Vice Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 En del av avsluttningen og premien er jo fiendens frustrasjon i det vinnerlaget stormer basen deres og dreper alle stakkarene som spawner, intill fiendens billetter er oppbrukt. Premie og premie. Kan ikke se hva som er så voldsomt belønnende med å spawnrape en haug med fiender før det får sett snurten av hva som foregår. Takk og pris for at alle seriøse servere praktiserer god spawn/base rape policy, slik at de som ikke kan oppføre seg blir kicket ASAP.
gamer73 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 ser det er delt syn på ting og tang. Personlig mener jeg at krig i BF skal være litt kaos. Og som sagt før av mange..spawnrape er en del av det å vise sin overlegenhet på. Å la være å skyte på en fiende fordi han er på det og det stedet blir kunstig. Men som også sagt så kan jo server admins utøve sin syke makttrang med å banne og kicke i hytt og gæver. I går spilte jeg på en av BF sine servere, bare pga lav ping. Både meg og en kamerat ble bannet for resten av runden pga at vi hadde fire uheldige TK's hver...ikke i samme omgang da. vi spurte begge hva i all verden som hadde skjedd og skjønte ikke hvorfor vi ble bannet! Men BF admins er jo kjent for slike svært så destruktive regler så det er ikke noe nytt liksom. Der der catchgamer serveren er svært mye bedre og der oppfører admins seg som folk. En annen ting er jo det at enkelte personer har en lei tendens til å starte vote kick pga at dem er blitt TK en gang...og ettersom en del brødløker spiller på serverne voter med uten å tenke seg om eller bare pga at dem liker å kicke folk så blir det jo svært så spesielt å spille. Jeg svarer default NEI på alle vote kicks! Jeg stemmer bare JA dersom jeg oppfatter at personen det blir stemt på går inn for å TK'e. Folk og server admins burde skjærpe seg!
Mr.Garibaldi Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Takk og pris for at alle seriøse servere praktiserer god spawn/base rape policy, slik at de som ikke kan oppføre seg blir kicket ASAP. Det blir spennende å se hvordan de kommer til å håndheve disse reglene, når man har en gyldig grunn for å gå inn i basene og sprenge forskjellige ting...
gamer73 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Det blir spennende å se hvordan de kommer til å håndheve disse reglene, når man har en gyldig grunn for å gå inn i basene og sprenge forskjellige ting... DET skal jeg også like å se hvordan blir gjort!
Plukk Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Og som sagt før av mange..spawnrape er en del av det å vise sin overlegenhet på. Å la være å skyte på en fiende fordi han er på det og det stedet blir kunstig. Helt enig! De som lar seg bli spawnraped er i grunn skyld i det selv, ettersom de har spilt så dårlig at de kun har ett spawn igjen. Dette er også den greieste måten å avslutte på, da rape fremskynder en ny runde og det er vel i alles interesse!? Sier ikke at jeg liker rape, men jeg tolerérer både å bli rapet og rape selv... Jeg skifter ikke lag/server kun fordi jeg blir rapet, fordi det langsiktig fører til enda mer rape... Hvis alle folk som blir rapet forlater servere så blir dette en ond sirkel, der det skjer rape på hver server pga. stor forskjell på antall spillere pr. lag! Som sagt så er rape et resultat av dårlig forsvar, som oftest er et resultat av dårlig teamwork! Dette kan rettes opp, men da må folk samarbeide! På en måte var dette ganske greit med BF:V, hvor alle flagg kunne erobres. En fikk dermed spawnrape kun frem til at basen var tatt, og etter det rant tickets ut!
Mr.Garibaldi Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sier ikke at jeg liker rape, men jeg tolerérer både å bli rapet og rape selv... Jeg skifter ikke lag/server kun fordi jeg blir rapet, fordi det langsiktig fører til enda mer rape... Hvis alle folk som blir rapet forlater servere så blir dette en ond sirkel, der det skjer rape på hver server pga. stor forskjell på antall spillere pr. lag! Som sagt så er rape et resultat av dårlig forsvar, som oftest er et resultat av dårlig teamwork! Dette kan rettes opp, men da må folk samarbeide! På en måte var dette ganske greit med BF:V, hvor alle flagg kunne erobres. En fikk dermed spawnrape kun frem til at basen var tatt, og etter det rant tickets ut! Den argumentrekken fungerer ganske bra når man snakker om klan krig, men når du spiller på public servere er det en litt annen sak. Folk er afk, noen ser knapt forskjell på Fi og egne, andre tror at spillet egentlig heter Rambo 2 osv. For å ikke nevne de som side med en gang det går imot deres lag.. Alternativet er å trekke seg litt tilbake, og se om laget faktisk greier å kjempe seg ut. Da gir du de som faktisk spiller ordentlig en sjanse til å gjøre noe, noe som kan gjøre runde mye mer spennende. Men hvis man får et kick ut av "shooting fish in a barrel" eller å fiske med dynamitt, så for all del... Om man ikke har fått kills før, burde man greie det da.... Ang. en ond sirkel, så er jo løsningen utrolig enkel hvis du synes det er et problem.... Ikke rape, og folk vil ikke stikke. Dog er jeg helt enig med deg om at den beste løsningen er at alle flag kan erobres. Personlig bytter jeg ikke server når det skjer en rape, men det hender jeg bytter lag til det som blir angrepet for å gi dem en hjelpende hånd. Alternativt gir jeg bare F.... i å spawne, så kan dere rape en tom base....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå