Gå til innhold

Min lille test av 12" PowerBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Win-maskin er en maskin som _kjører_ Windows... Altså en maskin med prosessor basert på x86 arkitekturen. Ergo et definisjonsspørsmål...

Kan også kjøre emulert windows på MacOSX :!:

 

Og jeg kjøper en 12" Powerbook om et par dager ;)

 

Daemonifuge: Vet du åssen det 100% funker? For jeg liker ikke tanken på å sende inn legimitasjon og hele pakka på mail eller fax. Og så må jeg ringe og bestille pcen, går ikke over applestore desverre :no:

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en 15" powerbook selv. Er uten tvil den datamaskinen jeg har vært mest fornøyd med. Har også en 20" nyeste lcd skjerm fra apple. Passer perfekt sammen hvis en vil ha litt mer plass når en ikke er på farten.

 

Har brukt powerbooken en god stund nå og enda ikke koblet til noe ekstern mus. Fungerer perfekt den som alt er i maskina.

 

Ellers er et lite tips å ta ut batteriet når du bruker strømkabel. Da lever det en god del lengre.

Lenke til kommentar

jeg har ikke erfaringer med Mac Laptoper, men jeg vil anbefale både Mac laptop bruker og vanlig laptop brukere å ikke bruke batteriet så mye om man er nærme en stikkkontakt. da bør man ta ut batteriet og sette i strøm adapteren istede. selv har jeg aldri i batteriet i min laptop. bruker bare strømen da jeg alltid sitter ved et støpsel.

Lenke til kommentar
Ikke noe vondt ment, men Apple skal jo liksom være noe for seg selv, og jeg synes de ødelegger litt av imaget når de signer med Intel. Skulle gjerne sett en PB med f.eks. AMD i stedenfor Intel.

Pentium-M er vel den beste laptop-prosessoren der ute, så så feil kan man vel ikke ha tatt...

Lenke til kommentar
jeg har ikke erfaringer med Mac Laptoper, men jeg vil anbefale både Mac laptop bruker og vanlig laptop brukere å ikke bruke batteriet så mye om man er nærme en stikkkontakt. da bør man ta ut batteriet og sette i strøm adapteren istede. selv har jeg aldri i batteriet i min laptop. bruker bare strømen da jeg alltid sitter ved et støpsel.

Batteriet brukes da ikke når man kobler til en strømkabel?

Lenke til kommentar
*snip* Kan vel kanskje få mye for den når ingen gidder å kjøpe Apple med glovarme Intel prosessorer :) Nei, men når en skal ha Mac, så venter en ikke et år!

 

Selv om jeg har begynt å like Mac veldig nå, så må jeg faktisk tenke meg om to ganger før jeg kjøper Mac med Intel. Ikke noe vondt ment, men Apple skal jo liksom være noe for seg selv, og jeg synes de ødelegger litt av imaget når de signer med Intel. Skulle gjerne sett en PB med f.eks. AMD i stedenfor Intel.

Dette er jo direkte selvmotsigende. PowerPC CPU-ene er mye varmere enn Intel sine CPU-er. Spesielt på bærbare.

 

Ellers så er det bare å ønske velkommen i klubben. Tok skiftet på høstparten 2003 og har nesten ikke angret siden ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
For å kommentere dette med Intel og Apple, tror jeg dette på sikt er et sjakktrekk fra Apple sin side. Men tiden, og salgstallene, vil vise.

Er enig med deg på det området. Men orginalt vil ikke windows funke på Apple sine Intel baserte maskiner. Iallefall ifølge karen på eplehuset, men han sa at det sikkert kom no hacket greier :p Men apple vil ikke levere dette eller at de ikke vil ha noe støtte for det. Syns dette virker litt rart pga. Microsoft har jo en liten andel i apple....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...