Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

Ble kjøp av bil på fredag, så slenger ut noen bilder og litt info. Dette er en 1994 mod VW Golf GTi 16V. Den har gått 122.000km og har fulgt servicene. Av utstyr er det ABS, Antispinn, el takluke og sentrallås som er verdt å nevne. Motoren er en 2,0 16V på 150hk\6000rpm og 180nm\4800rpm. Bilen veier overkant av 1200kg. 0-100 går på ca 8 sek og toppfart rundt 220km\t. Bilen er senket 40mm ellers er den orginal, hvertfall foreløpig......

 

Så noen bilder, felgene er 7,5*16 med 205/45-16 gummi.

 

golf3gti16v015L.jpg

 

golf3gti16v018L.jpg

 

golf3gti16v028L.jpg

 

golf3gti16v002L.jpg

Endret av trra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig pen/tøff/rå bil! :D

Så kommer det store spørsmålet.. Hva betaler du i forsikring?

Betaler 9800kr i året på delkasko, 1600kr er ungdomstilleg, som man får igjen hvis man kjører skadefritt. 12000km, 21år, 30% bonus. Faktisk mindre enn på Golf 2 GTi 16V. Mye av grunnen til det er at Golf 3 med 16V motor er relativt sjelden iforhold til Golf 2 med 16V.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Trodde ikke golf gti fikk 150 hk før i golf4 jeg:\. Er det ikke 115 hk normalt i golf3 gti?

 

Har en normal golf gti bare 8 ventiler? Siden du sier 16 ventiler og at det er få av dem, samt at den har 150 hk orginalt.

Stemmer det, 8V er mest normal, ta å søk f,eks på Autodb etter Golf Gti 92-97mod , tror jeg fant 4stk 16V tilsalgs mens 8V var det mange av. 16V kom forresten ikke før i 1994, VR6 og GTi 8V kom når Golf 3 ble lansert, i 1992.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny bil! Meget pene disse GTi'ene...

 

Bare sånn heads up: Golf 3/Vento har en svakhet ved ABS-systemet, som kan oppstå som en periodisk feil. Ikke gjør samme feil som oss og sett bilen på verksted gang etter gang; det kommer tilbake. Det beste er å bare koble ut hele ABS-systemet. Selvsagt er det ikke alle biler som får dette problemet, men en del får det.

 

Ellers, kjør pent og nyt bilen! :)

Lenke til kommentar

Takk for info Tor_erik, var ikke klar over det med ABSen, selv om jeg er skeptisk til alt av elektronikk på en så gammel bil. Knipset et par bilder etter en kjapp vask. Og til neste uke kommer det forehåpentligvis en oppgradering som Golf 3 Gti virkelig trenger.

 

golf3gti16v043L.jpg

 

golf3gti16v034L.jpg

Endret av trra
Lenke til kommentar

Er det noen muligheter for å få noe særlig mer effekt ut av motoren uten de store modifiseringene ?

Så bra ut den bilen din, er selv på jakt etter nytt kjøretøy, men har langt på vei bestemt meg for hva jeg skal kjøpe...

 

Hadde helst sett at jeg ikke hadde bil, men her oppe i nord er det ikke bare å hive seg på en buss for å komme seg på jobb og tilbake, blir vel en kjedelig dieselbil på meg... :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som jeg nevnte tidligere, så skulle bilen få en oppgradering som GTi virkelig trenger. Det er enderør, den orginale ser ut som en dieselpotte :( , så fleska til med Ferrita rustfritt eksosanlegg fra katalysator og ut. Ripper i bakfangeren er fra da en gammel dame prøvde å rygge på bilen før jeg kjøpte den.

 

Enderr.jpg

 

Tok noen bilder av bilen sammen med en strøken orginal Ener gti

 

g3vsg1.jpg

 

g3vsg1gti01.jpg

 

G3vsG1gti003.jpg

 

g3vsg1gti002.jpg

Endret av trra
Lenke til kommentar
Veldig pen/tøff/rå bil! :D

Så kommer det store spørsmålet.. Hva betaler du i forsikring?

Betaler 9800kr i året på delkasko, 1600kr er ungdomstilleg, som man får igjen hvis man kjører skadefritt. 12000km, 21år, 30% bonus. Faktisk mindre enn på Golf 2 GTi 16V. Mye av grunnen til det er at Golf 3 med 16V motor er relativt sjelden iforhold til Golf 2 med 16V.

Har en VW Golf IV 2000modell GTI som jeg betaler 10 000,- i året på forsikring. Full kasko. Det er med ungdomstillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...