Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når en artikkel publiseres gjøres dette automatisk, og en tråd publiseres da av artikkelforfatters nick. Dette er altså en automatisk prosess, og trådens navn blir laget ut ifra artikkelens navn. Hvorfor den dropper "Test" på starten vet jeg ikke.

 

I hvert fall. Om dere vil ha en endring eller lignende er det fint om dere heller poster i Tilbakemeldinger til amobil-seksjonen, og lar denne tråden handle om det den skal, altså testen av Nokia 6680.

 

Are (som er uten tilknyttning til amobil og bare sier det jeg kan huske fra tidligere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6680 leveres med en hel del tilbehør som spesielt proffbrukerne vil sette stor pris på. I tillegg til den provisoriske laderen og manualen følger det med en USB-kabel, hodetelefoner, CD med programvare for synkronisering og et minnekort på 64 MB.

 

Javel? Sikker på at dere ikke mener obligatoriske her?

 

Ellers en helt OK test. Noe tungt subjektiv, men eller ok :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Meget bra test, men totalkarakteren blir (igjen) et hakk for høyt.

Er en fabelaktig telefon, men den har også sine negative sider.

Helt enig, ingen mobil er perfekt, heller ikke denne - skjerm og div småtteri trekker ned.

Maks terningkast 5

men jeg visste at denne ville få en 6'er før jeg leste testen, nokia med symbian = terningkast 6 hos amobil, litt pinlig i lengden kanskje?

:p

Lenke til kommentar
Når en artikkel publiseres gjøres dette automatisk, og en tråd publiseres da av artikkelforfatters nick. Dette er altså en automatisk prosess, og trådens navn blir laget ut ifra artikkelens navn. Hvorfor den dropper "Test" på starten vet jeg ikke.

Dette medfører riktighet.

 

Burde ikke være noe problem å skripte slik at innleggene senere blir "Test: Nokia 6680" eller "Nyhet: Motetelefon fra Nokia" eller lignende, skjønner?

 

Nå tar ikke emnet hensyn til hvilken type artikkel det er, men jeg er sikker på at det kan ordnes, og jeg skal prøve å huske på å ta det opp med de som kan rette på dette.

 

I utgangspunktet skjønner man jo at det er tråder opprettet i forhold til artikler når man ser hvor i forumet de ligger. Men jeg ser problemet med at man ikke ser hvor de ligger, i oversikten over nyeste innlegg. :)

 

Ellers, som Are sa, er det fint om slike tekniske tilbakemeldinger kommer under ris og ros, så er det lettere å plukke de opp :)

 

Personlig synes jeg det er lite som kan måle seg med samlepakken som 6680 byr på, og synes derfor det er greit at den har fått 6 totalt. Kan leve med at delkarakterene varierer litt.

Lenke til kommentar
, nokia med symbian = terningkast 6 hos amobil, litt pinlig i lengden kanskje?

:p

Først en uforståelig 6'er til 3230 og nå 6680.

 

Hvorfor fikk ikke da 6630 dette i desember når tester skriver:

"Telefonen kan skryte på seg en ytelse de færreste kan hamle opp med, noe som også resulterer i en responsivitet og brukervennlighet vi veldig sjelden ser maken til. 6630 er i tillegg en state-of-the-art-telefon på veldig mange områder, blant annet nyttefunksjoner, skjerm, menyer og ikke minst trådløs tilkobling" og

"Konklusjonen vår er allikevel klar. Det finnes per i dag ingen reelle alternativ til Nokia 6630 på det norske markedet"

 

Virker som terningkastene blir slengt ut litt på måfå til tider. Nokias Symbiantelefoner er mindre overlegne funksjonsmessig nå enn de var for et halvt år siden, så utviklingen burde vel vært omvendt terningkastmessig sett?

Lenke til kommentar
, nokia med symbian = terningkast 6 hos amobil, litt pinlig i lengden kanskje?

:p

Først en uforståelig 6'er til 3230 og nå 6680.

Uforståelig?

 

Ingenting uforståtelig med verken 6680 eller 3230 karakteren til amobil.no. Ja, en 6'er var kansikje å ta litt hardt i på 3230'en, men fremdeles ikke uforståelig. For min del er det ikke en gang noen andre telefoner som kan konkurrere med 3230 på markedet (pris tatt i betraktining).

 

Du kan jo kanskje nevne hvilken telefon som tilbyr samme funksjonalitet på markedet? Ingen? Nei...

Lenke til kommentar
Noe vi savnet på kontaktlisten til 6680, og telefonlbøker generelt er en mer avansert søkefunksjon. Har man en kontakt, og bare husker etternavnet, kan det fort bli vanskelig å finne ham / henne om de er lagret med fornavn først. Dette burde være en selvfølge på så avanserte telefoner som 6680.

 

 

Dette er selvsagt feil. Det bør dere rette opp i testen!

Lenke til kommentar
Dessverre må 6680 ha en spesiell standard med (VOLTAGE) 1,8. Disse er ikke lett tilgjengelig, og fås foreløpig kun i størrelser på opptil 256 MB

 

Kan være en ulempe nå, siden en maks kan få tak i 256 mb. Men det skal sies at disse kortene trekker mindre strøm fra telefonen, slik at i fremtiden kan jeg ikke se annet en fordeler med Dual Voltage i forhold til vanlige RS-MMC...

Lenke til kommentar
Telefonen mangler mulighet til å legge på effekter på bildene, slik man kan med svært mange av dagens kameratelefoner. Den eneste artige finessen vi fant var multiskudds-funksjonen, som kan ta 6 bilder etter hverandre i rask rekkefølge.

 

??

 

Du kan justere hvitballanse: Automatisk - Sol - Overskyet - Strålende - Fluoriserende

 

Og du kan legge på disse effektene/Fargetone: Normal - Sepia - Svart-hvitt - Negativ

 

Etter min mening er dette bra for et mobilkamera, spesiellt "Svart/hvitt" funksjonen kan en ha mye gøy med.

 

Tok noen dager før jeg fant disse menyene, håper for deres del at dere fant disse menyene under testen deres ;)

Lenke til kommentar
Noe vi savnet på kontaktlisten til 6680, og telefonlbøker generelt er en mer avansert søkefunksjon. Har man en kontakt, og bare husker etternavnet, kan det fort bli vanskelig å finne ham / henne om de er lagret med fornavn først. Dette burde være en selvfølge på så avanserte telefoner som 6680.

 

 

Dette er selvsagt feil. Det bør dere rette opp i testen!

Errrm nei? Jeg har firware versjon 2.04.15 og har samme "problem".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

Jeg har også fw 2.04.15, og har ikke dette problemet.

 

Jeg kan søke etter etter etternavn selvom jeg har kontaktene sortert etter fornavn.. Og visa versa.

 

Det var jo litt rart :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har fw 2.04.14 og har heller ikke noen problemer...

 

Men om du lagrer hele navnet(fornavn og etternavn) i f.eks. det feltet som kun fornavn skal stå i, da vil dere jo oppleve det som er beskrevet i testen. Men jeg regner med at dere ikke har gjort det...

Lenke til kommentar

Fin og fyldig test som vanlig. Men må si meg enig i de fleste her at terningkast 6 var litt for raus. Da jeg leste ferdig testen utenom sammendraget var jeg nesten sikker på at den vil få en femmer. At den ikke har noen reelle konkurrenter i markedet trenger ikke å bety at den fortjener topp karakter.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med dem som setter spørsmålstegn ved karaktergivningen. Når det eneste punktet telefonen oppnår toppkarakter i er trådløs teknologi, ser jeg ingen grunn til å gi denne telefonen toppkarakter også i totalvurderingen. Skal en gjenstand oppnå toppkarakter bør den være tilnermet perfekt, noe denne telefonen langt i fra ser ut til å være utifra karaktergivningen i hver enkelt kategori.

 

(Legger man sammen karakterene fra hver enkelt kategori og regner ut gjennomsnittet, får vi 4,7. Jeg er fullstendig klar over at man ikke kan regne ut totalvurderingen på denne måten, men det gir likevel en god pekepinn.)

Lenke til kommentar
Du kan jo kanskje nevne hvilken telefon som tilbyr samme funksjonalitet på markedet? Ingen? Nei...

Hva med 6670, 6630, 6680, 6681, Qtek S100, Qtek 9090, SE P800, SE P900, SE P910 for å nevne noen.

 

3230 og de andre Symbiantelefonene fra nokia er faktisk ikke SÅ overlegne at de automatisk fortjener en 6'er kun fordi de kjører Symbian. Ja, de har mange funksjoner og ja, man kan endre litt her og litt der, MEN: De har til felles at de er store og trege (med 6680 begynner det å bli bra) og ellers har hver og én flere ting som trekker ned.

 

6 til 3230 ER uforståelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...