Gå til innhold

UD warlock talents

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å sette opp litt talenter. Vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger fra noen som har litt erfaring fra å spille warlock.

Affliction Talents (10 points)

# Improved Corruption - 5/5 points

Reduces the casting time of your Corruption spell by 2 seconds.

# Improved Curse of Weakness - 3/3 points

Increases the effect of your Curse of Weakness by 20%.

# Improved Life Tap - 2/2 points

Increases the amount of Mana awarded by your Life Tap spell by 20%.

Demonology Talents (5 points)

# Improved Imp - 3/3 points

Increases the effect of your Imp's Firebolt, Fire Shield, and Blood Pact spells by 30%.

# Improved Healthstone - 2/2 points

Increases the amount of Health restored by your Healthstone by 20%.

Destruction Talents (34 points)

# Improved Shadow Bolt - 5/5 points

Your Shadow Bolt critical strikes increase the next 4 sources of Shadow damage dealt to the target by 20%.

# Bane - 5/5 points

Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 seconds.

# Devastation - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 5%.

# Shadowburn - 1/1 point

Instantly blasts the target with 87 to 99 Shadow damage. Requires 1 Soul Shard. If the target dies from Shadowburn, and yields experience, the caster gains a Soul Shard.

# Intensity - 2/2 points

Gives you a 70% chance to resist interruptiong caused by damage while channeling the Rain of Fire or Hellfire spell.

# Destructive Reach - 2/2 points

Increases the range of your Destruction spells by 20%.

# Pyroclasm - 2/2 points

Gives your Rain of Fire and Hellfire spells a 26% chance to stun the target for 3 seconds.

# Ruin - 1/1 point

Increases the critical strike damage bonus of your Destruction spells by 100%.

# Improved Immolate - 5/5 points

Increases the initial damage of your Immolate spell by 25%.

# Inferno - 5/5 points

Increases the damage done by your Fire spells by 10%.

# Conflagrate - 1/1 point

Ignite a target that is already afflicted by Immolate, dealing 197 to 251 damage and consuming the Immolate spell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette har jeg skrevet før, men gjentar her det jeg mener.

Uoffisielt er det tre forskjellige talentbuilds som gjelder for lvl 60, og etter at den nye patchen kommer. Jeg har prøvd alle 3 og føler det er situasjonsbetinget hvilken som er best. Kjører 1ern atm, for balansert PvP og instanser, men jeg er human warlock. 60% av de jeg møter er immune mot fear, 20% har anti-fear totems. Som UD warlock er du litt priveligert og trenger ikke satse så mye på Curse of exhaustion og det å ha mest mulig hp.

1) 32/8/11 For Dark pact, de og imp, shadowburn

-denne fungerer veldig godt i mass pvp, samt i instanser. Du går sjelden tom for mana og har høy shadowdmg, i tillegg til at du får med deg demonic embrace. Ulempen er at du ikke har ruin. Så snart du har fått dark pact går også PvE som en lek, ettersom du nesten aldri trenger å drikke.

2) 30/0/21 For SM/Ruin

-dersom du kan ofre stamina og ubegrenset mana for høye shadowbolt-crits. Er denne tingen. Du kan skade voldsomt i grupper mot mobs (ikke alltid heldig da du ikke vet når du drar en 2000 crit og aggroer elitefolk i instanser) og i pvp, men du må ta flere pauser for drikke. Du er også mer sårbar uten demonic embrace. En annen grunn til at en gjerne er mer sårbar, er at folk med denne builden ofte velger +shadowgear framfor +stamina og int. I pvp må du for all del unngå nærkontakt. Engineering kan være praktisk med denne builden (som ellers som warlock).

3) Soul link, med ulike valg, helst shadowburn og instant corruption (eks: 5/31/15 for insta cor/sl/shadowburn, bedre imp og større range)

-soul-link er kanskje det beste talentpoenget i spillet, noe en dessverre ikke kan si om de andre talentene i demonology-treet. Du må gjennom en rekke verdiløse talenter før du når denne, men når du først har fått soul-link, har du et bra utgangspunkt til å vinne stort sett alle 1on1 situasjoner. Dersom soul-link ikke dispelles, kan en ta vannvittig mye skade med ofring av VW. Ulempen med denne builden er at du skader mye mindre enn de som har valgt 1) og 2), samt at du i tillegg må drikke ofte.

--

Dette betyr ikke at det du har valgt er dårlig. Som lvl 60 kan man være effektiv i PvP med full destruction og fire build. Du bør likevel tenke på flere ting.

Du kommer til å stole mye på searing pain. Det er ganske vanskelig i PvE. Du vil fort dra aggro fra peten din. I grupper vil du dra aggro fra tanken. Det er ikke bra. I tillegg har du mulighet for potensielt mer dps med SM/ruin, ettersom shadowbolt får 85% bonus fra +shadowspellsdmg-utstyr, mens searing pain nærmest får ingenting fra +firespelldmg.

Improved Curse of weakness er ganske bortkastet, ettersom du nesten alltid vil bruke andre curses enn denne (kan bare bruke 1 om gangen). Har du mulighet burde du også velge Demonic embrace, for 15% mer stamina. Ellers er det gode talents du har valgt når du først har gått destruction.

Endret av Pinglebolle
Skrevet

Etter at jeg har satt inn 5 poeng i improved corruption så aner jeg ikke hva som er bra å satse på i neste "nivå" i affliction, noen tips?

Skrevet
Etter at jeg har satt inn 5 poeng i improved corruption så aner jeg ikke hva som er bra å satse på i neste "nivå" i affliction, noen tips?

I neste nivå er det kun drain life som er verd å satse på, men jeg ville heller prøvd å fått bane i destruction så fort som mulig.

Skrevet (endret)

Jeg driver å vurderer å ta noe likt den også: 1) 32/8/11 For Dark pact, de og imp, shadowburn

Jeg er så usikker, eneste jeg er ganske sikker på er at jeg ikke kommer til å sette noe særlig med poeng i demonology.

Har du en utskrift av hvordan det kan være lurt å sette inn poengene i 32/8/11?

Endret av TeddyErt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...