Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne "port range" på speedtouch 510

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har anelse på hvordan man åpner/forwarder port 6881-6999 på et speedtouch 510i(telenor)?

Får lett til å åpne en og en port, men finner ikke ut hvordan man åpner en hel range(eller hva det en heter...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går vel ann og gjør det letvindt å velge å sende alt til en pc? mener det skal gå. Har speedtouch selv, men har ikke hatt behov for å åpne mere enn en og annen port så

Skrevet
www.portforward.com

Der står det veeeldig godt forklart hvordan man åpner en og en port ja..

Men jeg finner lite om hvordan man åpner en "range"....

Skrevet
Noen som har anelse på hvordan man åpner/forwarder port 6881-6999 på et speedtouch 510i(telenor)?

Får lett til å åpne en og en port, men finner ikke ut hvordan man åpner en hel range(eller hva det en heter...)

Det er desverre ikke mulig. Alternativet blir da å sette modemet i bridge mode og sette opp en annen router bak den eller om du bare har en pc, bruke pppoe på denne og få alle portene åpnet til denne pc`en.

Skrevet

Det er desverre ikke mulig. Alternativet blir da å sette modemet i bridge mode og sette opp en annen router bak den eller om du bare har en pc, bruke pppoe på denne og få alle portene åpnet til denne pc`en.

Det har jeg gjort.

Resultatet var veldig bra.

Jeg bruker en 3com trådløs router, og nedlastingsfarten min økte fra 240kb/s (med kun speedtouch) til 254-256kb/s (med 3Com). (under optimale forhold selvsagt)

Det har noe med innstillinger i router å gjøre, og 3Com-routern var tydeligvis perfekt for linja mi :)

Å få henta ut 255kb/s av teoretiske 256kb/s med linjeavstand 3500m må jeg si er helt greit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...