Gå til innhold

anbefalinger av headphones


Anbefalte innlegg

jeg og noen kompiser skal invistere i nye headphones. brukes generelt til spilling og musikk. har vudert mange forskjellige headphones men har komt fram til følgende hedsett SENNHEISER HD515. Noen har disse som kan gi noen anbefalinger? eller noen som har bedre forslag?

prisen skal være maksimum på 600-700 kr.

 

setter pris på alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Sennheiser hd555, modellen over hd515.

 

+Himmelsk lyd

+Masse lyd (høyt volum), for de som ønsker det

+Takler LAVE frekvenser

+Gode å ha på

+Utskiftbare deler (slipper å sende inn på rep, enkelt å bytte ut enkelte deler)

 

 

-Ingen støydemping utenfra (åpen konstruksjon er ofte nødvendig for god lyd)

-Må bruke vedlagt adapter for minijack

 

 

 

Hvis du likevel bestemmer det for dt231, burde du se på dt234, som er med mic.

 

Har ikke prøvd dt321, så kan ikke gi en sammenlikning.

Lenke til kommentar
Anbefalinger av headsett er enkelt... Unskyld meg men KOSS er oppskrytt,,,  Koss er bra men ikke best. AKG AKG 501

Dette er det beste du kan få.. ja den er dyr veldig dyr, men den er verd det..

Han ba jo om headset i prisklassen 600-700. :dontgetit:

 

Har sjølv eit Koss Pro 3AA som eg er meget nøgd med. God bass, meget gode å bruke (har hatt dei på i 5 strake timar). Kjempegode til speling.

 

Eg brukar dei ikkje når eg er ute, på joggetur eller liknande, der tar PortaPro over jobben, men dei fungerer sikkert der og. :)

 

Ikkje ser dei stygge ut heller. Diskrè og behagelig design. Anbefales :thumbup:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Anbefalinger av headsett er enkelt... Unskyld meg men KOSS er oppskrytt,,,  Koss er bra men ikke best. AKG AKG 501

Dette er det beste du kan få.. ja den er dyr veldig dyr, men den er verd det..

Hehe... AKG K501 er nok ikke det beste du kan få, men det er et bra headset til klassisk musikk og jazz (egner seg egentlig ikke til annen musikk og det er heller ikke så særlig dyrt). Koss er de headsettene som gir best valuta for pengene helt opp til Porta/Sportapro (ettersom de fleste Koss headsettene benytter samme element).

 

Men for gaming vil jeg anbefale enten Sennheiser HD515 eller HD555 i prisklasen 600-700(+) (helst HD555), men disse er ikke noe du går ut på gata med, med mindre du ikke bryr deg om hva andre folk mener ;)

 

Ellers så vil jeg anbefale Creative HQ-1700 til gaming/portable bruk, disse koster bare 335,- hos komplett. Har en annen utgave av disse (creative var kreative og tok et headset som allerede eksisterte, klistra på sin logo og selger de som sine), men har desverre ikke testa de til gaming. Mener at disse er bedre enn Portapro ettersom de ligger en eller annen plass og samler støv for øyeblikket :p

 

Men det viktigste er at man selv hører de headsettene man har sett ut som alternativer, så selv bestemme hvilket som man liker best.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Anbefalinger av headsett er enkelt... Unskyld meg men KOSS er oppskrytt,,,  Koss er bra men ikke best. AKG AKG 501

Dette er det beste du kan få.. ja den er dyr veldig dyr, men den er verd det..

Hehe... AKG K501 er nok ikke det beste du kan få, men det er et bra headset til klassisk musikk og jazz (egner seg egentlig ikke til annen musikk og det er heller ikke så særlig dyrt). Koss er de headsettene som gir best valuta for pengene helt opp til Porta/Sportapro (ettersom de fleste Koss headsettene benytter samme element).

 

Bare av ren nysjerrighet, hva er det som gjør at AKG K501 ikke egner seg til annet en klassisk og jazz?

 

Koss er morsomt helt de går i stykker, og du må sende dem avgårde til reperasjon. Greit nok at reperasjon dekkes av livstidsgaranti, men ville heller lagt til et par hundrelapper og kjøpt noe som er solid bygget, så slipper man bryet.

Lenke til kommentar
Anbefalinger av headsett er enkelt... Unskyld meg men KOSS er oppskrytt,,,  Koss er bra men ikke best. AKG AKG 501

Dette er det beste du kan få.. ja den er dyr veldig dyr, men den er verd det..

Hehe... AKG K501 er nok ikke det beste du kan få, men det er et bra headset til klassisk musikk og jazz (egner seg egentlig ikke til annen musikk og det er heller ikke så særlig dyrt). Koss er de headsettene som gir best valuta for pengene helt opp til Porta/Sportapro (ettersom de fleste Koss headsettene benytter samme element).

 

Bare av ren nysjerrighet, hva er det som gjør at AKG K501 ikke egner seg til annet en klassisk og jazz?

 

Koss er morsomt helt de går i stykker, og du må sende dem avgårde til reperasjon. Greit nok at reperasjon dekkes av livstidsgaranti, men ville heller lagt til et par hundrelapper og kjøpt noe som er solid bygget, så slipper man bryet.

Tok kanskje litt hardt i når jeg sa at AKG K501 egnet seg bare til klassisk og jazz, funker også greit med annen musikk. Men det er med klassisk og jazz den virkelig skinner. Den har egentlig litt for lite bass til "vanlig" musikk, men bassen er "tight og fin" for å sitere Tommy Rustad fra Autofil. Men ellers så er det en knall hodetelefon med en fabelaktig mellomtone og luftig romfølelse, men er ganske tungdrevet selv om den bare er 120 ohm.

 

Husk at dette er min oppfattelse av hodetelefonen, andre har selvsagt lov til å ha sin egen ;)

Lenke til kommentar
I denne prisklassen vil jeg faktisk anbefale Philips hp-840 (tror jeg de het), ikke la deg skremme av merket, de er faktisk skikkelig gode til prisen som er ca. 600 kr.

jeg hadde Philips hp-800. var ikke særlig imponert over dem. headsettet vår hadde lav bass, skurret når jeg spilte høy musikk og endte opp at dem knakk.

Lenke til kommentar

Nei, hp-800 er vel ikke særlig gode, og ja, Philips hodetelefoner har litt dårlig byggekvalitet. Heldigvis er det mye deilig bass i hp-840 settet, noe som jeg setter pris på når jeg spiller spill.

 

Hvis du bor nærme en Elkjøp butikk kan du jo kjøpe dem og levere dem tilbake dersom du ikke er fornøyd med dem (det gjelder forøvrig alle hodetelefoner de selger der). Det gjorde jeg, dvs, jeg var fornøyd med dem, men jeg hadde heller lyst på Sennheiser hd580 :)

Lenke til kommentar
takker for alle svar.

 

jeg har komt fram til 2 utvalgte produkter, Koss Pro 3AA og sennheiser  hd 515/555. valget vipper mer mot sennheiser siden, men er 200 +- pris forskjell verd pengene?

Jeg mener at HD555 er verd prisforskjellen fra HD515. HD555 er et bra headset som man kan ha glede av i lang tid. Legg heller i 200 kroner ekstra nå istedet for å angre på det siden, er hvertfall slik jeg tenker når det er så relativt liten prisforskjell. Men som jeg sa tidligere, det er en fordel om du har mulighet til å prøve begge selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...