Gå til innhold

1024x768 på tv-out..


FooKer

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit gf4 MX460 pro (med vivo) som ikke vil la meg kjøre tv-out (kloning av desktop) på mer enn 800x600, jeg hadde først et Abit gf4 MX440 med bare tv-out og på det kunne jeg kjøre 1024x768 på tv.

(byttet det til mx460 pga defekt vifte på mx440'n)

 

Jeg har nå testet en del, og det ser ut som MX460 kortet som har VIVO ikke klarer å kjøre mer enn 800x600 på tv-out. Jeg har Gf4 Ti4200 kort (abit)i spill pcen min som også har tv-out, og jeg testet tv-out på det kortet, da fikk jeg 1024x768 på tv..

 

Spørsmålet mitt er da, er det en annen tv-chip på ViVo kortet som ikke er like bra? Eller er det mx460 kortet mitt som er rart?

 

Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GF4MX kortene har innebygd tv-out i selve GPU'en, men noen fabrikanter setter på egen TV-chip på kortene. Den innebygde går opp til 1024x768.

 

For å finne hvilken chip du har, se på advanced i display properties, eller se på kortet ditt. Mulig du har Philips 7108, da denne brukes på de fleste VIVO kort og har max 800x600.

 

Bruker du tv-out mye, anbefaler jeg at du tar en titt på TVTool. Siden nVidia ikke har overarbeidet seg på tv-out delen i referansedriverene, og mener det er produsentene sin oppgave å ta seg av det.

 

Se på TVTool sin hjemmeside for en sammenligning av forskjellige TV chiper. Conexant CX25871 blir fremholdt som den beste, mens Philips 7108 får stryk.

 

[ endret av FBEN den 2002-07-17 03:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...