Gå til innhold

That's Write, holder dem mine behov?


Anbefalte innlegg

That's Write ( http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10216 )

Er velldig billige, vurderer å kjøpe meg noen av disse, men jeg lurer på om dem er bra? Kopierer bare noen filmer og redigerer dem mEd DvdShrink 3.2.

har vært borti andre plater som ikke kan spilles av osv.. for dårlig kvalitet. Kosta 99kr i en matvarebutikk :blush: hehe..

Burde jeg gå for disse, har lite penger for tiden så må være velldig fornuftig.

 

Mvh

Siemensboy

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på plater av dårlig og god kvalitet merker man ofte ikke før etter flere år.

Da kan du teste hvilke som fortsatt lar seg lese uten feil.

Om man bør satse på billige plater avhenger av hva man skal bruke dem til.

Backup av ting som du vil ha glede av i år fremover bør lagres på kvalitets-plater.

Lenke til kommentar

Jeg brente selv 50 stk av disse for et års tid siden uten noen problemer. Jeg ante fred og ingen fare, frem til jeg bladde frem disse platene for en stund siden. Mange av de var umulige å lese etter ca 60-70% av platen, fikk bare CRC feil i lange baner. Er ikke sikkert dette var samme produsent, platene jeg kjøpte da var VANGUARD. Men uansett, leksen er lært. ALDRI mer That's write på meg. Er ikke så mange ekstra kronene i å kjøpe mer pålitelige plater, som f.eks. Norwaydisc sine Prodisc03 plater.

Lenke til kommentar

Dette er uten tvil lavkvalitetsplater. Men de skal fungere på brenneren din Nec ND35xx.

Har opplevd at disse That's write 4X DVD-R (Princo) platene ikke er leselige etter 1 års tid.

Men om de holder for dine behov beror jo helt på bruksområdet.

Selv bruker jeg disse platene til bruk og kast.

Ønsker du at platene skal være leselig i lenger tid kan jeg anbefale Universal 8X DVD+R fra Norwaydisc.

Dette er prodisc plater av langt bedre kvalitet, men så koster de også 20 kr mer.

Disse kan dog brennes på 8X og 12X og tar langt mindre tid å brenne enn That's write platene.

 

andrvas

At man ikke har fått feilbrenning sier ikke "sitt" om kvaliteten på DVD+/-R plater!

Har prøvd mye crappy media uten feilbrenning.

Kvaliteten og lesbarheten på platene er noe helt annet!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 200 slike, og brent ca 150 uten feilbrenning. Jeg har sett 40-50 av filmene og ingen har hatt feil.

 

Men som sagt så kan det jo være at tidens tann spiser fortere på disse platene enn Verbatim f.eks. Så derfor blir det desto viktigere å lagre den mørkt og ikke for varmt!

 

Men alle DVD-R baserer jo seg på samme teknologi, så det er ikke grunnlag for å si helt bastant at That's Write er dårligere enn noen andre bare fordi de er billigere...

Lenke til kommentar
Men alle DVD-R baserer jo seg på samme teknologi, så det er ikke grunnlag for å si helt bastant at That's Write er dårligere enn noen andre bare fordi de er billigere...

Ingenting er 100% sikkert, men man må ihvertfall ta høyde for at platene antaklig går istykker ganske fort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men alle DVD-R baserer jo seg på samme teknologi, så det er ikke grunnlag for å si helt bastant at That's Write er dårligere enn noen andre bare fordi de er billigere...

Ok, så siden Mercedes og Lada ”baserer seg på samme teknologi” er det ikke grunnlag for å si bastant at Mercedes er bedre? :omg:

 

Det er andre ting som spiller inn som f.eks hvordan de lages, hva slags materialer som brukes og nøyaktigheten i arbeidsprosessen.

Jeg for min del sier ikke at That’s Write er dårligere bare på grunn av prisen, men på grunnlag av erfaringer dvs resultater fra flere kvalitetstester og dårlig lesbarhet over tid

Hvis ikke det er grunnlag for å si at platene er dårligere enn andre så vet ikke jeg hva slags bevis som må til :)

Lenke til kommentar

Sant som sagt, Gerrard!

 

De billigste That's Write-platene har vel stort sett vært optodisc, princo, vanguard + noen fake TY, ikke akkurat kvalitetsprodusenter altså. Jeg har forøvrig dårlige erfaringer med holdbarhet på optodisc og princo (vanguard har jeg holdt meg unna!) That's Write produsert av CMC og Ritek er vel ok, men kanskje ikke billig nok?

 

ozone: At du brenner plater uten å få feilbrenning er bra, men har overhode ingen sammenheng med om de er lesbare over tid. Man kan ikke si helt sikkert at billigplatene er dårligere, men all erfaring tilsier at de faktisk er det . Alt koker ned til hvor mye man er villig med å gamble med data man vil ta vare på :p

Lenke til kommentar

Der er jeg faktisk helt enig.

 

Til brenning av viktige data bruker jeg Verbatim, men til filmer aldri annet enn billigplater. Mister du noen byte i et program er filen ødelagt, men du skal miste MYE data i en film før det er synlig som noe mer enn en liten prikk i et 25-dels sekund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For en god tid tilbake var jeg innom et nettsted som foretar profesjonell holdbarhetstesting av CDR plater. Husker ikke sideadressen nå, og får ikke helt "googlet meg fram".

Har noen tips om nettsteder som publiserer holdbarhetstester av DVD plater ??

Dvs. der plater blir utsatt for klimatesting m.m.

 

Jeg husker fra CDR testen jeg leste at det var stor forskjell på holdbarheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...