Gå til innhold

Solgt en pc, og personen vil ha pengene tilbake


Anbefalte innlegg

Heisann. For ca. 1 måned siden solgte jeg en pc. Pcen ble kjøpt privat funka som den skulle.

Men nå ca 3 uker etter salget sier personen jeg solgte den til at han vil ha pengene igjen fordi maskinen har kortsluttet. Har han krav på pengene igjen når maskinen funket fint når jeg solgt den.???

Endret av SaTriX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. For ca. 1 måned siden solgte jeg en pc. Pcen ble kjøpt privat funka som den skulle.

Men nå ca 3 uker etter salget sier personen jeg solgte den til at han vil ha pengene igjen fordi maskinen har kortsluttet. Har han krav på pengene igjen når maskinen funket fint når jeg solgt den.???

Dersom den funket som den skulle da du solgte den, så skal ikke han ha igjen en dritt med deg.

Lenke til kommentar
Heisann. For ca. 1 måned siden solgte jeg en pc. Pcen ble kjøpt privat funka som den skulle.

Men nå ca 3 uker etter salget sier personen jeg solgte den til at han vil ha pengene igjen fordi maskinen har kortsluttet. Har han krav på pengene igjen når maskinen funket fint når jeg solgt den.???

Dersom den funket som den skulle da du solgte den, så skal ikke han ha igjen en dritt med deg.

Er du en butikk? Nei. Og da har han ingen rettigheter hvis maskinen fungerte da du solgte.

Lenke til kommentar
Heisann. For ca. 1 måned siden solgte jeg en pc. Pcen ble kjøpt privat funka som den skulle.

Men nå ca 3 uker etter salget sier personen jeg solgte den til at han vil ha pengene igjen fordi maskinen har kortsluttet. Har han krav på pengene igjen når maskinen funket fint når jeg solgt den.???

Dersom den funket som den skulle da du solgte den, så skal ikke han ha igjen en dritt med deg.

Er du en butikk? Nei. Og da har han ingen rettigheter hvis maskinen fungerte da du solgte.

 

 

Var det ment til meg?

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Heisann. For ca. 1 måned siden solgte jeg en pc. Pcen ble kjøpt privat funka som den skulle.

Men nå ca 3 uker etter salget sier personen jeg solgte den til at han vil ha pengene igjen fordi maskinen har kortsluttet. Har han krav på pengene igjen når maskinen funket fint når jeg solgt den.???

Dersom den funket som den skulle da du solgte den, så skal ikke han ha igjen en dritt med deg.

Er du en butikk? Nei. Og da har han ingen rettigheter hvis maskinen fungerte da du solgte.

 

 

Var det ment til meg?

Trådstarter.

Lenke til kommentar

Jeg er enig. Risikoen var helt og holdent hans, men hvis du har peil og ikke bor så langt unna, synes jeg godt du kan tilby deg å gi ham litt gratis support. Finne ut hva som er feil og anbefale hvilke deler som bør byttes.

 

Det samme skjedde med meg en gang for leeeenge siden da jeg solgte en 486DX4 100MHz til et gudsord fra landet. Harddisken som hadde oppført seg eksemplarisk crashet etter kun kort tid etter at jeg solgte maskinen. Jeg var på det tidspunktet på ferie i Egypt, men en kompis stilte opp og demonterte harddisken og satte inn en ny (som hun selvsagt måtte betale).

Lenke til kommentar

Altså, PC'en kortslutta etter 3 uker? Fy flate, hvor dum går det an å være... Du solgte pc'en som privatperson, og da gjelder garantiene fra leverandører på cpu, hk osv... Som det er sagt tidligere at hvis PC'en i teknisk bra stand når han kjøpte den så er det helt og fullt ansvar. Det er ikke selgers ansvar hvordan kjøper bruker en ting. Hvis jeg kjøper en bil og vraker den 5 dager etter, kan ikke jeg kreve selger for pengene tilbake fordi det kunne bli en bulk i bilen. :no:

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg at han du solgte maskinen til trodde at han hadde mer roen på data enn det han egentlig har og da har han sikkert rotet inni maskinen også har han kortsluttet den og da tatt kontakt med deg og sagt at han ville ha pengene tilbake. (det skulle ikke forundre meg.hehe)

Lenke til kommentar

Svaret er veldig enkelt. Han har ingen rettigheter ovenfor deg. Det eneste du kan gjøre er å sende han kvitteringene på stashet og be han isåfall prøve garanti hos forhandler.

 

For alt du vet så kan han ha kortsluttet maskinen, eller det har vært feil på hans strømnett. Uansett så er du ikke ansvarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...