Gå til innhold

Passer objektivet til digitale kamerar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xST©NE2005: andre gangen jeg leser innlegg fra deg der du langt ifra er hyggelig med strådstarter. Ser du kanskje at det er hans første innlegg her i forumet? Hva med da å svare på en skikkelig måte?

 

Selo: se om du finner noe mer info om objektivet så er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg. Og velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
xST©NE2005: andre gangen jeg leser innlegg fra deg der du langt ifra er hyggelig med strådstarter. Ser du kanskje at det er hans første innlegg her i forumet? Hva med da å svare på en skikkelig måte?

Det er da overhodet ikke noe galt med innlegget. Skal man få et svar på et spørsmål, må man også spørre med korrekte fakta.

Lenke til kommentar
xST©NE2005: andre gangen jeg leser innlegg fra deg der du langt ifra er hyggelig med strådstarter. Ser du kanskje at det er hans første innlegg her i forumet? Hva med da å svare på en skikkelig måte?

Det er da overhodet ikke noe galt med innlegget. Skal man få et svar på et spørsmål, må man også spørre med korrekte fakta.

Poenget er måten du skriver på, med en spydig setning i begynnelsen og dobbelt opp med spørsmålstegn samt utropstegn. Du kunne for eksempel skrevet:

Vi kan ikke svare deg, ettersom vi ikke vet hvilken kamerafatning det er på objektivet. Hvis du ikke vet dette, hvilket kamera bruker du det med i dag?

Sorry for off-topic.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
xST©NE2005: andre gangen jeg leser innlegg fra deg der du langt ifra er hyggelig med strådstarter. Ser du kanskje at det er hans første innlegg her i forumet? Hva med da å svare på en skikkelig måte?

Det er da overhodet ikke noe galt med innlegget. Skal man få et svar på et spørsmål, må man også spørre med korrekte fakta.

Poenget er måten du skriver på, med en spydig setning i begynnelsen og dobbelt opp med spørsmålstegn samt utropstegn. Du kunne for eksempel skrevet:

Vi kan ikke svare deg, ettersom vi ikke vet hvilken kamerafatning det er på objektivet. Hvis du ikke vet dette, hvilket kamera bruker du det med i dag?

Sorry for off-topic.

 

Herr Brun

Enig!

La oss slippe spydigheter og arroganse her, det er det nok av andre steder!

 

Objektivet sitter på ett Cannon EOS 500, er det noen som kan hjelpe ham ut fra det?

 

:) Per

Lenke til kommentar

Jeg har lest på flere forumer rundt omkring at Sigma kan tilpasse objektivet til elektronikken i nye kamera, hvor mye dette koster tør jeg ikke si noe om dog.

 

Dersom kamera ditt har EF fatning, vil sansynligvis alle EF objektiver passe fysisk, en annen sak er sikkert det elektroniske.

 

 

Om du kjenner noen med et nyere kamera kunne du jo forsøkt å sett ?

Lenke til kommentar

Har kjøpt Canon EOS 350 D og hadde et Sigma-objektiv 100-300 mm 1:4,5-6,7 UC. Før jeg kjøpte 350'n prøvde jeg objektivet på en 300 D i en forretning. Etter å ha knipset 8-10 ganger var det slutt. Etter at 350 D kom tok jeg med objektivet til forretningen igjen, og knipset i vei. Ingen feilmelding dukket opp. Jeg var sogar innom to forretninger og prøvde. Trodde dermed at det skulle virke på 350 D. Etter at jeg hadde kjøpt apparatet tok jeg to (!!) bilder med objektivet før feilmeldingen E 99 dukket opp. Så prøving i forretningen gir visst ingen garanti for at objektivet virker på en ny digital EOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...