Gå til innhold

Guild Wars - billigs hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo og lurer på om det er noen butikker som selger Guild Wars til 400 kroner eller mindre. Jeg vet at det er billig på nett, men vil helst kjøpe fra en lokal butikk.

Takker for all hjelp på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spillpriser.no er faktisk et ganske godt verktøy for de som er for late til å lete selv. I søket bak lenken der finner du det f eks 214 hos Play.com (Men da blir det rundt 342 hvis du er uheldig med mva og tollbehandling), og 339 + frakt hos CDON.
Skrevet (endret)

Jeg vet at det er et godt verktøy men det er kanskje du som er lat og bare leser overskriften? Jeg skrev tydelig i emnet at jeg visste at det var billig på nett men ville kjøpe det i en butikk. Takk allikevel.

Edit : Takk, JohnDoeMAKT

Endret av And1Baller
Skrevet

Det er tydeligvis nær sagt ingen som leste første post. Her er et vesentlig utdrag:

"Jeg vet at det er billig på nett, men vil helst kjøpe fra en lokal butikk."

Skrevet
Det er tydeligvis nær sagt ingen som leste første post. Her er et vesentlig utdrag:

"Jeg vet at det er billig på nett, men vil helst kjøpe fra en lokal butikk."

Har svart på spørsmålet hans ;) , 399kr på obs, og 399kr på spiderman i oslo.

Stiller relaterte spørsmål i dette inlegget, så jeg slepper å lage en ny thread for web pris på spillet.

Skrevet (endret)
214 er jo garantert billigst fra play.com, men hva med det norske tollvesen ? noen som har erfaring med dette ?

Jeg fikk min pakke i dag, 211 var verdien.. Måtte betale MVA og forenklet tollavgift for å få hentet den på posten.. 125 ekstra :cry:

Har bestilt for over 200kr tidligere fra f.eks. CD-WOW, da har det gått bra.. Hadde jeg bare uflaks denne gangen, noen som vet??

Endret av cyberpet
Skrevet

Når det gjelder toll etc, så er vel svaret at de ikke klarer å fange opp alle pakkene som kommer inn til landet. Er usikker på om de kjører et stort utvalg stikkprøver (og dermed fanger opp mange) eller om det er dårlig arbeid fra posten sin side, slik at de ikke fanger opp pakkene.

Min erfaring er (ca) at 75% av pakkene mine som overstiger nok 200,- ut fra tollvesenets satser blir stoppet, mens resten slipper gjennom. Så det blir egentlig en vurdering - hvis de stoppes, tar det fort opp til en uke ekstra med tollbehandling, og du kan legge på 75,- + (pris*1,25) i ekstra omkostninger.

Så mitt råd er å kun kjøpe ting over nettet hvis prisen er

* Under 200,-

* Umulig / vanskelig å få tak i her

* Veldig stor prisforskjell

Det er ikke verdt det å spare en femti eller hundrelapp for all den ekstra ventetiden det medfører.

Skrevet

Det teller kanskje som å kjøpe det på nett, men det går i det minste langt raskere. Last det ned fra www.plaync.com, betal for en kode meed visa, og vips, du er i gang. Dvs, om du ikke trenger pakka (hva skal du med den?, og hovedårsaken til at du ikke vil netthandle er frakttid).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...