Gå til innhold

Mulig å med 30 dagers retur uten kvittering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er bare snakk om et webcamere, men måtte allikevel oppgi navnet mitt før jeg fikk kvitteringa.

Hvis du sa navnet ditt ligger kvitteringa lagret hos Elkjøp. Så bare bytt i vei. :)

Er du sikker på det? Elkjøp har alltid spurt etter navnet mitt, uansett hvilket produkt jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? Elkjøp har alltid spurt etter navnet mitt, uansett hvilket produkt jeg har kjøpt.

Så lenge du vet hva du heter og når du kjøpte varen, bør det være en smal sak å finne kvitteringen din! :) Jeg vet ikke elkjøps prosedyrer på dette området, men jeg har gjort det samme i andre butikker. Det skader vel uansett ikke å prøve..? :p

Lenke til kommentar

Var nettop innom Elkjøp. Normalt bør man ikke trenge kvittering, da slike kjøp registreres i deres databaser, men av en eller annen grunn greide de ikke å finne meg. Går ut i fra at det er slurv fra Elkjøp sin side, så jeg fikk ikke returnert varen. Møkkabutikk!

Lenke til kommentar
Var nettop innom Elkjøp. Normalt bør man ikke trenge kvittering, da slike kjøp registreres i deres databaser, men av en eller annen grunn greide de ikke å finne meg. Går ut i fra at det er slurv fra Elkjøp sin side, så jeg fikk ikke returnert varen. Møkkabutikk!

Har ikke mor lært deg å ta vare på kvitteringene for den typen varer ?

Det er ikke alltid du blir registrert med navn i den typen butikker.

 

Jeg jobber selv i en annen type butikk, og har du ikke kvittering, får du ikke byttet varen. Men privatkjøp blir aldri registrert med navn der jeg jobber, så det er nok en av grunnene.

Lenke til kommentar
Var nettop innom Elkjøp. Normalt bør man ikke trenge kvittering, da slike kjøp registreres i deres databaser, men av en eller annen grunn greide de ikke å finne meg. Går ut i fra at det er slurv fra Elkjøp sin side, så jeg fikk ikke returnert varen. Møkkabutikk!

Hahaha dette er seriøst det værste eksemplet på ELKJØP hating på dette forumet; tidenes!

 

Du kaller det for en møkkabutikk fordi DU har mistet kvitteringen. At de fleste salg blir lagret på databasen er en tjeneste. Prøv å gå i CARLINGS og spør om de kan finne kvitteringen din fra en vare du handlet dagen etterpå! Umulig.

 

Jobber selv i bransjen, og det er ikke så titt og ofte at kunder komme inn og spør om jeg kan finne gamle kvitteringer.

 

- "Hva er navnet ditt så skal jeg prøve å søke deg opp.."

- "Navnet er Christian Anderssen."

- "Du har ikke noe mellomnavn eller noe som du oppga?"

- "Nei."

- "Husker du ca. hvor mye du betalte?"

- "Ca. 6-900NOK"

 

Og da prøver jeg selvfølgelig å finne den frem, men det er så utrolig mange som heter Christian Anderssen, og det er ikke min jobb å bevare den kvitteringen heller. Ta vare på den selv så slipper vi det problemet i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det kan være personen i butikken som ikke var så dyktig i systemet til elkjøp. Det er mange måter å spore opp et salg på. Man kan gå inn på klokkeslett og dato for en bestemt vare. Så hvis de virkelig vil klarer de nok å finne den etter litt søking

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Var nettop innom Elkjøp. Normalt bør man ikke trenge kvittering, da slike kjøp registreres i deres databaser, men av en eller annen grunn greide de ikke å finne meg. Går ut i fra at det er slurv fra Elkjøp sin side, så jeg fikk ikke returnert varen. Møkkabutikk!

Når du ikke har kvitteringen er det slurv fra din side, ikke Elkjøp sin.

Lenke til kommentar
Det kan være personen i butikken som ikke var så dyktig i systemet til elkjøp. Det er mange måter å spore opp et salg på. Man kan gå inn på klokkeslett og dato for en bestemt vare. Så hvis de virkelig vil klarer de nok å finne den etter litt søking

La meg si det slik, det er begrenset hvor mye tid en selger skal bruke på slike ting. Det er ikke nødvendig for dem å kunne sånne funksjoner; hvis det nå på nød er slik at kunden absolutt må ha denne kvitteringen så burde han ta kontakt med kundesenteret.

 

Man kan ikke gå inn på klokkeslett uten videre, man kan ikke gå inn på dato uten videre.

Lenke til kommentar
Det kan være personen i butikken som ikke var så dyktig i systemet til elkjøp. Det er mange måter å spore opp et salg på. Man kan gå inn på klokkeslett og dato for en bestemt vare. Så hvis de virkelig vil klarer de nok å finne den etter litt søking

 

La meg si det slik, det er begrenset hvor mye tid en selger skal bruke på slike ting. Det er ikke nødvendig for dem å kunne sånne funksjoner; hvis det nå på nød er slik at kunden absolutt må ha denne kvitteringen så burde han ta kontakt med kundesenteret.

 

Man kan ikke gå inn på klokkeslett uten videre, man kan ikke gå inn på dato uten videre.

 

Men som det ble nevnt tidligere, det er kundens ansvar til syvende og sist.

Lenke til kommentar

Betalte du med kort? Hvis så, kan det være at en transaksjonsutskrift gjør susen. Selv om noen butikker krever en kvittering p.g.a. riktig loggføring i systemet og andre kjipe administrative ting, så er det egentlig et bevis på at du handlet i akkurat denne butikken/kjeden som er viktigst. Kanskje de er greie med deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...