Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor adsl og d-link kompatibelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skulle i dag sette opp 2stk di 624 for en som har telenor adsl...dette visste seg å bli mye tull...

Dette er oppsettet:* speedtouch 510i satt opp som router

* di-624 koblet til 510i med kabel

* videre er det koblet fra lan port til wan port på ny di-624.

dette virker overhodet ikke med telenor....har prøvd det meste av innstillinger....

har selv tiscali og dette funker utmerket hos meg.....

noen som har et tips til oppsett...?

mvh NorKing1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg har en DI-624 mot et Speedtouch 510i fra telenord og det fungerer utmerket, men jeg satte Speedtouch til modem. Hadde aldri vært borte i trådløs før, men det fikk smertefritt å sette opp go jeg har 2 pc på dette. Så kansje det er lettere med Speedtouch som modem? :yes:

Skrevet (endret)

Hei...

Syns jeg har prøvd alt men har riktig nok ikke prøvd å sette opp 510i som modem. Mulig det er lurt å gjøre det slik, da vil vel di-624 fungere som router.

Har også lest det som blir nevnt her ang @online.no, men det står jo rett til høyre for der du skal skrive inn. Trudde det holdt da...

men hva burde jeg gjøre...? noen andre som har erfaring med d-link og telenor?

takker for svar....

ps: er ikke sikker på serienr på 510i, men det er helt nytt nå...

Endret av NorKing1
Skrevet (endret)

Du bør absolutt sørge for å konfiguere Speedtouchen som modem. Hvis ikke får du to routere med, dvs. dobbel NAT'ing (eller egenlig PAT'ing) og to brannmurer.

Sett altså opp Speedtouch'en som modem (bridgemodus). Veiledninger for konfig. finner på Telenor Onlines support-sider.

Du setter så opp D-Link'en med PPPoE. Ikke glem @online.no i brukernavnet. Før du går i gang bør du oppgradere til siste firmware på D-Link'en, hvis du venter og finner ut at du vil oppgradere senere må du sannsynligvis konfiguerer D-Link'en på nytt. En jeg kjenner hadde enorme stabilitetsproblemer før han oppgraderte firmware, etterpå har han ikke hatt problemer. Så vidt jeg vet er i utgangspunktet brannmuren i D-Linken konfigurert slik at den er "sikker" dvs. at det det ikke er åpnet for trafikk utenfra med mindre du åpmer for det selv.

I og med at du konfigurerer Speedtouchen som modem er det ikke lenger noe brannmurfunksjonalitet i den, og du trenger bare forholde deg til brannmuren i D-Linken.

Endret av Pengu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...