Gå til innhold

Oppkjøp av CHESS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra DN.no

 

http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article533839.ece

 

Vil kjøpe Chess

Av Siri Skaalmo

 

Et internasjonalt selskap ønsker å kjøpe mobilselskapet Chess, og har lagt inn et bud. Det bekrefter gründer og mobilsjef Idar Vollvik.

 

Chess-styret vil diskutere saken på et styremøte i kveld.

 

dn.no kommer straks tilbake med mer.

 

Hva tror dere vil skje nå? :hmm:

Jeg tror de diskuterer det, men at utfallet igjen blir negativt.

 

Som dn skriver er det ikke første gangen hverken de eller andre aktører har kommet med forespørsel om salg, alle høflig avvist.

 

Hvorfor skal de selge nå når de ikke har gjort det tidligere?

Lenke til kommentar
PR-stunt som vanlig for å hausse opp aksjekursen før en børsnotering.

Problemet er jo at aksjen allerede er børsnotert. Caset er vel hva som vil skje med kundene. Alle kundene Chess har per i dag, har vel gyldige kontrakter med Chess, særlig de som har King abb. De skal jo få gratis månedspris etter tre år, blir sppennde og se om dette vil stå ved like hvis selskapet blir solgt. Er sikkert mange her som kan mer juss en meg, men en eventuell kjøper må vel godta at abb som allerede er tegnet blir værende slik de er. Eller er det et forbehold i abb avtalene at Chess kan endre pirsene sine med et par måneders varsel eller noe? Veit at Netcom gjorde det med forsikringsvilkårene sine i alle fall.

Lenke til kommentar
PR-stunt som vanlig for å hausse opp aksjekursen før en børsnotering.

Problemet er jo at aksjen allerede er børsnotert. Caset er vel hva som vil skje med kundene. Alle kundene Chess har per i dag, har vel gyldige kontrakter med Chess, særlig de som har King abb. De skal jo få gratis månedspris etter tre år, blir sppennde og se om dette vil stå ved like hvis selskapet blir solgt. Er sikkert mange her som kan mer juss en meg, men en eventuell kjøper må vel godta at abb som allerede er tegnet blir værende slik de er. Eller er det et forbehold i abb avtalene at Chess kan endre pirsene sine med et par måneders varsel eller noe? Veit at Netcom gjorde det med forsikringsvilkårene sine i alle fall.

Så lenge et av vilkårene for det abonnementet er at du vil opparbeide deg en "bonus" i form av gratis abo-avgift så må det nye selskapet stå for det.

 

De kjøper selskapet med alle forpliktelser og rettigheter.

Lenke til kommentar
Godt å vite at man ikke mister den opparbeidede "bonusen" som fri årsavgift på King er. Er godt inne i mitt 4 år så det blir stort rabalder hvis de tar fra meg dette tilbudet :cool:

Det har ikke blitt fremlagt noe bevis på det. Ett eller annet sted i kontrakten må det vel stå en klausul som sier at Chess kan forandre prisene sine etter hvert. Det er jo helt naturlig at det ikke koster det samme å ringe i Norge om 10 år frem i tid feks, sett i forhold til inflasjonen. Chess må jo ha tatt et forbehold om at de kan forandre prisene.

Lenke til kommentar
Hvorfor Vodafone? Er ikke veldig orientert på aktører og slikt, så fortell gjerne hvorfor dere mener at Vodafone hadde vært en bra eier :)

Mest fordi dem er en av verdens størte operatør.

Hmm og eller så har jo dem noen ekslusive mobiler som kun blir utgitt med dem.

feks ved tilfelle av V800(nå Z800) hadde skikkelig lyst på den da den ble lansert i November/desember 2004. Nå er jo den tilgjengelig for alle, men den er ikke like attraktiv lenger som den var da for meg

Lenke til kommentar

Om ikke alt bare er et spill for galleriet igjen da.....

fra Norges mest PR kåte menneske.

Vollvik klarer å samle interessen rundt seg selv og selvskapet sitt på alle måter.

Bilkjøp

Båtkjøp

Brann.......osv

 

Og media (og vi) går på hver gang og diskuterer snobberiet hans.

Dette kan han.

Lenke til kommentar

Det er flere som tror det her bare er tull:

http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article534927.ece

 

 

 

- Dette er bare tull, sier John Strand i Strand Consult til DN, som mener Chess er verdt 600-800 millioner kroner.

 

Han viser til at Virgin Mobile, som også leier nettkapasitet, ikke verdsettes så høyt som Chess.

 

- Jeg ville ikke kjøpt Chess for en slik pris. Det norske mobilselskapet har jo ikke et eget nett. De som kjøper Chess for en slik pris, er ikke ved sine fulle fem, sier Strand.

 

 

 

 

I papirutgaven av Dagens Næringsliv så var det en egen notis om at Chess-gutta hadde "tjent" 150 millioner de siste dagene på denne saken hvis ikke jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...