Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?


Popsi

Anbefalte innlegg

jeg hadde dette kortet en liten stund, og ytelsen var god den. hadde ikke noe problemer annet enn at hovedkortet ikke lot seg klokke over 240ht, men jeg kan ikke legge hele skylda på hovedkortet da jeg ikke er 100% sikker på at jeg hadde de rette innstillingene.

 

så dersom du ikke vil bruke masse extra penger på et pci-e system enda, så er dette kortet et greit valg.

Har samme problemet nå :-( kommer ikke over 240ht kom til 277 før :ermm:

 

 

jeg har innstallert det nvidia programmet som fulgte med, å der kan man oppdatere bios.. er det bare å kjøre på eller ?

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker bios NF3UD824.BIN å kommer ikke inn i windows over 237ht  :thumbdown:  å det er ikke rammen

4982976[/snapback]

Som jeg og OcMax var inne på, skal det godt gjøres å finne en verre BIOS. Jeg anbefaler på det sterkeste at du flasher til 711-utgaven.

 

For å overklokke HTT bør chipset-spenningen være 1,75v, og AGP bør være 67/68. Hvis du bruker SATA-disker, MÅ du bruke de to kontaktene som er nærmest CPU-sokkelen.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
Edit: jeg har nå flashet biosen å cpu temp gikk ned med 8 grader  :w00t:  å mye mere instillinger i bios nå.. Skal se hvor lankt jeg kommer nå

 

bruker bios NF3UD824.BIN å kommer ikke inn i windows over 237ht  :thumbdown:  å det er ikke rammen

4982976[/snapback]

 

 

Hvorfor bruke den s-ata kontakten da ?

 

bruker nyeste bios nå.. skal prøve når eg jeg har fådt ny prosessoren å ny minnet.

Lenke til kommentar

De to kontaktene nede til høyre, blacker ut hvis HTT er over 230+.

 

Jeg fikk med meg at du skiftet BIOS, men er du sikker på at det var 711-utgaven du hadde først? Mitt kort kom med en eldgammel BIOS (tross Venice/X2-kompatibilitet). At oppgitt CPU-temp går ned skyldes enten forskjeller med spenningen eller sensoravlesningen - ikke akkurat noe argument for å velge en BIOS fremfor en annen. 711-utgaven har nesten like mange ytelses-innstillinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har kjøpt dette kortet nå og har mildt sagt problemer.

Det startet greit opp første gangen, og jeg formaterte + la inn alle drivere. Synes egentlig at pcen gikk veldig tregt og det ble bekreftet da jeg testet SuperPI 1m. Hele 2 min og 45 sek brukte den! (prosessoren var en 3200+ Venice) Jaja, sikkert bare denne BIOS som ikke liker Venice tenkte jeg, og lastet ned nyeste versjon (824). Flashinga gikk greit og kom meg inn i windows og kjørte superPI på nytt. Fikk da 48 sek, som er det man "skal ha". Så innstalerte jeg en windowsupdate og måtte da reboote.

- Maskinen ville ikke POSTe. Prøver på nytt og jeg kommer meg inn i windows, men nå har ytelsen falt igjen til ca 2 min og 30 sek i SuperPI. :arg:

Restarter igjen og den nekter å poste igjen. Jaja, jeg får prøve en annen BIOS da. Laster ned 705 og 711, men nå nekter den å komme inn i awdflash også >_<

Kom inn med 705 disketten to ganger, men da bare lastet den opp filene og rett før selve flashingen skulle starte reboota den av seg selv.

 

Pjuh, lang post. Problemet er ihvertfall som beskrevet over, og jeg lurer da på om noen av dere har noen tips?

Lenke til kommentar

Ja, det hadde jo vært fint.

Men jeg kommer ikke inn i BIOS. Kortet låser seg HELT og vil verken poste, starte awdflash eller inn i bios. Sånn for det meste ihvertfall.

Klarer en del ganger å komme inn på awdflash (dvs at den prøver å lese fra floppyen, og bare står der i 30 min). Og to ganger kom jeg såpass langt at filene ble lastet inn, men så bare rebootet den tvert :S.

Skal prøve å bruke USBminnepinne istedet for floppy nå, og hvis ikke det funker så er det vel egentlig ikke så mye annet jeg kan gjøre?

 

EDIT: Ingen forbedring enda, har prøvd forskjellige rambrikker i forskjellige slots, tatt ut hd/cd/dvd drev (bytta kontroller også). Når jeg prøver med minnepinna får jeg ikke opsjonen om å starte awdflash en gang.

 

Jævlig genialt av DFI og legge ut en BIOS som er så på jordet. :realmad:

 

Hvis jeg skal "hotflashe" biosbrikka, må det da gjøres på ett prikk likt kort? Eller må det være DFI eller trenger det bare å ha award bios? Eller? *grønn*

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Jævlig genialt av DFI og legge ut en BIOS som er så på jordet. :realmad:

 

Hvis jeg skal "hotflashe" biosbrikka, må det da gjøres på ett prikk likt kort? Eller må det være DFI eller trenger det bare å ha award bios? Eller? *grønn*

5100665[/snapback]

Ja, BIOSene er hovedproblemet med dette hovedkortet, men 711 er til å leve med... Angående flashing behøver det ikke være på et identisk kort, men DFI oppgir at man ikke må bruke nForce2-kort. Awdflash har trolig en Force-parameter (/F) som påtvinger flashing tross mismatch mellom BIOS-id. Tror ikke hovedkortet man flasher fra må være under Award-standarden - det handler nok i hovedsak om at BIOS-brikkene er fysisk like.

 

Skriv awdflash minbios.rom /F elns for force-flash. Hvis du skriver "awdflash /?" får du opp en meny over forskjellige options.

 

Har du prøvd å bruke bare en minnebrikke, i slot 1 eller 3 fra CPU?

Lenke til kommentar

Er ikke heeelt sikker på om jeg har prøvd kun slot1 enda, får gjøre det nå og håpe på det beste.

 

En kamerat har nf3 250gb (MSI neo2), så jeg kunne kanskje fått gjort det der. Der er sannsynlighvis biosbrikkene like fysisk sett.

 

Men trenger jeg ikke bare å stappe inn min brikke inn i hans hk og hive inn floppydisken med 711 på, trykke alt+f2, uten noe mer mikkmakk?

Og hvor skal jeg eventuelt skrive inne disse kommandoene du nevner? (alt gikk helt automatisk hos meg, så ikke noe mulighet til å skrive noe som helst.)

Lenke til kommentar
En kamerat har nf3 250gb (MSI neo2), så jeg kunne kanskje fått gjort det der. Der er sannsynlighvis biosbrikkene like fysisk sett.

Det regner jeg sterkt med, ja.

 

Men trenger jeg ikke bare å stappe inn min brikke inn i hans hk og hive inn floppydisken med 711 på, trykke alt+f2, uten noe mer mikkmakk?

Og hvor skal jeg eventuelt skrive inne disse kommandoene du nevner? (alt gikk helt automatisk hos meg, så ikke noe mulighet til å skrive noe som helst.)

5101577[/snapback]

Akkurat, jeg har alltid brukt DOS-utgaven, ikke den automatiske utgaven. Da bare lager du en oppstartsdiskett, og kopierer awdflash pluss BIOS til den.

Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres å overskrive feil brikke, for å si det sånn. Når man resetter CMOS, nullstiller man også bare valgene man har gjort - det har ingenting med innholdet på selve BIOS-brikken å gjøre.

 

Fremgangsmåte:

 

1. Ta ut BIOS-brikken fra ditt HK

 

2. Maskinen du skal flashe fra starter du på vanlig måte.

 

3. Bryt ut BIOS-brikken ifra "flashe-maskinen" etter at POSTingen er fullført. Du starter altså fra diskett, og havnet i DOS-modus.

 

4. Sett inn din brikke, og flash.

 

 

Hvis du ikke har verktøy for å få ut brikken, er det best å bruke en kraftig, men nokså tynn metallgjenstand. Jeg foretrekker spissen på multimeteret, men en tynn strikkepinne e.l. vil også fungere. Stikk pinnen godt oppunder brikken i hjørnet som står diagonalt mot det med "sikring". Sett ovenfra bør pinnen peke innover i en vinkel på 45 grader, slik at den havner akkurat på hjørnet. Dette er viktig fordi brikkenes pinner er bøyd mot undersiden, bortsett fra i hjørnene. Hvis man kommer borti disse pinnene, risikerer man å skade dem.

Lenke til kommentar

Jeg flashet til 711 biosen på mitt DFI kort.. men nå kan jeg ikke sette divider på rammen.. Hva gjør jeg ?

 

Edit: Må kjøre på 2T timing for å kjøre stabilt med Divider på rammen.. Litt merlig men ok.

 

PS: kjører 270ht 10mp =2,7GHz med 810mhz HTT å er fornøyd med det

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

824 biosen er forøvrig havnet under beta siden hos DFI. Sier ryktene. Jeg fikk feil på det andre settet med Corsair TCCD moduler også. Forlangte å få et annet merke. Dette er Kingston Hyper X som også er basert på TCCD. Men disse klokker helt elendig på dette hovedkortet :( Så nå har jeg gitt opp. Kjører alt bare på standard hastighet. Skuffende hele opplegget :(

Lenke til kommentar
824 biosen er forøvrig havnet under beta siden hos DFI. Sier ryktene. Jeg fikk feil på det andre settet med Corsair TCCD moduler også. Forlangte å få et annet merke. Dette er Kingston Hyper X som også er basert på TCCD. Men disse klokker helt elendig på dette hovedkortet :( Så nå har jeg gitt opp. Kjører alt bare på standard hastighet. Skuffende hele opplegget :(

5147312[/snapback]

 

 

Det var rart for jeg kjørte 824 biosen med en 512mb kingston hyperX 2-2-2-5 på 277mhz .. å dette var på 1T timing .. men når jeg skiftet til ocz minne så måtte jeg flashe til 711 biosen for å kunne kjøre stabilt 1024ram i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...