Gå til innhold

folk som selger konto på qxl


Anbefalte innlegg

Helt greit å rapportere slikt. Orker ikke bruke tid på sånt selv, men synes det er bra at noen gjør det. Har du en lvl 60 char så skal du ha spilt den opp, sånn er det bare og Blizzard har laget et knippe retningslinjer som forhindrer kjøp og salg av kontoer.

 

Det er selvfølgelig ingenting som hindrer folk å gi bort kontoen sin, men den kan jo fremdeles komme til å bli stengt hvis Blizzard ikke tror på at du ga den vekk gratis.

 

Håper alle som driver med kjøp og salg av chars/gull blir permbannet, slik at vi andre får en hyggeligere og mer balansert spillopplevelse.

 

edit:

 

Roberticus: Og det er ikke slik at alle kan spille som de vil bare fordi det er et MMORPG, det er lagt visse føringer og hvis du ikke liker dette kan du vel bare slutte? Folk kan ikke bare slutte å bry seg om små problemer, "mange bekker små gjør stor å" eller hva?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk dette svaret(ja jeg rapporterte han selvfølgelig):

 

Hello,

 

Thank you for reporting this World of Warcraft sale. The selling of World of Warcraft accounts, characters, and/or items is against the Terms of Use - (http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html). I will forward your report to the appropriate people to investigate. While I cannot guarantee a response, I can assure you it will be read.

 

If you have any future reports of auctions or ads violating the EULA and/or TOS, feel free to send the information (link if possible) to our Hacks team at [email protected].

 

 

Regards,

 

Nick S.

Technical Support

Blizzard Entertainment

http://www.blizzard.com/support

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før så er Blizzard ganske harde i håndhevelsen av kjøp/salg av kontoer/game-items. Det har de full rett til og ingen kan si noe på det.

 

Det jeg poengterte var selve holdningen til angivelse/tysting som enkelte på denne tråden skryter av. At Complexion ikke evner å se dybden i argumentet men henger seg opp i tabu-begreper får stå for hans/hennes regning. Argumentet står ved lag. Det er selve holdningen til å angi/tyste på som jeg misliker.

 

Som sagt så synes jeg det er utrolig naivt og snevert når folk argumenterer om at salg av kontoer/ingame-items ødelegger spillet. Det finnes ikke ETT eneste MMOG spill som ikke har et svartebørs marked for slikt. Hvert år omsettes det for millioner av dollar på dette markedet. Å tro at slikt kan bekjempes med angiveri blir ikke bare naivt men patetisk. Spillprodusentene, som Blizzard, har alle muligheter til å holde kontrollen på spillet sitt selv. Det er tross alt de som kontrollerer kontoinformasjon (kreditt-kort/konto-eier) og system-teknikken. Svartebørsen eksisterer fordi spillprodusentene GIR DEM MULIGHETEN TIL DET.

 

Selv om mange spillprodusenter utbasunerer motstand mot dette svartebørsmarkedet og slår seg på brystet, så kan virkeligheten være en annen. EULA/TOS er ofte en skreddersydd avtale som har som hovedformål å avgrense erstatningsansvar ovenfor spillerne. At selskapet krever råderett over kontoer og spill-items/valutta er et grep for å hindre søksmål om tap av nevnt råderett eller tap av items/valutta. Selv om det høres dumt ut så er det faktisk slik det er. Sony Online Entertainment er vel omtrent det eneste selskapet som forsøkte å bekjempe svartebørsmarkedet, og de ga etterhvert opp (de fikk eBay til å stoppe auksjoner av Everquest items/kontoer).

Lenke til kommentar

Robert:

Så hvis vi følger dine glimrende slutninger, hvor du bl.a. mener at dette er kun patetiske forsøk på å få stoppet en uønsket bruk av WoW.

 

Kan man ikke da kalle de første forsøkene på en motstandsbevegelse i Norge i starten av den 2. verdenskrig for patetiske også? De hjalp jo ikke en dritt de heller! Kjempebra å dra inn Gestapo og KGB i denne sammenhengen...

Og se hvilken status motstandsbevegelsen har i dag, og ikke minst hvor viktige de var for å forhindre tyskernes planer om å utnytte ressursene våre! Jmf tungtvann/sjøherredømme...

Lenke til kommentar
Som sagt så synes jeg det er utrolig naivt og snevert når folk argumenterer om at salg av kontoer/ingame-items ødelegger spillet. Det finnes ikke ETT eneste MMOG spill som ikke har et svartebørs marked for slikt. Hvert år omsettes det for millioner av dollar på dette markedet. Å tro at slikt kan bekjempes med angiveri blir ikke bare naivt men patetisk. Spillprodusentene, som Blizzard, har alle muligheter til å holde kontrollen på spillet sitt selv. Det er tross alt de som kontrollerer kontoinformasjon (kreditt-kort/konto-eier) og system-teknikken. Svartebørsen eksisterer fordi spillprodusentene GIR DEM MULIGHETEN TIL DET.

Det hersker ingen tvil om at ondet blir VERRE dersom alle spillerne gir f i at dette foregår. At spillerne rapporterer dette, synes jeg er helt veldig bra. Det er tross alt Blizzards beste kilde til å bli kvitt uønskede elementer som; moneyfarmers, idiotnick osv. Dette mener jeg er til gode for server communitiet som jeg er en del av.

 

Det er ingen som hevder at det kan bekjempes men det er naivt å tro at de tusenvis av kontoene som har blitt bannet, ikke begrenser denne typen spilling. Dette begrenser profitten, noe som begrenser mengden av folk som blir satt til eller velger å gjøre dette. Og nå mener jeg levling og farming, utelukkende for å tjene penger irl.

 

Hvorfor jeg er naiv og patetisk har du enda igjen å forklare. Inntil videre tar jeg det som tomme trusler fra et begrenset ordforråd.

 

edit: grov leif

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Rookie_NO/Munch:

Ja, det er faktisk patetiske av den grunn at denne tullebukken som prøvde å selge kontoen oppga navnet på characteren. 99,999999999% av alle kontoene som selges har så generelle opplysninger at den eneste måten å finne ut av saken er å betale for kontoen. Og en selger oppgir ALDRI kontoopplysninger før pengene er registrert innbetalt. Dermed er du like langt pluss at du har gjort deg medskyldig i det du ønsker å stanse. Hvis Blizzard ville komme dette til livs så hadde de gått knallhardt på eBay slik som Sony gjorde. Men har de gjort det? Nope. Salgene florer der som aldri før. Og hva med IGN? De selger fortsatt WoW valutta som hakka møkk. Hvorfor er ikke de stanset? Det er jo faktisk ikke så forbanna vanskelig for Blizzard å finne det ut. De kan gjøre 1 kjøp og så rakner mye av kabalen for IGN pga at de må føre valuttaen fra character til character. Alle transaksjoner registreres (antagelse, men de fleste store MMOGs har logs av alle ingame transaksjoner).

 

Dere kan ønske så mye dere vil at dette skal stanse, men dette er Don Quijote's kamp mot vindmølla. Fåfengt og nytteløst. Hvis dere virkelig lar dere irritere av kjøp og salg som dette så har dere et virkelig stort problem. Svartebørsen kommer nemlig ALDRI til å forsvinne så lenge spillselskapene ikke gidder å bry seg om det.

 

Så for å oppsummere og gi det med Barbie-skei...

 

1) Naivt? Å tro at en liten gruppe mennesker kan bekjempe dette fenomenet ved rapportering til Blizzard uten å være istand til å skaffe informasjonen som er nødvendig for å avsløre de som kjøper og selger. Det kaller jeg naivt.

 

2) Patetisk? Dere har fortsatt til gode å gi meg noen argumenter for HVORDAN dette ødelegger spillet for dere. Så dere argumenterer for en aktivitet som dere ikke kan påvise skadevirkninger av.

Lenke til kommentar

Rookie_NO skrev:

 

"Hva hvis dette ble en utbredt måte å spille på? Alle spillerne rundt deg løper rundt og powerleveller, ingen har tid til å stoppe opp og hjelpe deg, de får jo tross alt ikke betalt for det."

 

-Hva mener du med dette? Den level 60 characteren kom jo ikke fra det store intet? Som regel er det normale spillere som selger kontoen sin når de slutter. Proffe powerlevlere som lager characters kun for salg er det uhyre få av pga at det er veldig ineffektivt i forhold til å selge valutta. Jeg vil påstå jeg kjenner markedet, og dette er nærmest ikke eksisterende. Det finnes folk som tilbyr seg å levle characteren din til en gitt level, men det er dyrt og risikofyllt pga at du må gi fra deg navn/passord. Risikoen er selvsagt at noen tar tilbake kontoen på et seinere stadium når du selv har bygd den opp videre.

 

"Hva med instances, hvor de vil komme til å ninjaloote til seg alt fordi de trenger penger."

 

-Og dette skjer ikke allerede? Spiller vi samme spillet? Dette har ingenting med konto-salg å gjøre men med personen som spiller.

 

"Hva med bosser med høy respawn tid, hvor powerlevellerne ville komme til å sette teleport timere/campe."

 

-Igjen, hva har dette med salg av kontoer å gjøre? Powerlevlere camper ikke slike bosser fordi det er INEFFEKTIVT. Gull-farmere kan campe sånt, ja, men som regel er de beste bossene i instance så det er ikke noe problem for andre spillere.

 

"En annen side er at innimellom så må folk beskyttes mot seg selv. Man vil ikke sette like stor pris på en lvl 60 som man har kjøpt i motsetning til en lvl 60 man selv har investert tid i."

 

-Denne tar kaka...er du rette person til å bedømme det eller han/hun som kjøper kontoen?

 

Jeg har kjøpt og solgt omkring 10-15 kontoer i forskjellige spill i løpet av de siste 5 årene. Svartebørs på eBay har ALLTID vært et element i samtlige spill jeg har vært innom og det har ALDRI vært et problem utenom der spillutvikleren har driti seg ut med bossmobs på lange timere med dårlig droprate. AO er et sånt spill som skapte utrolig mye frustrasjon pga spillmekaniken. Blizzard har heldigvis ungått denne fellen.

 

Du kan ikke bedømme om en person har kjøpt en konto ut fra hvor dårlig han/hun spiller. Det finnes utrolig dårlige spillere på lvl 60 som har levlet dit med hjelp av venner/guild.

Lenke til kommentar

Dette lukter krangel..... :no:

 

Jaja, jeg får vel nesten komme med mine meninger og argumenter.

 

Jeg må si meg enig i alle som har rapportert denne fyren, nettopp fordi det er imot EULA-avtalen/reglene til Blizzard. Det står tydelig at man IKKE har lov til å tjene penger på Blizzard sitt produkt (WoW) og i denne saken gjelder det da salg av character pluss utstyr. Det er verken umoralsk, teit eller feigt å "tyste" da du følger Blizzards råd og anbefalinger.

 

Om det er ødeleggende for "community-et" med såkalte "level 60 noobs" vet jeg ikke så mye om da jeg ikke er lvl 60 enda med noen av mine 3 characters, men jeg er sikker på at det kan bli ganske irriterende å spille sammen med noen i et instance hvis noen ikke aner hva de skal gjøre.

 

Til dere som kritiserer de som rapporterer denne fyren vil jeg si et par ting. Dette minner meg fryktelig om barneskolen. Hvis noen ble mobbet eller fysisk trakkasert (brøt skolens regler og den generelle lovgivningen), var det såkalt "sladring" hvis noen ga beskjed. Det er ingen av de som rapporterer som prøver å leke politi. De prøver bare å verne om spillopplevelsen og holde spillet nogenlunde under kontroll. Som før argumentert kunne spillet etterhvert bestått i å tjene virkelige penger ved å lvl-le characters for så å selge disse.

 

Hvorfor skal man bare drite i at folk ødelegger spillet? For meg virker det litt naivt å komme med slike argumenter som dette og som f. eks. Andre kan spille på sin måte og jeg på min. Folk som begynner spillet rett på lvl 60 har jo ikke peiling på hva de skal gjøre, hvilke skills de bør bruke når, og hvordan de skal bruke klassen sin. Jeg ser for meg en hunter som går i nærkamp.

 

En annen ting som opprører meg litt er folk som kommer med et par 3, ord eller noe i den duren, bare for å konstatere at de er enige. Er dette bare for å få høyere post-count da? MAn kan ihvertfall forklare hvorfor man er enig, hvis man først vil si seg enig.

 

Til slutt må jeg få si at alt jeg har sagt i denne tråden er min personlige mening og må taes med dette i bakhodet. Jeg tror selvfølgelig ikke at jeg er den almektige hersker som til enhver tid har rett, men står for det jeg har sagt!

Lenke til kommentar
Som sagt så synes jeg det er utrolig naivt og snevert når folk argumenterer om at salg av kontoer/ingame-items ødelegger spillet. Det finnes ikke ETT eneste MMOG spill som ikke har et svartebørs marked for slikt. Hvert år omsettes det for millioner av dollar på dette markedet. Å tro at slikt kan bekjempes med angiveri blir ikke bare naivt men patetisk. Spillprodusentene, som Blizzard, har alle muligheter til å holde kontrollen på spillet sitt selv. Det er tross alt de som kontrollerer kontoinformasjon (kreditt-kort/konto-eier) og system-teknikken. Svartebørsen eksisterer fordi spillprodusentene GIR DEM MULIGHETEN TIL DET.

Fordi denne typen salg/kjøp av items characther osv. finnes i de fleste MMORPGs betyr det da at spillet blir mindre preget av det da?

 

For min del betyr dette heller bare at en mengde spill kunne blitt en del bedre hvis denne typen svartebørs hadde stoppet opp. Det er ingen grunn til at dette burde få lov å fortsette. Hvordan skulle Blizzard greie å ta alle de som selger accounts? Skulle de kansje ansette et team som arbeidet med dette hver dag. Sjekke hvem som eide det og det kredittkortet på de forskjellige acountsene? Dette hadde ikke vært mulig, med mindre de hadde ansatt et svært kontroll-team som på meg virker usannsynlig.

 

De kunne jo heller ikke bannet acounten din hvis den byttet kredittkort. Dette ville jo medføre at hver gang noen ville skifte kredittkort til et annet av sine kredittkort ol ville accounten blitt bannet.

Lenke til kommentar

Hehe, du sier jo på sett og vis det samme som jeg sier her...

 

Ja, hvis det var umulig å overføre en konto hadde vi sluppet "eBay-n00bs". Men jeg snakker realitet. Jeg forsøker å framstå som en realist her. Dere ØNSKER at verden hadde vært en annen enn den faktisk er. Så lenge spillprodusentene ikke lager noe vantett system mot slik aktivitet og ikke aktivt forfølger eBay/Playerauction//IGN etc så blir det heller ingen endring. Svartebørsmarkedet vil fortsett og dere vil fortsette å irritere dere. Jeg er ikke det spøtt irritert over tingenes tilstand fordi jeg vet hvordan selskapene opererer. Dessuten er oppbygningen av WoW så bra at item camping ikke er noe problem.

 

Det er mange ting i verden vi gjerne skulle hatt annerledes, men det er lite vi kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...