Gå til innhold

hva er den beste codecen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
hvilken codec er den beste?? :hmm:

Ingen, vlc har alle innebygd. HER.

VLC hjelper ikke allverdens om det er ripping av film han snakker om.

 

Men om det er codecs for å spille av film du snakker om eXoTiCx, er K-Lite Mega Codec Pack er en meget bra og omfattende pakke. Den legger inn det du trenger av codecs og gir deg muligheten til å spille av alle videofiler i Meida Player Classic, det inkluderer også sære formater som quicktime og realplayer.

Lenke til kommentar
Det er liten vits i at vi forteller deg at DivX 5.1 er bra format å bruke når du ripper  hvis du er ute etter å se .wma filer på PCen...

Det er ikke så mye å se i en .wma fil da. :p

Bah, gå legg deg :p

 

Mente høre da vet du :thumbup:

 

Edit: Leif er død!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Lurer på det samme :hmm: Har laget en 20 minutters film selv og skulle gjerne hatt denne ut i en 150-200mb stor AVI film med brukbar kvalitet. Ser selv litt på naruto og her er jo episodene på 170mb, 30 minutter lange og med en helt grei kvalitet på bilde og lyd. Noen som vet hva jeg kan bruke?

 

En annen ting... bruker Pinnacle Liquid Edition 5.5. Kan jeg laste ned codecs fra internet og legge inn i pinnacle eller er det egne programmer som converter dette etterpå?

Lenke til kommentar
Lurer på det samme :hmm: Har laget en 20 minutters film selv og skulle gjerne hatt denne ut i en 150-200mb stor AVI film med brukbar kvalitet. Ser selv litt på naruto og her er jo episodene på 170mb, 30 minutter lange og med en helt grei kvalitet på bilde og lyd. Noen som vet hva jeg kan bruke?

 

En annen ting... bruker Pinnacle Liquid Edition 5.5. Kan jeg laste ned codecs fra internet og legge inn i pinnacle eller er det egne programmer som converter dette etterpå?

DivX må vel fungere fint til den jobben. :)

K-Lite Mega Codec Pack har en DivX-encoder, og så bruker du bare VirtualDub til å sette i gang skiten.

Lenke til kommentar

  1. Sett ønsket framerate i videomenyen om den ikke allerede er slik som ønsket. Merk forskjellen på "convert" og "change to".
  2. Velg Video på menyen og merk av "full processing mode".
    • Velg "compression" og en eventuel videokodek samt still inn denne etter behov (bitrate, klipping av kanter osv).
    • Om du har få kodeker å velge mellom, installer f. eks. ffdshow.

[*]Gå til Audiomenyen og gjenta steg 2 der.

  • Hvis reenkoding ikke er ønskelig velg "Source Audio"/"Direct Stream Copy".

[*]Velg så fil->"Save as AVI" og velg hvor du vil ha resultatet.

Lenke til kommentar

Brukte liquid i stede :p De codecsene la seg automatisk inn i liquid. Jeg fant forresten et format som jeg syns var langt bedre, Xvid ;) Fikk fimen ned i 28mb (skal legge den på nettet) med denne codecen. Kvaliteten ble ikke så veldig bra, men det var fullt mulig å se tekstingen og alt, dessuten lagde jeg lyden temmelig bra også så det fungerte kjempefint. Men tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...