Gå til innhold

For varmt kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan gjøre som meg.. forsegle hele kabinettet bortsett fra front og den ene sloten ved skjermkort.. + en eller to kabinett vifter bak til å dra ut luft.. og du er i mål. min psu dro i bun å grun nok luft , men bestemte meg for å ha en kabinettvifte i tillegg.. nå er det en 80mm kbinettvifte og en 120mm psu vifte som drar ut luft.. da ligger diskene mine på ca 30 c ved en romtemp på 25c.. cpu'n min ligger på ca 5-10 c mer vet ikke med skjermkortet.. men det bør ha blitt bedre siden det er en av to opnonger som er...

 

så her er advarselen.. det vill bli endel varmere i selve kabinettet.. så om du har komponenter som lager MYE varme så vill jeg ikke anbefale dette

Lenke til kommentar

Det jeg har ville gjort:

Kjøpt meg noen vifter, og satt de viftene der det er plass. Strategisk plassert selvsagt. Nede foran er det lurt å ha vifter som blåser luft inn, oppe bak er det lurt å ha vifter som blåser luft ut. Dette pga. varmluft stiger.

Hvis det ikke er noen vifteplasser på kabinettdøren, har jeg ville skjært ut et hull som har plass til en 120mm vifte f.eks, og latt denne viften blåse kald luft inn.

Lenke til kommentar
HDD termometer måler for all del ikke temperaturen inne i kabinettet, men på harddisken.

 

Etter det jeg husker i alle fall. Kan vi få et screenshot av programmet? :)

Stemmer det, fikk ikke med meg at det var HDD Thermometer som ble brukt :blush:

Men uansett er det for høye temperaturer, det annbefales at HDD`en skal ligge på ca. 30-35*C for lengst mulig levetid.

 

OleBrumHonning: Hør på Moltrez, det hjelper garantert

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Orginalt er det 1 vifte øverst bak og en på cpu`en.

Det erden øverste hdd som går varm, pga varme fra den nederste.

 

Dette har jeg i kabinett fra øverst:

 

dvd-spiller

dvd-brenne

hdd 120gb

hdd 80 gb.

disketstasjon.

 

Det er liten plass til noe annet.

Kan jeg gjøre om rekkefølgen for at det skal bli bedre?

 

Hvor skal jeg ta strømmen fra til den 2 viften

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar
Det er også en vifte som er montert på hovedkortet som går hele tiden, den som er for cpu en. Den står rett under den andre viften som bakerst-øverst i kabinette.

 

Jeg har to hdd, den som går varm er den som er øverst. Den får nemelig all varmen fra den underste hdd

 

 

Hvordan skal jeg montere viften nederst-fram.

Forstod ikke helt det du skrev, kan du formulere det litt anderledes og kanskje bruke spørsmålstegn og slikt? :)

 

Vifen nederst-fremme skal blåse inn i kabinettet.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
2 av bladene på cpu viften ble ødelagt, nå bråker det mye. Kan jeg la maskinen stå på eller det skadelig

Den kan fint stå på. Ingen problem med det. Men vis viften er skadet ville jeg tatt den ut. Men vis temeraturen er HØY burde du vel kasnkje skru den av.

 

Hvordan klarte du det foresten?

 

Btw: Du burde lære deg spørsmålstegn og slikt. Er vanskelig å se om det er en setning eller et spørsmål uten ;)

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...