Gå til innhold

Bærbar pc, max 18 000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke rundt 15-18000 kr på bærbar pc. Den skal brukes i skolesammenheng, så støynivå og portabilitet er viktig. Men den skal også brukes til videoredigering, så det kan ikke være en pysemaskin. Har tidligere hatt Apple Powerbook, som i utgangspunktet passet meg perfekt. Jeg klarer bare ikke å vende meg til OSX. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha valgt en Acer Travelmate 8104, denne får du for så vidt over kr 18000,-, sjekk prisguiden på hw.no. Eller eventuellt Acer Travelmate 8103 eller 8101 dersom du vil ned 2-3 tusenlapper til i pris. Men etter min mening så gir Travelmate 8104 mest for pengene av disse modellene. Jeg var så heldig å få låne en slik i noen dager da jeg selv vurderte å kjøpe en og den er helt suveren. Lynrask og stillegående og burde passe ypperlig til behovet du beskriver. Skjermen er krystallklar og har høy oppløsning (1680x1050 widescreen) og grafikkkortet henger med på det aller meste, også av spill (ATI Radeon X700). Den er også relativt lett (2.8 kg). Maskinen føles veldig solid, ikke noe "knirking" og ei heller den "plastic fantastic" følelsen som Dell bærbare ofte gir. Den har "alt" av tilkoplingsmuligheter, sjekk specs selv på http://www.acer.no.

 

Selv vurderte jeg denne opp i mot en Dell Inspiron 9300 og var lenge i tvil men endte til slutt opp med å velge sistnevnte. Jeg skal uansett bruke den som "skriveborderstatter" (har en ultraportabel i tillegg), har ikke tenkt til å benytte noen ekstern skjerm, så da ble det 17" skjermen til Dell det som til slutt var avgjørende. Men skulle jeg hatt en mer portabel PC så hadde valget helt klart blitt Travelmate 8104.

 

En del vil nok anbefale en av disse "byggesett PC'ene" som de fleste av de kjente webshop'ene selger i en eller annen form. Disse ville jeg personlig styrt langt unna.

 

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...