Gå til innhold

Vil iRiver H340 funke som ekstern disk til PSP?

Peat

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Halloen!

Jeg lurer kort og godt på om det går ann å bruke iRivers MP3-spiller H340 som ekstern disk til PSPen? Jeg vet at det finnes eksterne disker som funker fint med PSP, bare at de kun er det de er - eksterne disker.

Såvidt jeg har forstått så har de samme egenskap som iRiver H3x0, at den er driverløs m/USBOTG, bortsett fra mp3/film/bilde-funksjonene (fargeskjermen!).

Noen som har testet dette? Evt. har/kjenner noen med iRiver/PSP og kan teste :innocent:? Hadde vært et ypperlig oppsett! :thumbup:

Edit: Byttet tittel på emnet :)

-Peat

P.S: Hvis denne tråden skulle passe bedre i kategorien "MP3-spillere" så sleng den gjerne dit. Jeg var litt i tvil, men det er jo i hovedsak tilbehør til PSPen det dreier seg om...så jeg endte opp her. :)

Endret av Peat
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje...? :p Men det er ikke slik som du kanskje tenker deg. Man må fortsatt spille av film/musikk fra minnebrikken...

Det er bare det at man kan ha med seg 40GB med uten å måtte ha en hel PC. Bare dumpe alt man trenger til disken hjemme, og så reise. Eneste som man bør bekymre seg for er da strøm...men hva skader med litt modding for å lage en batteripakke som man bare bytter batteriene på :!:

Foreløpig har jeg bare sett og hørt om denne disken som PSP oppdager som en ekstern lagringsenhet.

-Peat

Edit: link til ekst. disk

Endret av Peat
Skrevet
Hvordan får man kopiert fra disken til PSPen?

litt OT, men... disken har et litet navigasjonspanel og et LCD-display som man bruker for å kopiere filer fra og til disken ++. Står info om disken på linken jeg la til rett over her.

-Peat

Skrevet

Oki, har bestilt en slik nå, men ingen i norge som har den..

Skulle gjerne hatt den akkurat ... NÅ!!

Noen som vet noen utenlandske sjapper som shipper til Norge??

• 4 måneder senere...
Skrevet

Bare for å "konkludere/oppsummere" tråden så kjøpte jeg denne disken (fra Apacer) rett før sommerferien. Den funkerer kjempe bra, bortsett fra at det lillle LCD displayet begrenser lengden på filnavn som blir vist, slik at alt som er lengre enn 12 tegn (inkl. filendelse!) blir forkortet i DOS-stil (med ~ tegn). :thumbdown:

Filene som blir opprettet når man konverterer filmer (hvertfall med Video9) blir i "riktig lengde", men da må man nesten notere ned på en lapp hvilken film hver fil inneholder. :)

Overføring av film på omkring 300-400MB tar i underkant av 5 minutter. Jeg har også brukt denne disken for å ha med mp3'er, men pga. det overnevnte problemet med filnavn ble det mye gjetting i hvilken låt det egentlig var som jeg kopierte til mp3-spilleren min... så mye av musikken gikk på random :D (hadde jo selvsagt alt i mapper, men disse var også begrenset til 12 tegn..) :(

Den har også en fin funksjon som heter "Backup", som da kopierer innholdet på det man måtte ha koblet til (les; digitalkamera) inn på disken. Utrolig nyttig egenskap hvis man plutselig går tom for plass på minnekortet! :thumbup:

Når jeg ikke reiser så bruker jeg selvsagt disken som en vanlig ekstern disk på PCen, så den er kjempe kjekk å ha :) Etter en oppladning holder den en 3-4 timer, alt etter hvor mye man kopierer/sletter/flytter osv. Jeg testet litt, og man klarer å overføre cirka. 6GB (nesten kontinuerlig) før den gir seg... Den lader seg ikke via USB-kabelen når den er koblet til PC, så jeg har den koblet til strømadapteren hele tiden (lader seg kun når den begynner å gå tom for strøm).

Har ikke fått testet med iRivers MP3-spiller, men skal kjøpe meg den så fort lønninga kommer på plass, så får jeg nesten nevne litt om den også :!:

-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...