Gå til innhold

Sammensmelting av legoklosser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruk lim. noe som er beregnet på plastikk, kanskje lim som selges sammen med/til plastikkmodeller o.l.

 

prøver du å smelte de sammen ender du bare med en del som er deformert og ikke kan bruke a like vell... (vil jeg trur, varmen sprer seg til hele klossen og hele delen smelter...)

Lenke til kommentar
Epoxy er så godt som gjennomsiktig og blir knallhard.

 

Jeg bruker to-komponent-epoxyen fra biltema, og den blir akkurat som plastikk (epoxy skal bli omtrent som plastikk).

 

Superlim har jeg ikke like mye erfaring med.

Jeg skal prøve det. Jeg kommer med tilbakemeldinger så snart som jeg har testet det, men det kan ta noen dager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er også mulig å ringe til Lego og få tilsendt de delen du mangler.

Jeg har allerede vært i kontakt med Lego-Norge.

De har "bare" reservedeler fra sett som har vært i salg de fem siste årene. Service i Norge er forresten nedlagt. Den endeste begrunnelsen får å få tilsendt deler fra dem, er hvis det mangler deler, eller det er defekte deler i et nytt sett. Da blir det i såfall sendt fra et lager i Tyskland. Grunnen til at Lego plutselig ikke kan ha service i Norge skal være at Norge ikke er med i EU, så da lurer jeg på hvorfor det er mulig i Sveits (og var mulig inntil 2001 i Norge).

Lenke til kommentar
Har det problemet jeg også, særlig de skiltene ja. Og antenner er også ofre for denne skjebnen. Men uansett, tror de aldri blir som nye, men det er mulig å kjøpte deler separat i legoland.

 

Tviler på at noe virker bedre enn superlim eller teip.

Vet du hvor stort utvalget er i Billund? (Jeg skal dit i sommer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...