Gå til innhold

Prob med Gainward 6800 LE og WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn dette problemet under forum; "skjermer", men ble vel feil plass.

Lurer på om andre med dette skjermkortet har problemer med at skjermen fryser, lyden er der, pc går, kan bevege musen, men må slå av pc manuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på om det er generelt 6800LE+WoW= error #132, #131 og #0.

Jeg sliter noe sinnsykt med min Club3D 6800LE (umodda) og Wow. får de errorsa faen meg hele tiden. Det er utrolig irriterende i lengden.

Skrevet (endret)

Dette er et veldig utbredt problem med mange av Gainwards 6800LE kort. De takler rett og slett ikke krevende 3D-spill/programmer, og "blacker ut". Du skriver at skjermen fryser. Mener du da at du fortsatt har et helt fint bilde, bare at det har fryst helt, eller mener du at skjermen blir svart?

Mitt gamle Gainward 6800LE kort taklet ikke HL2 særlig bra; skjermen ble helt svart mens lyden fortsatte å gå, og det eneste som hjalp var å restarte manuelt. Søkte litt på forumet og spurte litt, og fant ut at Gainwards første 6800LE kort hadde dette problemet. Sendte kortet mitt inn til retur og beskrev problemet, samt linket til kilder som bekreftet Gainwards problemer. Fikk et nytt kort en uke etterpå, og det funker helt utmerket. Fikk faktisk moddet det til 16 pipes & 6vp, så er kjempefornøyd nå.

Her har du en del linker for å lese mer om problemet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...gainward+6800le

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=367551&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358351&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=343683&hl=

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391

Er et veldig utbredt problem. Send kortet ditt tilbake og få et nytt ;)

PS: Jeg vet ikke om du har samme problem om skjermen bare henger seg opp uten at den blacker ut. Da kan det kanskje hende at det er noe annet. Men 6800LE kortet er nok en sannsynlig grunn til problemene dine.

Endret av Pug
Skrevet

Hei!

Nei, skjermen blir ikke svar, fint bilde, kan bevege musen, men alt står "i stein".

Kan av og til bruke ctrl, alt. del, for å avslutte WoW, cpu er da oppe i 100% (hva det betyr vet jeg ikke :blush: )

Skrevet
Hei!

Nei, skjermen blir ikke svar, fint bilde, kan bevege musen, men alt står "i stein".

Kan av og til bruke ctrl, alt. del, for å avslutte WoW, cpu er da oppe i 100% (hva det betyr vet jeg ikke :blush: )

Hm ok, da kan det hende at det ikke er skjermkortet som er synderen da. Installert nyeste skjermkortdrivere? Har du sjekket etter spyware/virus?

Skrevet

jepp, gjort det.

Skal prøve å reinstallere WoW for å se om det kan bli noen bedring.

Hvis ikke kanskje jeg må kjøpe nytt skjermkort?

Det er utrolig plagsomt når man er i raid også klikker skjermen, når jeg kommer meg på igjen er alle forsvunnet og der står jeg alene med en gjeng horder :ermm:

Skrevet
jepp, gjort det.

Skal prøve å reinstallere WoW for å se om det kan bli noen bedring.

Hvis ikke kanskje jeg må kjøpe nytt skjermkort?

Det er utrolig plagsomt når man er i raid også klikker skjermen, når jeg kommer meg på igjen er alle forsvunnet og der står jeg alene med en gjeng horder :ermm:

Hehe, en gjeng med horder er da greie de :p

Uansett, jeg vet ikke da. Blir litt dumt å kjøpe nytt skjermkort om det viser seg at det ikke er det som er problemet. Du kan ikke teste med et annet skjermkort for å sjekke om du får samme problemene da?

Skrevet (endret)

Jeg har faktisk det samme problemet, men jeg sitter med en laptop (Acer Ferrari 3000)

Kan godt sette ALT i video preferences på minimum, og det blir fortsatt helt stille. Spesielt i områder der det er endel folk; IF, SW o.l.

Skjermkortet er et Mobility Radeon 9200, og klarer å kjøre mange spill ganske greit.

Har i tillegg oppdatert alle drivere, men det ser heller ikke ut til å fungere.

EDIT: Har heller ingen addons som forårsaker dette! Alt er core..

Endret av skjøge
Skrevet

Mye missforståelse her.

Det må skilles mellom to problemer: At skjermen blir svart og man må restarte pcen er ett problem, mens at musa stopper i wow er ett annet.

Selv hadde jeg et gainward Geforce 6800le som var en av mange feilproduserte. Skjermen ble svart, og til slutt måtte jeg løse problemet med å sende kortet i retur. Det bør DU gjøre hvis skjermen blir svart og ingenting funker, du må restarte pcen OG du har ett 6800LE.

Det problemet her er, er at musa henger seg opp mens man spiller wow. Musa funker, men markøren står stille på skjermen og man må restarte pcen.

DET er problemet vi diskuterer her. Hva kan løsningen være? (Har samme problemet)

Skrevet

Jeg sender kortet i retur, så får jeg se om det blir noe forbedring.

Skjermen min blir ikke svart, kan bevege markøren, bildet er helt fint, men "frosset", lyd er der, pc`n går, men kan ikke avslutte WoW med alt,ctrl,del, må bruke knappen. :thumbdown:

Skrevet

Skjermen min blir ikke svart, kan bevege markøren, bildet er helt fint, men "frosset", lyd er der, pc`n går, men kan ikke avslutte WoW med alt,ctrl,del, må bruke knappen. :thumbdown:

Ok, du kan jo prøve det, men jeg tviler på at det kortets feil da du ikke får svart skjerm. Men er vel verdt et forsøk :huh:

Skrevet

Ikke send det inn! Det er ikke noe galt med kortet! Det er en feil i spillet/driverne.

Skrevet

Jeg ville prøvd feilsøkingsmetoden. Kjør en 10+ timers test i memtest86, da har du sjekka minnet, så belaster du cpu MAX i en god del timer så får du utelukka varme/cpu. Det høres nemlig ikke ut som et skjermkort feil. Satser heller på at det er noe spyware/virus eller liknende som driver å leker seg. Eller så simpelt som gamle drivere (tenker da på skjermkort og chipset). Test litt før du drar forhastede konklusjoner ;)

Skrevet

Ok, jeg skal prøve det, men......

memtest er det ett program jeg laster ned? og hvordan belaster jeg cpu`n max :blush: Er sånn at jeg masse tunge program samtidig?

Skrevet

Saken fikset. Det var ingenting med skjermkortet :thumbup: Installerte spillet på nytt, skjermen ble helt ok, men ble så disconnectet sånn ca. hvert 10. minutt.

Sjekka nettverkskabelen, stramma litt for hardt, visp der røk den, fredagskveld 1830 :cry:

Susa litt min internettleverandør, (oppe til 2000) fikk nytt modem :w00t: og siden har alt funka. Var feil med modemet :!:

Skrevet
Saken fikset. Det var ingenting med skjermkortet :thumbup: Installerte spillet på nytt, skjermen ble helt ok, men ble så disconnectet sånn ca. hvert 10. minutt.

Sjekka nettverkskabelen, stramma litt for hardt, visp der røk den, fredagskveld 1830 :cry:

Susa litt min internettleverandør, (oppe til 2000) fikk nytt modem :w00t: og siden har alt funka. Var feil med modemet :!:

hvordan kan en dårlig modem påvirke svart skjerm i WoW? :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...