Gå til innhold

Eksploderende cd-r plate og Datakjeden i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Næ, jeg er ikke interessert i en dvd brenner, en cd brenner holder for meg, jeg har ikke behov for noe mere.

Jeg har ikke nevnt noe om dvd, du har, så ja, du er lost!

Hvis du bare vil sitte og forsure deg selv og oss mens du venter på en e-post, så la gå.

 

Hvis du derimot vil ta litt initiativ, som du selv etterlyser fra Datakjeden, så tar du turen ned til dem og tar opp saken med noen der direkte. Hvis de har alle dine kjøp registrert burde det ikke være et problem å finne frem til det.

 

Du har sannsynligvis rett i at det var en feil ved plata som var årsaken, så jeg foreslår at du bruker Verbatim neste gang.

Lenke til kommentar

"Småkjøp" som f.eks cd-r plater blir sjelden registrert med navn. Det blir visst du har kjøpt platene, samtidig som du har kjøpt noen større enheter, som det har blitt registrert navn på av garanti grunner. Men det kan variere litt mellom ulike butikker.

Tviler på at du får en ny brenner hos de. Da må du treffe dem på en god dag :-) Blir litt som om jeg kjøper "cheap shit" papir og et ark setter seg fast i min laser farge printer og forårsaker at printerer blir ødelagt, vil da de som solgte meg printeren betale en ny printer for meg. Bare for å sette det litt på spissen.

 

Ps. Bruk Verbatim

Endret av Zhor
Lenke til kommentar

Betalte du med kort når du kjøpte platene?

Isåfall bør du gå gjennom transaksjonene for den perioden du mener kjøpet fant sted. Om du finner kjøpstidspunktet kan det være greit å ha med dette når du stikker innom dem. Da burde de ikke ha noen problemer med å finne frem til kjøpet.

Lenke til kommentar

Herregud...

 

Tenk å dramatisere dette med "huff og uff, ungen min kunne blitt skadd". HÅPLØST !

 

Kjøp deg ny, ikke vent erstatning i hytt og pine. Folk som deg provoserer meg ! Innse at ting har en viss levetid, og at når de går i stykker så får du anskaffe nytt utstyr. Folk som klager på alt mulig gjør meg kvalm!

 

Hvorfor skal de gi deg erstatning for dette ? Kan jo være at du satte i platen feil eller noe slikt.

 

Kos deg i kveld !

Lenke til kommentar

Forstår forsåvidt begge parter her.

 

Datakjeden krever forståelig kvittering. Dette er ikke så rart, da det sikkert er en god del returer og klager der (som alle andre databutikker)

 

Forstår jo deg pga. den dramatiske opplevelsen og den sure bismaken dette sikkert har gitt, men likevel, folk kan rett og slett ikke være "gavmilde" og ordne retur når man ikke kan slå 100% fast at varen faktisk er kjøpt hos dem.

 

At det var en småbillig, ubalansert cd som ikke tålte rotasjonshastigheten ved brenning og derfor sprengte, er det vel ikke mye tvil om.

 

En ny cd-brenner koster ikke mer enn et par hundrelapper, altså en ganske så liten sum i forhold til hva du har brukt på cd'er de siste årene :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Til de som måtte mene at jeg både forsurer meg selv (og noen blir provosert? :!: ) og andre så vil jeg anbefale dem la være lese, samme som av knappen på tv vet dere?? :tease:

Men at cden var dårlig avbalansert og kjip er det vel ikke tvil om nei,,,

Så dere har rett i Verbatim neste gang :yes:

 

Og en ny cd brenner koster et par hundrelapper ja, men hvorfor skal ikke de som selger dritten til meg betale den da? for at disse cd platene er mere tvilsomme enn andre er det vel ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Herregud...

 

Tenk å dramatisere dette med "huff og uff, ungen min kunne blitt skadd". HÅPLØST !

 

Kjøp deg ny, ikke vent erstatning i hytt og pine. Folk som deg provoserer meg ! Innse at ting har en viss levetid, og at når de går i stykker så får du anskaffe nytt utstyr. Folk som klager på alt mulig gjør meg kvalm!

 

Hvorfor skal de gi deg erstatning for dette ? Kan jo være at du satte i platen feil eller noe slikt.

 

Kos deg i kveld !

mhm...jeg setter platen inne feil og den eksploderer, ødelegger brenneren og slenger deler ut i rommet. Det virker veldig lite sansynlig.

 

Skal jeg si min subjektive mening, så er det de som ikke klager når et produkt ikke holder mål som provoserer meg. De finner seg i at man kan lage dårlig kvalitet og så kjøper seg nytt.

Lenke til kommentar
Til de som måtte mene at jeg både forsurer meg selv (og noen blir provosert? :!: ) og andre så vil jeg anbefale dem la være lese, samme som av knappen på tv vet dere?? :tease:

Man må jo lese før man gjør seg opp meningen. Sier meg enig i at du bør troppe opp selv med kvittering.

 

Når det er sagt så er det ikke noen sin feil at du vil spinke og spare på å kjøpe crappy plater.

 

Det en enste Databutikken burde erstatte er plata som sprakk. Produsenten av plata er vel de som burde erstatte brenneren.

 

Tror ikke du kommer så langt med denne saken, egentlig.

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

Jeg sier bare, hvem sparer på kvitteringer når det gjelder småkjøp.

 

Men hvis du betalte med kort så står det nok i nettbanken at du har handlet hos dem..

 

Siden de har datakasse burde det ikke være så vansklig å finne fram kvittering, hvis du har tid og dato..

Lenke til kommentar

Eksploderende Cd-plater så jeg på "Mythbusters" på discovery for ikke så lenge siden, da kjørte de 15000-17000 RPM på cd-platene da :D men det er ganske skummelt hvis du blir truffet av en bit på cd platen.....men jeg vet ikke om du burde få erstatning fra datakjeden, kanskje du burde saksøke Cd-r produsenten!

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Ja, da er saken løst, hva grunnen til at det gikk så smertefritt nå vet jeg kanskje, men jeg gidd ikke spekulere.

Jeg får helt ny cdbrenner, pluss en liten (50stk) boks nye cdr plater fra leverandør av cdr platene, ikke Datakjeden.

 

Dette bekrefter vel hvor viktig det er og ikke gi seg når man mener at man har et krav eller garantisak på noe man har kjøpt.

For tross alt er vi kunder, og de fleste butikkene håper vi gir oss når vi mottar et negativt/ullent svar.

Jeg fikk et halvsurt svar fra Datakjeden sammen med det som står nedenunder, han fikk et svar tilbake om hva jeg mener om deres form for tilbakemeldinger og service, og jeg for min del kommer til og handle andre steder en Datakjeden heretter.

 

 

 

Dette er et utdrag av epost fra leverandøren til Datakjeden;

 

 

Dette var meget kjedelig å høre - og faktisk første gang jeg har virkelig hørt om dette.

Det er en "kjent" sak at hvis hastigheten på CD'en blir for høy, så vil den kunne bli kastet ut, men da snakker vi om hastigheter over 52X. (Det er også en av grunnene til at 52X er max. hastighet)

 

Din kunde har både vært meget uheldig, samtidig som jeg må si at han har vært særdeles heldig!! Det kunne ha gått mye verre hvis bitene hadde truffet han eller hans datter.

 

Uansett er vi selvsagt meget leie for at dette har skjedt - og vi vil selvsagt erstatte både brenner og platene.

 

Jeg kunne tenke meg at Datakjeden ga *** ***** en ny brenner + en spindle med CD'er som erstatning for den ødelagte.

Det som også kunne være meget greit for oss, er at vi får den ødelagte brenneren og restene av den ødelagte platen - hvis han fremdeles har dette.

Vårt laboratorium vil være meget interessert i å analysere dette, for som sagt, dette er første gang jeg har hørt om lignende.

 

 

 

Edit. Rettet skrivefeil.

Endret av roxxx
Lenke til kommentar
Tenk å dramatisere dette med "huff og uff, ungen min kunne blitt skadd". HÅPLØST !

 

Kjøp deg ny, ikke vent erstatning i hytt og pine. Folk som deg provoserer meg ! Innse at ting har en viss levetid, og at når de går i stykker så får du anskaffe nytt utstyr. Folk som klager på alt mulig gjør meg kvalm!

 

Hvorfor skal de gi deg erstatning for dette ? Kan jo være at du satte i platen feil eller noe slikt.

Skal man regne med at dette skal skje? Det står forøvrig ikke noe om levetid når man kjøper cd-plater. Den farten splintene fra cd-en kan kommer opp i hvis platen sprekker når du brenner, gjør at de faktisk blir døds-farlige, dog kjangsen for at de kommer ut av cd-rommen og treffer noen er liten.

 

Bra det ordnet seg roxxx :)

Lenke til kommentar

Takker :) , det er krefter i dette tydeligvis, for det lokket som er ytterst på skuffen smalt godt i veggen, før den store biten kom flagrende, det rare er at skuffen var helt igjen etterpå, det er ingen glipe eller noe som den biten kan ha presset seg ut gjennom, så skuffen må ha blitt presset ut for etterpå gå tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Vårt laboratorium vil være meget interessert i å analysere dette, for som sagt, dette er første gang jeg har hørt om lignende.

 

 

 

Vi har jo en egen tråd(lang) om sprengte CD-plater her i "huset"....

2 stk har sprengt seg i filler hos meg, den ene var faktisk XP PRO plata fra MS,

måtte pent betale ca. 240,- kr. for en ny CD....

Lenke til kommentar

ja... det er jo tydelig at noen er uviten om hvordan ting fungerer her i verden.

Det er jo ikke datakjeden bergen sin feil at platen eksploderte og derfor heller ikke de som sitter som erstatnings ansvarlige, det er det jo leverandøren som gjør.

Og de ordnet opp for seg. og TING TAR TID, det vil du merke når du kommer deg i militæret om noen år. for man må jo få undersøkt saken først før man kan gi et ordentlig svar.

 

Synes det er usmakelig å se at du sitter her og forsatt slenger dritt, nå som saken har løst seg. vær taknemmelig heller du, stort sett så får man ikke erstattning i slike saker.

 

grow up son

Lenke til kommentar
Det er jo ikke datakjeden bergen sin feil at platen eksploderte og derfor heller ikke de som sitter som erstatnings ansvarlige, det er det jo leverandøren som gjør.

Ja, men er det ikke vanlig at (i dette tilfellet datakjeden i bergen) tar seg av kunden først, for deretter å få erstatning fra leverandøren. Dersom det ikke er noe som må inn til nærmere analyse, på om det er kunde sin feil, eller ikke.

 

Synes det er usmakelig å se at du sitter her og forsatt slenger dritt, nå som saken har løst seg. vær taknemmelig heller du, stort sett så får man ikke erstattning i slike saker.

Hvem sitter å slenger dritt? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...