Gå til innhold

CPU block v2 [Diablito2kstyle] 21.06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei Drunken_Master, kobber er ikke "veldig hardt".

Derimot er det et svært seigt, og et typisk "langsponet" materiale. Dette medfører ofte at kobberspon "kliner seg" under boring, noe som i verste fall kan medføre at boret kjører seg fast, og ryker.

Det er hovedsakelig grunnen til at det tar tid å bore alle de hullene som Diablito har merket av.

Av samme grunn er det svært viktig å smøre med et passende middel under boring, da vil spona lettere slippe bor og hull.

Lenke til kommentar

Update tid :)

 

dessverre pga et screwd up døgn og jobb så har jeg ikke fått gjort så veldig mye, har fått borret opp feste hullene i hjørnene på blokka, og kuttet ut toppen samt "jet" plata.

 

Olje er veldig viktig, bruker veldig mye olje under borring av kobber. tykk kjede olje ved små hull, og tynn spray olje med store borr (det funker best her iallfall)

f0rborr%20(Small).jpg

 

Side hullene er borret opp, 4mm

Sidehullene%20(Small).jpg

 

Jetplate, ca 50x70mm stor

jetplate1%20(Small).jpg

 

toppen, p4 format :)

topp1%20(Small).jpg

 

 

forhåpentligvis får jeg gjort mer i morgen :)

 

 

ka folket tru ??

Lenke til kommentar
Nei Drunken_Master, kobber er ikke "veldig hardt".

Derimot er det et svært seigt, og et typisk "langsponet" materiale. Dette medfører ofte at kobberspon "kliner seg" under boring, noe som i verste fall kan medføre at boret kjører seg fast, og ryker.

Det er hovedsakelig grunnen til at det tar tid å bore alle de hullene som Diablito har merket av.

Av samme grunn er det svært viktig å smøre med et passende middel under boring, da vil spona lettere slippe bor og hull.

Jo sant det :p Jeg tenkte litt feil, stemmer det at det er seigt. Også er det veldig tungt.

Lenke til kommentar

Kan jo ikke dy meg nå heller, men et lite tips til Diablito:

"Sidehullene", altså hullene for feste av blokka bør (av egen erfaring) bores til 5mm.

Årsaken er at om hullene er for trange, så kan du risikere at blokka mer eller mindre blir hengende fast på gjengene. Det kan fort gi problemer i form av dårlig kontakt mellom blokk og CPU.

Av samme årsak er det lurt å lage en konisk inngang på hullene, det vil ytterligere redusere faren for at blokka "klatrer" på gjengene.

 

"Been there, saw that". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...