fra fangsel ol. og purken bruker makt for å ta meg, er det då lovlig for meg å gjøre motstand å forsvare eg selv?

 

egentlig burdet de være det, men i denne syke syke staten her, må eg vel vente til eg er grøn og blå.

 

 

Noen som har hatt lignende episoder med purken?

Unnskyld meg, jeg vet ikke hva din særdeles gale oppfatning av virkeligheten skyldes.

 

Du tror ikke du trenger å frykte for politivold her i landet. Du får ikke skallen banket inn av en offentlig tjenestemann bare fordi du går med sort hettegenser, om det er det du tror.

 

Hvis du noen gang skulle stå overfor en slik situasjon vil jeg anbefale deg å holde deg rolig, begynner du derimot å slå tilbake kan du vente deg en tur på politistasjonen vil jeg tro, noe som er rett og rimelig.

 

Om du blir feilaktig anklaget og etter ditt syn straffet for noe du ikke har gjort der og da skulle jeg tro du kan gå rettens vei og få erstattning.

Lenke til kommentar
Du tror ikke du trenger å frykte for politivold her i landet. Du får ikke skallen banket inn av en offentlig tjenestemann bare fordi du går med sort hettegenser, om det er det du tror.

Nei, men det var jo et "tenk om"-spørsmål.

Hvis du noen gang skulle stå overfor en slik situasjon vil jeg anbefale deg å holde deg rolig, begynner du derimot å slå tilbake kan du vente deg en tur på politistasjonen vil jeg tro, noe som er rett og rimelig.
Det er slett ikke rett, og ihvertfall ikke rimelig. Hvorfor skal du finne deg i vold?
Om du blir feilaktig anklaget og etter ditt syn straffet for noe du ikke har gjort der og da skulle jeg tro du kan gå rettens vei og få erstattning.
Selvsagt. Men man må alltids forsvare seg.
Lenke til kommentar

Det var sefo tidligere. Nå heter det spesialenhet for politiet eller noe i den duren. Når det gjelder nødverge mot politiet så er dette noe som aldri må bli tillatt. Isåfall så vil hver eneste arrestasjon med et snev av vold i seg føre til en undersøkelse. Alle kan hamre løs på politiet og kalle det nødverge dersom han var alene. Politiet er en ordensmakt og skal adlydes til punkt og prikke. Dersom man er uenig eller har noe å klage på så får man ta det opp etterpå. Dersom noen føler at politiet er "ute etter å ta dem" så har dem som regel en grunn til det. I alle yrker finnes det sprøinger, også i politiet, men personlig ås foretrekker jeg det slik som det er i dag. De kriminelle har det jaggu godt nok om ikke dem skal begynne å banke og slå på politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...