Kanetheheatsink Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hei! I det siste har jeg lagt merke til at det er fler og fler som maser om penger i AH. Dette går meg på nervene! Kan de ikke skaffe penger selv??.. tenker jeg da.. Men når jeg selv er i AH og ser ett par nye Legs som er fryktelig bra, og jeg mangler 10 sølv, går jeg selv og spørr folk om penger. Senere kommer det en tigger og spørr "can u give me 10s plz".. Da ber jeg han om å.. ja.. "Tjene dem selv". Jeg ga han mine meninger +mer. så idag har jeg vært og delt ut 1g til folk med lavere lvl enn meg selv i AH siden jeg fikk litt dårlig sammvittighet.. (har selv bare 71 sølv.. og kom med rundt 40g) Hva syntes dere om tiggere? Gir dere noen gang penger? Mvh. Lasse.
FredrikFtw Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg gir aldri bort penger til tiggere, men å låne bort penger er en annen sak.
Dʋgɢtung Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg tigger aldri selv, og jeg setter /ignore på samtlige tiggere som henvender seg til meg. Det er irriterende, og det er teit. Det er ingen problemer med å skaffe penger, og penger JEG selv har jobbet for - de skal ingen random tigger få. Det hender jeg gir både 1, 2, 3 - ja, til og med 10g til venner og bekjente ingame hvis de trenger det, men det blir annerledes.
Andre88no Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg kan låne vekk penger til venner og folk fra guilden. Men jeg er drit lei av alle de som går å tigger etter penger eller utstyr.
Kultom Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Aldri gjør det, da slutter de aldri :S Og det er jo helt tåpelig å begynne å tigge etter penger i et spill da, det er hvertfall min mening.
Kanetheheatsink Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Jeg gir ikke bort til tiggerne. Bare til de som har en del lvls under meg, og IKKE tigger=)
Leffa01 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) Tiggere = /ignore Verre enn det er det ikke. Hvorfor kan ikke de grinde litt til for å tjene sine penger? Edit: Nå skal det ikke sies at jeg er gniten låner / gir vekk mye penger til kamerater / guildies som trenger det Endret 30. mai 2005 av ElNino
anon12234 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) jeg digger når folk tigger om penger. da pleier jeg å starte trade med de. og så legger jeg ut 5g i traderuten så blir de helt: omg u serious man?. så tar jeg det bort og legger på 1 copper og trykker trade ...... gjett om de blir sure så sier jeg "piss off" og /ignore å låne til venner er ingen problem. lånte 50g til pct (forumbruker) her forleden. selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å få de igjen Endret 30. mai 2005 av Henrik2k
Dʋgɢtung Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg var "offer" for en type sleiphet jeg aldri har vært borti før på morningen i dag. Jeg har startet meg en ny character på Silvermoon, og da jeg var level 12 kom det en level 15 bort til meg, åpnet tradevinduet og slang litt snacks for en level 12-character. Så sa jeg "WoW! Thank you!" til han, og da bare svarte han; "LOL! You have to pay". Endte med at jeg lukket tradevinduet, satte /ignore på jævelen og sa "Get the fuck out of my sight!"
royale Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg var "offer" for en type sleiphet jeg aldri har vært borti før på morningen i dag. Jeg har startet meg en ny character på Silvermoon, og da jeg var level 12 kom det en level 15 bort til meg, åpnet tradevinduet og slang litt snacks for en level 12-character. Så sa jeg "WoW! Thank you!" til han, og da bare svarte han; "LOL! You have to pay". Endte med at jeg lukket tradevinduet, satte /ignore på jævelen og sa "Get the fuck out of my sight!" haha! det er det verste!
saxin Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Har hørt om flere som lager ny char og spør etter penger. Etter som de er så lavt lvl får de stadig små summer med penger, disse sendes så videre til main char. På denne måten får de lurt til seg endel ekstra penger.
atrax Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 /y + tigging = /ignore. Andre tiggere ignorerer jeg "manuelt". Jeg hjelper gjerne fremmede low-levels på ulike måter, men ikke med penger.
Acurus Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Eneste gangen jeg har gitt noe til en tigger. Var i Goldshire da en kom bort og spurte om jeg hadde noe mat til overs. Synst det var en fin måte og spørre om penger, så jeg ga han noe ost som han nok fikk solgt for en 20-30s hos vendor. Men når folk står og tigger om penger som: Can U give me 10s plz m8? Da er det bare og kjefte av hele hjertens lyst. Can heller ikke fordra forkortings skriving. Iallefall ikke når man har tid til og skrive noe ortnlig. PS: skrive feil teller ikke
Kanetheheatsink Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Eneste gangen jeg har gitt noe til en tigger. Var i Goldshire da en kom bort og spurte om jeg hadde noe mat til overs. Synst det var en fin måte og spørre om penger, så jeg ga han noe ost som han nok fikk solgt for en 20-30s hos vendor. Men når folk står og tigger om penger som: Can U give me 10s plz m8? Da er det bare og kjefte av hele hjertens lyst. Can heller ikke fordra forkortings skriving. Iallefall ikke når man har tid til og skrive noe ortnlig. PS: skrive feil teller ikke Da kan man iallefal spørre på en ordentlig måte. "Hello! This may sound rude, but can you lend me 10s? Im saving money for a good weapon i saw in Auction House just now. I understand that you are sick of questions like this. " hehe hater når folk spørr om pener, så sier de ikke hva de skal ha til engang..
Gnurk Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) -Gir ikke penger til folk som tigger, "Sorry I don't hand out cash" er stort sett standardsvar". Får jeg da flere henvendelser kommer /ignore ganske kjapt. Er dog ganske kjapt ute med ignore for det som bruker /yell for å tigge. Har ignorert fler folk i WoW etter 1 1/2 måned enn jeg gjorde på nærmere 3 1/2 år i Anarchy Online. Edit: Er vel litt kjappere med å ignore de som bruker mye "plz", "plx" og caps generelt. -Låner selvfølgelig penger til guildies -Eneste tilfellet jeg gir bort penger er; Til venner/folk jeg har spilt andre spill med (f.eks. AO) som begynner med WoW. Mest irriterende jeg har vært med på til nå er da jeg stod ved mailboksen i IF, plutselig åpnes trade-vinduet og jeg regner med det er en som har klart å trykke feil, så jeg kansellerer. Det samme skjer en gang til. Så flytter jeg meg til banken, og jammen meg skjer det en gang til, og plutselig dukker det opp linen cloth og minor healing potions og: "offer some money plz". Karen var level 5, og jeg var på det tidspunket ca lvl 50. Jeg kan nesten forstå tigging i Anarchy Online til å begynne med, men ikke i WoW. Her er det *lett* å skaffe cash. Endret 30. mai 2005 av Gnurk
Minty123 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Gir vekk til de som spør på en seriøs måte, eventuelt en original og fiffig måte "Hello, sorry to bother you, but could you lend me 5 silver so i don't have to fly all the way to XXX to grind them myself, only need 5 more for the item i want to buy" er noe annet en "I NEED 5 SILVER!!11, GIVE ME 5 SILVER" har og gitt vekk 50s til en stakkars naken undead som løp rundt naken og spurte meg pent om penger til klær
Bloody Mess Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Syns ikke det er noe verre med tiggere i MMORPGs enn i det virkelige liv. Bare husk på at det er mange av tiggerne som ikke er fattige. Flere som lever av dette og tjener gode penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå