Gå til innhold

NGT, msn og webcam.. Det hakker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har søkt gjennom det meste her og finner fortsatt ikke ut hvordan jeg skal få webcamet til å funke knirkefritt gjennom msn. Har internett fra netxgentel og regner derfor med at jeg må gjøre noen endringer i routern, som forøvrig er en netopia 3351 med den nyeste firmwaren.

All forslag mottas med takk! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som også kan prøves ut er den nye video funksjonen til Skype.

Denne virker mye bedre en det video over msn har noen gang fungert.

http://www.video4skype.com/ Denne kan jeg anbefale på det varmeste, virker kjempebra for min del.

(overførte video fra Bluecom til NGT)

Hvis du vil leke videre er denne litt tøff, http://www.digi.no/nerdvana/ Der har de lagt ut en link til noe som heter U-Broadcast. Lar deg streame video fra din pc til opptil 4 andre som tar i mot via mediaplayer. Dette virker også knall, men det er enveis komunikasjon, bare som et tips. Kan også laste bilder opp til ftp server..... Mer lek

Vet ikke om fjerning av QoS vil hjelpe deg

(Quality of Service. A guarantee of timely and safe delivery of packets over a network.)

Skrevet

Hmm.. kanskje verdt å prøve ut ettersom jeg er meget fornøyd med skype fra før.

Er allikevel irriterende at msn ikke funker med webcam når man har ngt.

Skrevet
NGT, msn og webcam.. Det hakker!

Rettelse:

msn og webcam.. Det hakker!

Sånn har det alltid vært desverre, men som nevnt over har det kommen en kjekk plugin til Skype som jeg ikke har fått testet enda. Prøv den du.

Skrevet
Sånn har det alltid vært desverre, men som nevnt over har det kommen en kjekk plugin til Skype som jeg ikke har fått testet enda. Prøv den du.

Joa, men med den forrige ISP'en jeg hadde (tsicali, og uansett hvor mye jeg misliker de) så funket det faktisk tilfredsstillende. Dette være fordi deres løsning kun inneholdt ADSL modem, mens NGT bruker ruter og NAT.

Men jeg er enig i det at den skype plugin'en er verdt å prøve :thumbup:

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...