Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel jukser med ADSL2+ og pris


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ADSL Echo 2+ for ca.3 måneder siden.

Dette skulle være tilgjengelig "iløpet" av Mai.

Etter flere oppringninger og forespørsler (senest i går),har jeg enda ikke fått noen instalasjonsdato eller mere info om når ADSL2+ vil være tilgjengelig.

 

Begynner å mistenke at NextGenTel har gått ut med all infoen om ADSL2+ for å trekke kunder.

 

Er det flere som har opplevd dette ?

 

 

En annen ting. Jeg har 2 års binding på ECHO (8000/800) linja.

Jeg betaler da 798 i måneden.

mens nye kunder som velger samme abonemanget i dag skal betale 698 i måneden.

Fikk beskjed om at "de gammle" kundene skal betale 698 fra og med August !!!

 

Har dere hørt slikt tull. Skal gammle trofaste kunder,behandles dårligere enn nye kunder :dontgetit:

 

NextGenTel...SKJERP dere :mad:

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Delta selv og fikk samme svar selv da jeg spørte om hvorfor jeg ikke hadde fått den nye og lavere prisen som ble annonsert i mai... :thumbdown:

Sendte mail til markedsdirektøren i Nextgentel og sa at jeg var misfornøyd med den misledendes informasjonen Nextgentel ga ut...

Lenke til kommentar

Wææh! Wæææh! Jeg er lettlurt og forstår meg ikke på markedet! Wæææh! Wæææææh!

 

Ærlig talt. At et helt nytt produkt har lang leveringstid må du da jaggu forstå, og at prisene er lavere for nye kunder er akkurat samme praksis som alle de andre aktørene benytter seg av også, enn hvor shady det er.

 

Ikke bare poster du en meningsløs sutretråd, men du bumper den også - visner du uten å være i fokus? Trenger du at folk er enige med deg?

 

Grow up.

Lenke til kommentar

Du skrev jo at du hadde 2 års bindingstid, dvs at du har bundet deg til å betale så mye i så lang tid for så rask linje. at de faktisk gir deg lavere pris etterhvert er jo noe som du burde være takknemmelig for, evt ikke binde deg til en leverandør og bytte for hver 50øring de reduserer prisen sin

Lenke til kommentar
Du skrev jo at du hadde 2 års bindingstid, dvs at du har bundet deg til å betale så mye i så lang tid for så rask linje. at de faktisk gir deg lavere pris etterhvert er jo noe som du burde være takknemmelig for, evt ikke binde deg til en leverandør og bytte for hver 50øring de reduserer prisen sin

har lenge hatt lyst til og bestille nextgentel.. men er det noe bra?

Lenke til kommentar
Du skrev jo at du hadde 2 års bindingstid, dvs at du har bundet deg til å betale så mye i så lang tid for så rask linje. at de faktisk gir deg lavere pris etterhvert er jo noe som du burde være takknemmelig for, evt ikke binde deg til en leverandør og bytte for hver 50øring de reduserer prisen sin

har lenge hatt lyst til og bestille nextgentel.. men er det noe bra?

hold deg vekke er nå mitt forslag.

Jeg var en av de første kundene fra Bergen som fikk adsl fra de, og har holdt med de "gjennom tykt og tynt", men nå har jeg endelig tatt til vett og er under bytting til bluecom.

 

NGT er en utrolig dårlig isp og bør ungåes hvis dere kan det.

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskjed av dem at en oppgradering av linja var gratis.. hvorfor vet jeg ikke, kanskje noe annet med nedgradering?

Det er noe annet med nedgradering, bare å sjekke prislisten dems... men er naturlig nok, de vil lokke folk til å oppgradere ved å ha det gratis, mens nedgradering betyr at de får inn mindre penger og dermed så vil de at folk skal tenke seg ekstra godt om før de gjør det...

Lenke til kommentar

duhhhh. hvis du oppgraderer linja, regner de med å tjene penger på det i det lange løp og gir deg det gratis. skal du derimot nedgradere linja de, taper de penger, og tar derfor betalt for jobben de gjør.

 

nextgentel er en helt grei isp for folk flest, og en meget god isp for studenter.

Lenke til kommentar
har lenge hatt lyst til og bestille nextgentel.. men er det noe bra?

 

Ja.

 

Har hatt NGT i 2 år nå, og aldri hatt problemer med noe som helst. Har ikke engang opplevd nedetid på linja, hvilket jeg opplevde støtt og stadig. I tillegg så driver de å oppgraderer linja mi stadig vekk, uten at det koster meg noe mer. Har vel 4200/704 nå.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Du skrev jo at du hadde 2 års bindingstid, dvs at du har bundet deg til å betale så mye i så lang tid for så rask linje. at de faktisk gir deg lavere pris etterhvert er jo noe som du burde være takknemmelig for, evt ikke binde deg til en leverandør og bytte for hver 50øring de reduserer prisen sin

har lenge hatt lyst til og bestille nextgentel.. men er det noe bra?

Om du slepp å ha noko med kundeservice å gjere er det kjempebra. Men når problemet først er der kan det gå vinter og vår før det skjer noko.

 

Mi linje har vert stabil sidan oktober, og farten har blit dobla, utan tillegg i prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått den nye hastigheten jeg skal ha. Måtte dere ringe for å få den?

 

Syns det er litt flaut å mase, jeg har jo 3744/704 nå, og den skal opp til 4200/704 (blir jo en del over 4200 da, for de skal kompensere for overhead) - blir faktisk nærmere 5200!

 

Hmm, kanskje jeg skal ringe likevel.... :hmm:

Lenke til kommentar

Har nextgentel SHDSL 2.3 Mbit, å jeg er kjempefornøyd med dem som ISP.

Jeg har brukt dem i ca 3 år, innstallasjonen ble forsinket i starten, å da fikk jeg 8000*800 gratis i 6 måneder, etterpå byttet jeg til shdsl når det kom.

Nextgentel er kongen på haugen enda.

 

Nedetid på 3 år = 15 minutter

Lenke til kommentar
NGT er en utrolig dårlig isp og bør ungåes hvis dere kan det.

Denne påstanden syns jeg du skal begrunne. Har hatt NGT i snart to år,og har til dags dato ikke opplevd så mye som et sekunds nedetid. Starta med et studentabonnement med Delta 2000 (2300/704) for 449,-/mnd og hastigheten har til nå økt jevnt og trutt,samtidig som abonnementet har blitt litt billigere. Betaler nå 349,-/mnd for 5200/704. Samtidig er responstider mot spillservere i Norge minst like bra som de fleste andre ISP'er jeg har vært borti. Det eneste negative med NGT som jeg ser det er den slappe kundeservicen,men som sagt,uten nedetid på linja har ihvertfall ikke jeg behov for kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...