Gå til innhold

Lage høykvalitets Divx/Xvid


Hoax

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en Divx eller Xvid (Hva er best? Har hørt at AVI fil som Xvid er best :hmm: ) og lurer på hva jeg burde bruke av programer.

 

Har prøvd meg på det før men da var det så mange forskjellige programer og prosesser og det tok lang tid og kræsjet så nå håper jeg det har kommet bedre programvare som noen kan anbefale meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man et bra rippeprogram og en bra codec installert kan man få riktig så gode resultater.

Selv foretrekker jeg # 1 DVD Ripper til å rippe filmen og konvertere den til f.eks. divx. Jeg bruker divx pro 5.2.1 som codec.

Har ikke prøvd det etter at jeg skaffet emd DivX pro, men jeg har fått noenlunde bra resultater tidligere. Har hatt litt problemer med at størrelsen har blitt for liten (ikke 700 mb), men etter at DivX pro 5.2.1 har fått en bit calculator, skal det nok ordne seg.

Vet ikke om dette er den beste måten, men det funker i alle fall.

 

I følge

Free-codecs.com skal den visstnok være en av de bedre codecene:

The most advanced version of DivX video compression technology, the DivX Pro codec includes a suite of powerful encoding tools enabling the highest levels of visual quality, compression and control. DivX Pro plugs into your video software to produce high-quality movies (at one-tenth the size of a DVD) for viewing on your PC or, with DivX Certified DVD players, right on your TV.

Og husk jo lengre tid det tar jo bedre kvalitet blir det på filmen. Er ikke uvanlig at det kan ta 5-6 timer.

 

Noen som vet om enda bedre alternativer?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Jeg har endelig prøvd å rippe en dvd. Da brukte jeg som sagt # DVD Ripper og DivX Pro 5.2.1 som codec.

Jeg ble helt overveldet når det gjelder kvalitet!

Skjønte ikke at den hadde blitt komprimert helt ned til 700 mb, pga. så bra kvalitet.

Før når jeg har rippet, har jeg alltid fått små ruter i filmen med pixler inni der igjen, det fikk jeg ikke nå. Var forøvrig en film på 1 time og 25 minutt. Jeg kopierte en samme filmen med DVDShrink og jeg må si at kvaliteten ble bedre når ejg rippet med DivX :yes:

Bare husk å ha rippingen på Slow og ikke på fast (Se screenshot) Hos meg tok det vell ca. 6 timer eller noe sånt.

 

1: Sett på slow for best resultat.

2: Her er den nyttige bitrate kalkulatoren, som lar deg bestemme akkurat hvor stor filmen skal bli. Jeg klarte å rippe den slik at den ble 699 mb :thumbup:

post-26-1116948305_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har VELDIG lite greie på hvilke innstillinger jeg bør stille på for å få både god lyd som er helt synkront og godt bilde...

 

Edit

Klarte å fikkle meg frem til samme meny som du hadde screenshot (Bare at jeg har versjon 5.2.1) av så da var alt iorden, det ble utrolig bra på første forsøk! :thumbs:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Jeg har VELDIG lite greie på hvilke innstillinger jeg bør stille på for å få både god lyd som er helt synkront og godt bilde...

 

Edit

Klarte å fikkle meg frem til samme meny som du hadde screenshot (Bare at jeg har versjon 5.2.1) av så da var alt iorden, det ble utrolig bra på første forsøk! :thumbs:

Bra at du fikk det til!

Jeg har også divx pro 5.2.1, og det blir som sagt strålende kvalitet :thumbup:

Hvilket program bruker du til å rippe og encode dvd'en med?

 

Heter det ikke encode når man konverterer et format til et annet format?! Noen som vet? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...