Boralis Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 - Ridge Hall computer-assistanse; Kan jeg hjelpe deg? - Ja.. jo.. jeg har problemer med Word... - Hva slags problem? - Vel, jeg skrev en tekst.. og plutselig ble ordene borte! - Ble de borte? - De forsvant. - Hmm. Så hva er på skjermen din nå? - Ingenting. - Ingenting? - Den er blank, og det skjer ingenting når jeg skriver. - Er du fremdeles i Word, eller gikk du ut av programmet? - Hvordan kan jeg vite det? - Ser du skrivebordet på skjermen? - Skrivebord på skjermen?? - Glem det. Kan du flytte musepekeren rundt på skjermen? - Det er ingen musepeker der. Som jeg sa: Det skjer ingenting når jeg skriver... - Har monitoren din et power-lys? - Hva er en monitor? - Det er den skjermen som ser ut som en TV. Har den en lampe som lyser når skjermen er skrudd på? - Jeg vet ikke. - Hm.. se på baksiden av monitoren din og se om du finner hvor strøm-kabelen går. Finner du den? - Ja, den fant jeg. - Flott! Følg ledningen og se om den er plugget i veggen. - Ja, der er den. - Da du så bak på monitoren, så du om det var to kabler der? Ikke bare en? - Nei. - Det skal være to. Gå bak og se om du finner to kabler der. - Ok, her er den andre ja. - Følg den, og fortell meg om den er koblet inn på baksiden av datamaskinen. - Jeg klarer ikke å se der. - Ehh.. ikke? - Nei. - Kan du ikke bøye deg over og se? - Det er ikke fordi jeg ikke kan bøye meg over. Det er på grunn av mørket. - Mørket? - Ja, kontor-lyset er av, og det eneste lyset jeg har er det som kommer gjennom vinduet. - Så skru på lyset da. - Jeg kan ikke. - Ikke? Hvorfor ikke? - Fordi det er strømbrudd her. - Strøm... Strømbrudd? Aha! Okay, jeg tror vi har løsningen nå. Har du fremdeles manualen som fulgte med da du kjøpte datamaskinen? - Ja, de ligger her.. - Bra! Legg dem ned i esken, og pakk sammen datamaskinen slik den var da den var ny. Så kjører du og leverer maskinen der du kjøpte den. - Huff da?? Er det virkelig så ille?? - Jeg er redd det ja. - Javel, men hva skal jeg si til dem? - Fortell dem at du er for dum til å eie en datamaskin!
Wazu Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hehe, digger sånne morsomme/dumme computer-historier . Denne siden har en hel haug av samme typen (på engelsk dog): http://rinkworks.com/stupid/
Kanetheheatsink Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er i familie med en sånn Er vi tvillinger?
Mørbradbiff Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er i familie med en sånn Er vi tvillinger? Nei, trillinger LOL
karl-wilhelm Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er vell ikke alene når jeg sier: Kunne dette har verdt mamma. Ja...
akira7 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Fikk latterkrampe av den her For my work-study job, I work tech support at a small college. One night I was working Help Desk and the phone rings. I pick it up to have a student telling me she can't get the computer to work. * Me: "What operating system are you running?" * Student: "Hunh?" * Me: "Do you have a Mac or a PC?" * Student: "Um, I don't know." * Me: "Ok. What does the screen look like?" * Student: "It's yellow." * Me: "Ok. What does it say on the computer CPU?" * Student: "What's that?" * Me: "The big grey box." * Student: "It doesn't say anything." * Me: "Never mind that...do you have a little 'Start' button at the bottom of the monitor?" * Student: "Monitor?" * Me: "The thing that looks like a TV sceen sitting on the grey box." * Student: "Oh! That! No. No start button." * Me: "Ok. Is there a little apple symbol anywhere on the screen?" * Student: (very puzzled) "Why would I have fruit on my computer?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå