bureaucrator Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 (endret) Men det byr meg imot å måtte gjøre slik hver gang man spøker: Jepp. Det stiller litt andre krav til hvordan man formulerer seg, og man er NØDT til å ta høyde for misforståelser. Selv unngår jeg smileys som pesten. Det har blitt en (litt tåpelig, faktisk) prinsippsak for meg. T'Weed Nettopp. Det er derfor det er bedre å si at noen har "glemt" Yamashita og Mikulka, enn å si for eksempel å si at noen er uvitende eller ignorant om disse gitaristenes eksistens. Andre gitarister som heller ikke burde glemmes i denne sammenheng er spanske Pepe Romero, cubanske Manuel Barrueco, engelske David Russell og kroatiske Ana Vidovic. Ingen av disse kommer fra USA eller Norge, men jeg tror ikke det gjør dem til dårligere gitarister... For kuriositetens skyld, fant jeg nettopp en online-konsert med sistnevnte: http://www.kennedy-center.org/programs/mil..._id=ANAVIDOVIC# Endret 15. juni 2005 av bureaucrator
Suppelars2k Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Åh, Jesus... osv det var et hissig innlegg du Har en heller hissig dag. Sitter og leser side opp og side ned med tørr, tørr historie til eksamen. Grr.
alijens Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Den beste.. Det er meg. Hører bare på meg selv jeg.
star-wars Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 John Petrucci vil jeg si er verdig til den tittelen, han er jo helt syk på gitar. Han har de sykeste soloene uten at han stresser. Så en dvd med en konsert av Dream Theatre hvor han spilte i 3 timer og gjorde ingen feil. Da har man en god konkurrent til tittelen som verdens beste gitarist per idag. petrucci er syk teknisk, men veldig ensformig. han basserer spillet sitt på å spille fort og da blir d kjedelig i lengden. han har liksom ikke den feelingen som zakk wylde, slash,steve wai og angus har, det gjør forskjellen. men det er bare min mening av saken...
KimNK Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Yngwie Malmsteen FTW! *knegg* Der snakker vi variert gitarist.
LarsP Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Digger dessuten vokalen på platene hans. Deja Vu er knall og Heaven Tonight(?) er en skikkelig glalåt. Endret 17. juli 2005 av LarsP
EskildO Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 petrucci er syk teknisk, men veldig ensformig. han basserer spillet sitt på å spille fort og da blir d kjedelig i lengden. han har liksom ikke den feelingen som zakk wylde, slash,steve wai og angus har, det gjør forskjellen. men det er bare min mening av saken... Regner med at du ikke har sett Hollow Years, live at Budokan. Han legger en syk feeling inn i spillingen da. Men sier meg delvis enig i deg
haarod Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Åh, Jesus... osv det var et hissig innlegg du Har en heller hissig dag. Sitter og leser side opp og side ned med tørr, tørr historie til eksamen. Grr. Ser at du har god tid til å sitte og latterliggjøre andre selvom
834HF42F242 Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Det kan diskuteres hvem som latterliggjør hvem..! For å holde oss til tema: Hva med en avstemming? Får vi til en liste over nåtidens 20 mest viktige/dyktige gitarister?
Tha sims Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Vet ikke om de er blitt nevnt, men en av norges beste må være: Øystein Sunde Vidar Busk
gsn Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Min favoritt: Tom Morello fra Audioslave (og tidligere Rage against the machine)
Paull Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Har ganske sansen for brødrene Michael og Chris Amott, særlig førstnevnte. Viser at han behersker (og er konge i) flere sjangre, jfr Arch Enemy og Spiritual Beggars.
Maynard James Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Når Eric Clapton(tror det va han) tok imot verdens beste gitarsolo pris eller no lignende, sa han at det fantes en enda bedre gitarist en han, som sitter hjemme i norge og ser på akkurat nå. akkurat Øystein Sunde. vet ikke om det var eric clapton, men det var værtfall en kis
kpolberg Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Stemmer det at det var Eric Clapton som omtalte Øystein Sunde som verdens beste gitarist. Mene mine 2 tips Øystein Sunde og Banjo Kari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå