Gå til innhold

Lurt å oppgradere til SP2?


Anbefalte innlegg

Fordi jeg har hørt så mye dritt om Service Pack 2, har jeg ikke installert det. Men for et par dager siden leste jeg på IT-avisen at PC'er som kjørte SP2 var 15 ganger mer beskyttet mot virus og dritt enn PC'er som ikke kjørte SP2.

 

Vil det svare seg å oppgradere til SP2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare god erfaring med SP2, og har ikke angret på at jeg installerte den.

 

Sikkerheten økes nok først og fremst på grunn av at uvitende brukere tutes øynene fulle av at viruskontroll ikke er oppdatert, og at firewall ikke er aktivert.

 

Erfarne brukere holder forhåpentligvis dette i orden uansett, og deaktiverer likevel sikkerhetssenteret for å selv kunne styre hvilke oppdateringer de vil bruke.

Lenke til kommentar

Samme her, du BØR oppgradere.

Jeg var også veldig skeptisk til SP2, og jeg sa da at jeg aldri ville installere det , men gjorde det likevell for ca. en uke siden :D

Hadde noen små problemer, men har fått fikset de fleste.

Hadde et problem, med at Paint klikket/frøs når jeg lagret .jpeg filer, men det var en her på forumet som hjalp meg med det.

Her finner du fiksen: http://www2.whidbey.net/djdenham/paintjpg.htm

 

Jeg har selv deaktivert Security Center, da jeg ikke bruker Windows brannmuren eller har bruk for det.

Start-->Run-->skriv: services.msc --->Leter deg frem til Security Center og høyreklikker-->Properties-->Endre startup type til: "disabled".

Da får du kvittet deg med det og du ahr en sikkrere Windows.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Microsofts produkter generelt, har det i mange år vært slik at de suger, punktum, i alle fall hvis du skal stole på det du leser på nettet. De fleste av de som klager ville ikke kjent igjen et godt Microsoft-produkt dersom det kom og bet dem et visst sted, fordi de er så låst i oppfatningen om at alt fra Microsoft suger.

 

Dette er intet reklameinnlegg for Microsoft. Men det er vel verdt å nullstille seg til objektiv av og til. Antispyware-programmet deres (ok, egentlig ikke mer enn et oppkjøp med Microsoft-stempel på, men dog) er et av de aller beste slike du får.

 

Service Pack 2 til XP innebærer at du går fra å ha en standard XP-installasjon med patch på patch på patch nærmest i det uendelige, til å ha en standard XP-installasjon med kun én patch på.

 

Etter min fattige mening stammer de fleste problemer folk har med SP2 fra det faktum at installasjonen deres var full av drit fra før av. Maler du oppå en skitten vegg, detter malingen av, og det er pinadø ikke malingens feil.

 

Selv la jeg inn SP2 fordi ryktene fort gikk om at maskinytelsen under spilling ble bedre. Jeg har ikke målinger å vise til - men dårligere har den i alle fall ikke blitt.

 

XPSP2 hos meg - en brillefin patch, smertefri installasjon, ingen som helst problemer etter flere måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...