Gå til innhold

Klasseskille! hva syns du?


Anbefalte innlegg

Lærere tjener kanskje veldig godt og jobber også veldig mye. Når vi andre har ferie sitter de og retter stiler og prøver.

 

Uansett, jeg skjønner ikke helt premissene for denne diskusjonen. Hva er et klasseskille i Norge i dag? Hvordan fungerer det i praksis?

 

Forøvrig: Folk som prøver å kjøpe seg polisk makt og innflytelse bør straffes. Hardt. Bedrifter som bedriver lobbyvirksomhet ut over det som kan kontrolleres til minste detalj av hvem som helst i landet bør oppløses øyeblikkelig.

Endret av howzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lærere tjener kanskje veldig godt og jobber også veldig mye. Når vi andre har ferie sitter de og retter stiler og prøver.

 

Uansett, jeg skjønner ikke helt premissene for denne diskusjonen. Hva er et klasseskille i Norge i dag? Hvordan fungerer det i praksis?

 

Det er mye mulig det at lærere tjener bra og jobber mye mens andre har ferie.

Men du tror vel ikke de er aleine om det?

De fleste som tjener bra i Norge i dag får det ikke gratis. Det går på bekostning av noe, demmes fritid!!!

Mange er fornøyd sånn som de er med å jobbe 08-16, men da må de jaggu meg tåle å at de som legger inn noen timer ekstra hver dag tjener mere også.

 

De fleste kan hvis de vil i Norge, vi har støtteordninger for det meste, så i mange tilfeller er det kun snakk om vilje, men det er lettere å klage enn å gjøre noe.

 

Forøvrig: Folk som prøver å kjøpe seg polisk makt og innflytelse bør straffes. Hardt. Bedrifter som bedriver lobbyvirksomhet ut over det som kan kontrolleres til minste detalj av hvem som helst i landet bør oppløses øyeblikkelig.

 

Å oppløse en bedrift som bedriver lobbyvirksomhet er vel noe drastisk eller???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du leser det jeg skrev, så satte jeg vilkår for lobbyvirksomhet. Jeg skal kunne gå inn og lese nøyaktig hva bedriften har fortalt til stortingspolitikerne, slik at jeg kan anmelde dem for løgn og få dem straffet hvis de kommer med tåpeligheter.

 

Bedrifter skal kunne kommunisere med politikerne, men det skal skje under intens overvåkning fra hvem som nå måtte ønske å overvåke slikt.

 

Dette for å unngå korrupsjon og at politikerne lar seg påvirke av løgner, som i dag.

Lenke til kommentar
Klasseskiller er et meningsløst begrep i dagens samfunn. Som andre har påpekt er ikke klassene sementerte lenger. Det er ingen tilfeldighet at flere av Norges rikeste menn de siste årene er "self made", de har jobbet seg opp fra ingenting. Røkke, Reitan, Thon, Fredriksen med flere startet der de fleste av oss startet. De hadde bare andre ambisjoner. Og en smule flaks.

Dette er ikke et bevis for at klasseskillet ikke eksisterer, men et bevis på at sosial mobilitet eksisterer!

Er klasseskillet reelt når en har sosial mobilitet? Jeg tviler.

Lenke til kommentar
Lobbyer er jo demokratiets spillerom jo!!

Les det jeg skriver en gang til. Dette "spillerommet" skal styres av strenge regler som gjør at vi kan holde et øye med hva som skjer.

 

slik at jeg kan anmelde dem for løgn og få dem straffet hvis de kommer med tåpeligheter.

Er løgn straffbart?

 

Hadde tåpeligheter vært straffbart ville det vært romslig på Stortinget. Istedet blir de gjenvalgt.

Jeg mener det burde innføres straffer for forsøk på lobbyvirksomhet som ikke alle har mulighet til innsikt i. Slike "gutteklubben grei"-lobbyister undergraver nemlig demokratiet, som vi blant annet ser i EU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...