Gå til innhold

Ville dere kjøpt pcer til DENNE prisen?


Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hvor mange pcer tror dere vi ville solgt i måneden for disse prisene og spesifikasjonene?

 

Spill:

• CPU: Intel Pentium 4 660, 3,6 GHz 64bit

• Hovedkort: ABIT Fatal1ty AA8XE (Brikkesett i925xe)

• RAM: GeIL DDR2-533 1024 MB (2x512)

• Skjermkort: Sapphire Radeon X850 XT 256 MB

• PSU: North Q 400W

• Kabinett: Lian li, svart aluminium (m/pleksiglass og lys)

• CD/DVD-rom: CD/DVD-brenner, 48x/16x Nec ND-3520A

• Tastatur og mus: Logitech diNovo

• harddisk: Seagate 160 GB

• Harddisk 2: WD Raptor 36.7 GB (10000 rpm)

• Operativsystem: Windows Xp

 

PRIS: 11000,-

 

 

Arbeid:

• CPU: Intel Celeron D 325J 2.5 GHz

• Hovedkort: ASUS P5P800

• RAM: GeIL Value DDR400 512 MB

• Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO 128 MB

• PSU: North Q 400W

• Kabinett: BeanTech Igloo 3

• CD/DVD-rom: CD/DVD-brenner, 48x/16x Nec ND-3520A

• Tastatur og mus: Standard sort tastatur & mus m/ledning

• harddisk: Seagate 120 GB

• Operativsystem: Windows Xp

 

PRIS: 2599,-

 

 

Familie/multimedia:

• CPU: Intel Celeron D 345J 3.0 GHz

• Hovedkort: ABIT IG-80 (brikkesett i915g)

• RAM: GeIL Value DDR400 512 MB

• Skjermkort: Nvidia 128 MB (AOpen Aeolus 6600 128 MB)

• PSU: North Q 400W

• Kabinett: Hiper Media Center, Fåes i to farger Sort og Sølv

• CD/DVD-rom: CD/DVD-brenner, 48x/16x Nec ND-3520A

• Tastatur og mus: Logitech diNovo, trådløst m/fjernkontroll

• TV-Kort: Hauppauge WinTV Express

• harddisk: Seagate 120 GB

• Operativsystem: Windows Xp

 

PRIS: 3499,-

 

 

 

Prisene høres kanskje useriøse ut, men vr så snill å svar. Dette er til et sskoleprosjekt og vi trenger noe å peke til når vi skriver om salgsmål til vårt imaginaere firma.

 

Tenk på dette som en markedsundersøkelse ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutsetter at dere har et stort salgsapparat i Norge, med ca 20 butikker, som dekker de fleste byer med mer en 20-30' innbyggere, både til bedrifts marked og privat.

 

Tror dere ville ha solgt mellom 20-30 av "spill" pcene per mnd.

Ca 200 "Arbed" og 300 "familie/multimedia" pcer.

Lenke til kommentar
Prisene høres kanskje useriøse ut, men vr så snill å svar. Dette er til et sskoleprosjekt og vi trenger noe å peke til når vi skriver om salgsmål til vårt imaginaere firma.

Disse prisen så lave ut, hvordan har dere kommet frem til disse?

Dere vil jo selvsagt "selge" flere maskiner hvis dere selger med tap, men dette er kanskje ikke så viktig for oppgaven?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det eneste problemet vi egentlig har er å finne ut hva de forskjellige netbutikkene tar i avanse. Da kunne vi stilt opp med mer korrekte eller "normale" priser.

Lenke til kommentar

jeg tror nok jeg hadde gått for den Mutimedia-pc`en, hvis jeg ikke hadde hatt pc fra før. Da hadde jeg heller oppgradert den jeg har for 11000, siden den er så god som den er på enkelte punkter. Men jeg tror dere kunne solgt mange pc`er til de prisene, definitivt!

Lenke til kommentar

Det det kommer ann på er hvor mye dere markedsfører dere.

Elkjøp selger ufattelig mange pcer selv om prisene dems er mye dårligere enn det du oppgir dere vil selge for, men det er fortsatt sansynlig at elkjøp selger mye fler pcer enn dere fordi kunden har tillitt til elkjøp og fordi mange vet om elkjøp.

 

Så det er umulig å si hvor mange pcer dere kommer til å selge. I alle fall før du forteller om hvordan du vil markedsføre deg.

Lenke til kommentar
Det eneste problemet vi egentlig har er å finne ut hva de forskjellige netbutikkene tar i avanse. Da kunne vi stilt opp med mer korrekte eller "normale" priser.

2% til maks 10% bruttofortjeneste vil jeg tro er normalt, hører rykte om at noen går net til 0,5% på visse varer. Så det er ingen rask veg til rikdom og selge HW for og si det svært pent.

Lenke til kommentar

Det var jo sykt billig da..

Jeg hadde nok ikke kjøp noen av de, men kun av den enkle grunnen at jeg kjøper data litt og litt.. (har aldri så mye cash)

 

Men hvis jeg hadde penger til det, så skulle du ikke sett bort ifra at det hadde blitt en sånn data på meg også (spill)

Lenke til kommentar
Forutsetter at dere har et stort salgsapparat i Norge, med ca 20 butikker, som dekker de fleste byer med mer en 20-30' innbyggere, både til bedrifts marked og privat.

 

Tror dere ville ha solgt mellom 20-30 av "spill" pcene per mnd.

Ca 200 "Arbed" og 300 "familie/multimedia" pcer

 

Da ville i alle fall firmaet gått konk.

 

I følge de tallene ut oppgir kommer de da til å ha en omsettning på rundt 1,8 millioner i månden. Hvis vi da sier at de har 10% fortjeneste (noe som er ganske sansynlig fortjeneste i pc verdenen) vil de ha 180000 igjen. så skal lønning til ansatta betales. Hvis vi da tenker helt minimum blir det 50000 pr butikk i månden inkluderet leie så ganger vi dette med de 20 tenkte butikkene idne blir det 1 million. Å nei firmaet vårt går 820000 i underskudd i månden!

 

Må nok selge mye mer eller ha mye ferre butikker får å få det til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Intel inside , idiot outside. men det er bare min mening.

Og den meningen kan du får ha for deg selv. Dette er en tråd om priser og kostnader, ikke om merker. De nevnte spesifikasjoner er eksempler, knagger å henge prisene på. Om det sitter Intel eller AMD prosessorer i maskinene er irrellevant for problemstillingen og derfor off topic.

 

Kommer det flere AMD vs Intel poster i denne tråden blir de slettet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Intel inside , idiot outside. men det er bare min mening.

Og den meningen kan du får ha for deg selv. Dette er en tråd om priser og kostnader, ikke om merker. De nevnte spesifikasjoner er eksempler, knagger å henge prisene på. Om det sitter Intel eller AMD prosessorer i maskinene er irrellevant for problemstillingen og derfor off topic.

 

Kommer det flere AMD vs Intel poster i denne tråden blir de slettet.

 

Geir :)

Synest det er galt og si det sånn, han skriver bare sin mening.

Jeg er også meget uenig med den såkalte spillpcen, det er jo bevist gang på gang at athlon64 er overlegen til spill og er derfor det selvsagte valg til en spillpc. DDR2 minne er jeg ikke så glad i heller pga høy timing, er bedre med skikkelig low latency dual channel ddr1. til hdd så ville jeg også heller tatt en 74Gb rapror og ikke en 36Gb

Uansett ville jeg ikke kjøpt noen av de da jeg er alt forgodt kjent med celeron cpuer og ytelsen på disse er nesten på pentium 3 nivå.

Til spillpc så foretrekker jeg athlon64

Men dette er bare mitt synspunkt på saken

Lenke til kommentar
Intel inside , idiot outside. men det er bare min mening.

Og den meningen kan du får ha for deg selv. Dette er en tråd om priser og kostnader, ikke om merker. De nevnte spesifikasjoner er eksempler, knagger å henge prisene på. Om det sitter Intel eller AMD prosessorer i maskinene er irrellevant for problemstillingen og derfor off topic.

 

Kommer det flere AMD vs Intel poster i denne tråden blir de slettet.

 

Geir :)

Synest det er galt og si det sånn, han skriver bare sin mening.

Jeg er også meget uenig med den såkalte spillpcen, det er jo bevist gang på gang at athlon64 er overlegen til spill og er derfor det selvsagte valg til en spillpc. DDR2 minne er jeg ikke så glad i heller pga høy timing, er bedre med skikkelig low latency dual channel ddr1. til hdd så ville jeg også heller tatt en 74Gb rapror og ikke en 36Gb

Uansett ville jeg ikke kjøpt noen av de da jeg er alt forgodt kjent med celeron cpuer og ytelsen på disse er nesten på pentium 3 nivå.

Til spillpc så foretrekker jeg athlon64

Men dette er bare mitt synspunkt på saken

Men den menignen hans har jo ikke noe i denne posten å gjøre!

 

Synes prisene så veldig fine ut, tror dere ville solgt mange av de!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...