Gå til innhold

Siemens slutter med mobiltelefoner!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som bruker Siemens mobiltelefoner lengere, har liksom inntrykk av at det ikke er så mange som kjøper disse telefonene lengere??

Vel, Siemens er nr 2 på markedsandel i Europa, etter Nokia.

På verdensmarkedet har Siemens noe høyere andel enn SonyE. Fra og med idag har de selvsagt enda litt høyere andel, hvor mye aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
har du sett på lenken iheletatt Xpi?..til IT-avisen?

Ja ! Hvorfor spør du?

Du skrev at IT-avisen skrev feil, noe de ikke gjorde men du har redigert innlegget ditt så..du tittet vel på lenken når jeg spurte..

Beklager misforståelsen. Men trådstarter hadde bare skrevet Siemens feil. Noe han rettet opp senere. Det var ikke skrivefeil i IT- avisen jeg rettet det mot.

Lenke til kommentar
Er det noen som bruker Siemens mobiltelefoner lengere, har liksom inntrykk av at det ikke er så mange som kjøper disse telefonene lengere??

Vel, Siemens er nr 2 på markedsandel i Europa, etter Nokia.

På verdensmarkedet har Siemens noe høyere andel enn SonyE. Fra og med idag har de selvsagt enda litt høyere andel, hvor mye aner jeg ikke...

I første kvartal hadde både Siemens og SE en verdensmarkedsandel på 5,5%.

BenQ lå på 4%. Til sammen fyker de fra SE og passerer også LG på sin vei mot toppen, der de legger seg på en solid 4. plass:

 

Gäller första kvartalet:

Nokia 30,4 %

Motorola 16,8 %

Samsung 13,4 %

LG 6,2 %

Siemens 5,5 %

Sony Ericsson 5,5 %

Benq 4,0 %

 

Sales topped 180 million units, a record for a first quarter. Nokia, Motorola and Samsung all increased their market shares compared with the same period in 2004, but Siemens dropped over two percentage points.

 

Källa: Gartner

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

skjønner ikke folk er så mistenksomme mot selskapet, benq er et meget stort selskap med over 10 milliarder dollar i omsetning, med bl.a data og mobil divisjoner. Blir morsomt å se om de klarer å få sammensmeltingen mellom data og mobil til å gå enda raskere med den ekspertisen de allerede innehar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...