Anterialis Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 (endret) Får det til over LAN, men har aldri fått det til over Internet! Jeg vet jo på en måte at min pc fungerer, fordi jeg kobler lett til andre maskiner over LAN. Jeg finner ut IP-en deres, men når jeg skal koble til, kommer den standar feilmeldingen. har skrevet inn passord og brukernavn til den eksterne pc-en. Trykker OK, tar litt tid, feilmelding kommer opp.... Forslag til hva som kan være feil? er det noe "han andre" må ha installert på sin pc, bortsett fra "ekstern tilkobling" liksom klienter eller noe? Ja, han har haka av for "godta at andre logger seg på eksternt". På forhånd takk EDIT: Må man bruke administrator-kontoen, eller er det mulig å bruke en vanlig brukeradministrator konto, eller til og med en vanlig begrenset konto? Endret 20. mai 2005 av w3p
Jankee Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Flyttes fra programmering i windowsmiljø til programvare --> Windows som er rette kategorien for slike spørsmål.
aklla Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 hører vel egentig ikke til her heller, dette er nettverks-problem det funker på nettverk, men ikke ut på internett, riktig? det er da routeren din som gjør det, port redirection må du sette opp, slik at alt som prøver å komme inn på routeren din på remote desktop-porten blir sendt direkte til pc`n som skal styres
Anterialis Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Skrevet 20. mai 2005 Så det er bare min router som må åpnes, ikke routeren hos den eksterne pc-en?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå