Gå til innhold

CPU block v2 [Diablito2kstyle] 21.06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide med en update igjen.

 

har fått meg ny dremmel :D 1000,- på clas og den er DIGG!

 

Dremmel.jpg

 

den boksen som den kommer i er noe av det dårligste jeg har sett. masse waste of space.. er nesten flaut at dremel lager noe slikt.. men selve verkøyet er jo kooonge :)

 

 

videre til blokka, har ikke gjort så mye med kobber blokka med har begynt på plexien.

 

topp4%20(Small).jpg

begynte slik

 

gjenge%20hull%20(Small).jpg

noen 4 og 3.2mm hull samt gjenging for feste av blokka.

 

kvarttomsutstyr%20(Small).jpg

Utstyret til å feste nipler med. kvart-tommers tapp.

 

70sper%20(Small).jpg

Litt finpuss, avrunding av hjørner o.l så ser den nå ca slik ut :)

 

100_1966%20(Small).jpg

Merket ut jeten. den ble ca 4mm bred :)

 

 

satser på å få gjort mer snart :)

 

 

ka folket tru ?! :D

Lenke til kommentar

Ser jo bra ut dette!

Flott verktøy har du investert i også. :thumbup:

 

Nå har du ikke sagt så mye om hva slags pumpe du skal benytte. Men er det en "vanlig" utgave på mellom 500 og 1000ltr/t, så tror jeg kanskje at jeg ville gått litt ned på dysebredden. Spesielt mtp at finnene blir såpass dype.

Du nevnte vel at du hadde kvittet deg med den monsterpumpa?

Den tror jeg kanskje hadde kommet til sin rett nå, med den dysebredden i kombinasjon med dybden på ribbene.

 

Btw: Det kan lønne seg å smøre plexien litt, nå du borer / gjenger i den, da blir resultatet best. Synes den gjengetappen ser knasende tørr ut?

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

takk takk :)

 

ja, var litt uheldig med det bildet skrue, bruker vanligvis olje når jeg borrer og gjenger.

 

bruker den MJ1200 (?) pumpa enda. tror den burde funke greit nok :) og den monsterpumpa var.. overkill, massivt trykk og bråk.. ganske unødig å ha ei SÅ kraftig pumpe syns nå jeg..

Lenke til kommentar

Nåja sigen, jeg er vel ikke alene når det gjelder meninger og erfaringer omkring vannkjøling vil jeg tro? :p

 

Diablito2k: Bra med olje når du borer og gjenger ja, det har du sikkert erfart. Men bildet var jo litt "fy" i så henseende, derfor ymtet jeg litt frempå om det.

En MJ1200 leverer for så vidt varene, men den er ikke utpreget trykksterk. Har du andre og mer restriktive blokker i systemet ditt, så kan det hende at det kniper litt.

For i den kombinasjonen du nå ser ut til å lage deg, med bred dyse, dype finner / pinner, så tror jeg kanskje at resultatet ville blitt bedre med en mer trykksterk pumpe.

Så voldsomt store forskjeller vil det nok allikevel ikke bli.

Det blir jo spennende å se hva du oppnår, uansett! :yes:

Lenke til kommentar

På tide med en update igjen ja..

 

har fått gjort endel dremmel arbeid.. har dessverre en uvane med å jobbe i et og glemme å ta bilder.

 

ferdigborr%20(Small).jpg

slik så blokka ut, 4mm og 13mm hull borret opp

 

 

etter en del timer med dremmel og finpuss ble den seende slik ut:

blokk%20med%20kanaler%20(1)%20(Small).jpg

 

blokk%20med%20kanaler%20(2)%20(Small).jpg

 

blokk%20med%20kanaler%20(Small).jpg

 

er kanskje ikke direkte vakkert, men så er det ikke uttseende som står i fokus heller :)

 

 

ka folket tru ? spørsmål ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...