Gå til innhold

Den nye Siemensserien er på vei


Anbefalte innlegg

Jeg er spent på den nye 75-serien, M75 konkurrerer jo på et område SE tydeligvis tror ikke finnes. SXG75 er jo totalt ovelegen noe SE har presentert så langt, eneste nokia som kan matche dem der. 2200,- for 1,3 mp, minnekort og brukbar skjerm er langt bedre enn SEs tilsvarende k700i...

 

Ikke misforstå meg, jeg liker SE, men jeg synes faktisk siemens er konkurransedyktige nå, mer enn de var ifjor.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SXG75

 

SXG75_b_front.jpg

SXG75_b_back.jpg

 

Ifølge Siemens så har denne GPS og 3G i tillegg til hva K750i fra SE har (og et ekstra kamera). Syns ikke det er så enorm forskjell med tanke på at den først kommer om et halvt år.

 

2 megapixel kamera, RDS radio, mp3-spiller, bluetooth osv har jo SE allerede nå.

 

Disse kan altså ikke helt sammenliknes. Det vi derimot KAN sammenlikne er det SE har NÅ mot det Siemens har NÅ. Og der er SE overlegne. Samme er forsåvidt Nokia og Samsung.

Lenke til kommentar

og et tøft operativsystem og mye bedre skjerm. Vell, uhyre få som sitter med en k750i i hånda ennå, blir nok ei god stund før alle som vil ha den har den. det jeg mente var at du kan ikke helt sammenligne dem derfor blir det dumt å si at siemens ligger langt bak teknologimessig når de har mye bedre pris på litt enklere tlfer eller konkurrerer mot andre segmenter

Lenke til kommentar
En enormt god skjerm, rds radio, konge tilkobling til pc (med kabel) osv osv

 

Siemens ligger altså et godt stykke bak teknologimessig.

Pris er lite interessant.

For 3500kr istenenfor 2500kr bør man jo få litt ekstra med på kjøpet ja :hmm:

Ja, men problemet for Siemens er at de ikke har noe bedre.

 

Toppmodellen deres er altså verdt 1000kr mindre enn en modell midt i haugen fra SE.

 

Sier jo litt at modellen som skulle hete CX75 istedet kommer som S75. Da er det noe som mangler på toppen.

Det er vel noe som mangler i toppen andre steder også... :w00t: ..skulle likt å visst hvilket merke du har forelsket deg i.......det ser ut som SE og ?!?! her stod det en del som jeg ser meg for god til å la ligge ute blant offentligheten. Hva med en mer positiv holdning til andre merker enn SE ? De kan jeg gjerne kalle leketelefoner, eller fjortis leker, men jeg ser meg faktisk for god til det også, redigert for 3.gang.....hva med en nøytral objektiv fremstilling i forumet ???

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
En enormt god skjerm, rds radio, konge tilkobling til pc (med kabel) osv osv

 

Siemens ligger altså et godt stykke bak teknologimessig.

Pris er lite interessant.

For 3500kr istenenfor 2500kr bør man jo få litt ekstra med på kjøpet ja :hmm:

Ja, men problemet for Siemens er at de ikke har noe bedre.

 

Toppmodellen deres er altså verdt 1000kr mindre enn en modell midt i haugen fra SE.

 

Sier jo litt at modellen som skulle hete CX75 istedet kommer som S75. Da er det noe som mangler på toppen.

Det er vel noe som mangler i toppen andre steder også... :w00t: ..skulle likt å visst hvilket merke du har forelsket deg i.......det ser ut som SE og ?!?! her stod det en del som jeg ser meg for god til å la ligge ute blant offentligheten. Hva med en mer positiv holdning til andre merker enn SE ? De kan jeg gjerne kalle leketelefoner, eller fjortis leker, men jeg ser meg faktisk for god til det også, redigert for 3.gang.....hva med en nøytral objektiv fremstilling i forumet ???

Har ikke forelsket meg i noen produsenter jeg, men det er sant at jeg likte T610 og T630 veldig godt når de kom.

 

K500, 508, 700 og nå 300 blir litt for enkle for min smak, derfor har jeg nå en Samsung D500. Kunne ikke tenkt meg å eie noen andre Samsunger.

 

Nå kommer SE med en fantastisk telefon som heter k750 og da hopper jeg selvfølgelig over på den, da det ikke koster meg én krone.

 

det jeg mente var at du kan ikke helt sammenligne dem derfor blir det dumt å si at siemens ligger langt bak teknologimessig når de har mye bedre pris på litt enklere tlfer eller konkurrerer mot andre segmenter

 

Sammenlikne kan man alltid. Ser ut som vi er enige om at de har enklere telefoner som retter seg mot andre markedssegmenter. Så er vi ferdige med den diskusjonen.

Lenke til kommentar

Du motsier deg vell egentlig selv her. Når mobiler ikke rettes mot forskjellige marked så kan de jo heller ikke sammenlignes. Nærmeste blir vell cx75 (jeg kaller den fremdeles det da både club-siemens og prisguiden bruker det navnet) som koster litt mer enn k700i og er etter min mening temmelig overlegen...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Du motsier deg vell egentlig selv her. Når mobiler ikke rettes mot forskjellige marked så kan de jo heller ikke sammenlignes. Nærmeste blir vell cx75 (jeg kaller den fremdeles det da både club-siemens og prisguiden bruker det navnet) som koster litt mer enn k700i og er etter min mening temmelig overlegen...

absolutt enig med deg her.

 

Fordelene på K700i:

bedre skjerm

mer minne

radio

billigere

 

CX75 fordeler:

Bedre kamera

Minnekort

høytaller

større skjerm

bedre organiserer

 

dvs:

ca. like gode!

Lenke til kommentar
Du motsier deg vell egentlig selv her. Når mobiler ikke rettes mot forskjellige marked så kan de jo heller ikke sammenlignes. Nærmeste blir vell cx75 (jeg kaller den fremdeles det da både club-siemens og prisguiden bruker det navnet) som koster litt mer enn k700i og er etter min mening temmelig overlegen...

Ja, du kan godt sammenlikne den med K700. men så er ikke k700 toppmodellen til SE.

 

Der har du S700 og nå K750. Det betyr at SE har bedre telefoner teknologisk enn Siemens.

Lenke til kommentar

Crazysteps: Bør ikke alle på forumet få skrive frem sin subjektive mening selv om den er forskjellig din? Ja/Nei?

 

Du liker samsung, jeg liker siemens. Alle er forskjellige og alle har ikke like mye penger. Det er et viktig kriterie for noen. Jeg kjøper ny telefon forholdsvis ofte (2-3 ganger i året) og har vært innom de fleste mobilmerker til salgs i Norge. Jeg skal ikke nekte for at jeg setter siemens øverst på listen min, samsung derimot ender på motsatt side av skalaen. Det er basert på mine brukererfaringer.

Da jeg kjøpte 6230 var det mange her på forumet som ikke likte den fordi de ville ha k700i, og omvendt. Dette kan sammenliges med denne diskusjonen. Det kan virke som du forsvarer ditt kjøp av D500 ved å nedverdige andre mobilmerker som nokia og siemens.

 

Siemens 75 serie

Skjermene er litt mindre enn 65 serien, noe som vil resultere i skarpere bilde da oppløsningen er den samme som før. Dette er både positivt og negativt da det kan virke som telefonen er overdimensjonert i forhold til skjermen. Med unntak av de blasse fargene var jeg godt fornøyd med skjermen til S65. Det positive kan være forlenge batteritid.

 

I tillegg kan det nevnes at modellen som originalt skulle hete CX75 istedet blir sluppet som S75....Hvilken modell som er blitt oppgradert til CX75 er uvisst

Skuffende av siemens. Jeg hadde gledet meg både til S75 og C75. Da kan det jo hende at C75 blir til CX75?

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Crazysteps: Bør ikke alle på forumet få skrive frem sin subjektive mening selv om den er forskjellig din? Ja/Nei?

 

Ja, men det jeg sier er ikke subjektivt.

Sammenlikner man toppmodellen til Siemens idag med toppmodellen til SE idag ser man lett at SE sin har en bedre teknologi, uavhengig av pris og andre faktorer.

 

Du liker samsung, jeg liker siemens. Alle er forskjellige og alle har ikke like mye penger. Det er et viktig kriterie for noen.

 

Ja, men som sagt: sett bort ifra prisen

 

Det kan virke som du forsvarer ditt kjøp av D500 ved å nedverdige andre mobilmerker som nokia og siemens.

 

Har ikke noe behov for det. D500 er en veldig god modell som dekker mine behov såvidt. 6630 for eksempel er en bedre modell, men har mye funkjsoner jeg ikke trenger. Nedverdiger altså ingen merker.

 

I tillegg kan det nevnes at modellen som originalt skulle hete CX75 istedet blir sluppet som S75....Hvilken modell som er blitt oppgradert til CX75 er uvisst

Skuffende av siemens. Jeg hadde gledet meg både til S75 og C75. Da kan det jo hende at C75 blir til CX75?

 

S75 kommer den. Dette byttet ble gjort i god tid før Cebit f.eks så om jeg ikke hadde sagt det hadde nok ingen merket det.

Lenke til kommentar

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener.

1) Du sier at CX75 skal bytte navn til S75

2) Du sier at navnebyttet ble gjort før CeBit

 

Hvorfor ble mobilen da presentert med navnet CX75 om det allerede var bestemt at den skal hete S75? Og hvorfor lister selgere som MPX da mobilen opp med navnet CX75?

Lenke til kommentar
1) Du sier at CX75 skal bytte navn til S75

Nei, jeg sier at S75 EGENTLIG er CX75

 

2) Du sier at navnebyttet ble gjort før CeBit

Ja, navnebyttet ble gjort før de ble presentert, da de ikke hadde teknologien klar for det som originalt skulle være S75.

 

Hvorfor ble mobilen da presentert med navnet CX75 om det allerede var bestemt at den skal hete S75? Og hvorfor lister selgere som MPX da mobilen opp med navnet CX75?

 

Telefonen de nå kaller CX75 er egentlig modellen under den, mens den de presenterer som S75 egentlig er CX75. Komplisert? Ja, litt.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er riktig, hvordan kan det ha seg at m75 og cx75 har omtrent det samme av hardware?

Hva er så unaturlig med det?

Jeg er fortsatt ikke heeelt sikker på hva du mener, men jeg forstår at folk synes det er rart.

 

I fjor var CX65 og M65 helt like bortsett fra støtbeskyttelse. I år er CX75 og M75 det samme. Det er derfor rart om det var en annen mobil som var planlagt å være CX75.

 

Som sagt, har fortsatt ikke helt forstått hva du mener, men det er vel ikke så utrolig viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...