Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan overvåke msn


Anbefalte innlegg

jeg har en familie pc som blir brukt av mine små søsken, og de bruker msn veldig ofte. og jeg vil overvåke hva dem skriver, og hvem dem har skrevet med.

finnes det noen programm som kan overvåke alt som blir skrevet på msn og andre chatte kanaler.

 

håper at noen kan hjelpe meg meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg få spørre om alder på deg og søsknene dine?

mine søsken er 9. 11 og 14. og jeg er voksen

De bør ialllfall få vite at du overvåker dem - hvis ikke gjør du noe du kan komme til å angre på senere! Å lytte til all kommunikasjonen til en 14-åring er et ganske stort inngrep!

Lenke til kommentar

Nå ja, det er vel egentlig for barnas beste hva han har i tankene. Nok av farlige folk ute å går. Værre hvis man blander seg opp i ting man ikke har noe med, f.eks kjærester og venninde prat osv. Vel men som sagt er barna under 18 og han/hun mest sannsynlig foreldre og kan gjøre hva hun vil. Kontroll er viktig når det kommer til ting som chatting.

Lenke til kommentar

Dersom man virkelig er bekymret for hva slags aktivitet familiemedlemmer holder på med, er det bedre å diskutere saken med vedkommende.

 

Ta opp problemet, gjøre hverandre klar over farene med nettbruk, sette opp tiltak for å forhindre "uønsket" nettaktivitet. Overvåking løser ingen verdens ting, selv om det er gode beviser mot busemenn dersom noe virkelig skjer.

 

Dessuten, en på 9 og en på 11 har ingen verdens ting på nett å gjøre. Ikke en på 14 heller, i bunn og grunn.

 

Dersom ting virkelig er problematiske, foreslår jeg heller at familiePC'en settes i stua, og at ingen unge får bruke den uten at en voksen er hjemme, og da maks en time eller to daglig.

 

MSN i seg selv er ikke så farlig at det gjør stort, IRC baserte chatterom og lignende er synderen når det gjelder slibrigheter og det som media skaper massehysteri om.

 

Uannsett, overvåkning løser ingen ting. Du får heller nappe modem-kabelen.

Lenke til kommentar
Dessuten, en på 9 og en på 11 har ingen verdens ting på nett å gjøre. Ikke en på 14 heller, i bunn og grunn.

....

MSN i seg selv er ikke så farlig at det gjør stort, IRC baserte chatterom og lignende er synderen når det gjelder slibrigheter og det som media skaper massehysteri om.

 

Uannsett, overvåkning løser ingen ting. Du får heller nappe modem-kabelen.

Det første er jeg ikke enig i. Alle bør få lov til å være på internett. Har vanskeligheter med å se hvorfor de ikke skal få lov til det.

 

At IRC er en mye større synder er helt sikkert rett. Her kommer man mye enklere i kontakt med helt fremmede mennesker.

 

Overvåking tror ikke jeg heller løser noen ting. Snakk med de i stedet for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...