Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klikkelyder fra harddisk. Noen måte å fikse dette?


Anbefalte innlegg

Jeg har en WD raptor 74gb som plutselig begynnte å oppføre seg veldig rart. Har formatert og installert xp på nytt, men det hjalp ingen ting. Pcen fryser ofte eller slår seg av. Nå virker det ikke som den vil starte windows engang, den står bare å lager klikkelyder.

 

Er det noen måte å ta ut harddisken og sette den inn i en annen pc for å "reparere" disken. Trenger ikke å ta vare på noe data, vil bare at harddisken skal fungere.

 

Jeg har funnet ut at det som mest sannsynligvis lager problemer er PSUen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at lynet slo ned og tok knekken på hovedkortet så har jeg en mistanke om det kan være noe galt med psuen, men det kan godt være harddisken også.

 

Det som skjer når maskinen låster seg er at det kommer en slags skurrelyd fra høytalerene/hodetelefonene, dette kan skje mens det ikke er noen programmer som er i bruk, bare windows skjermsparer f.eks. Det er heller ingen konsikvent låsing, det kan gå to tre timer eller den låser seg etter noen minutter.

Lenke til kommentar

Nei, den skrur seg ikke på igjen etter at den har låst seg. Som sagt så har den "klikket" helt nå, den klarer ikke å boote opp windows, jeg får bare en error:

 

Windows could not start because the following file is missing or corrupt:

 

/windows/system32/config/system

 

Det er ikke allitid den kommer så langt engang, noen ganger så står den bare å lager klikkelyder og viser en svart skjerm.

 

Edit: Denne erroren hadde jeg for 2 dager også, da formaterte jeg og la inn xp på nytt.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...