Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan overvåke msn


Anbefalte innlegg

1) Si ifra at alt skal logges, sett på logging, og sjekk gjevnlig at logging er aktivert.

 

2) slår de av logging blir det ikke mer internett på en god stund, enkelt og greit.

Det er *broren* det er snakk om her.. Foresatte kan sette slike krav, men jeg synes det er både umoralsk og forkastelig å gjøre slik mot sine egne søsken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes også at HW.no's moderatorer burde fjerne hele denne tråden umiddelbart for å ikke fremstå som et tvilsomt/umoralsk forum.

Tja, debatten er jo av interesse og belyser jo endel svært interesante problemstillinger.

At man finner posterens ønske forkastelig rettferdigjør ikke at man skal slette tråden og la disse tingene ties i hjel. Det er mange som sitter og lurer på dette med sikkerhet og overvåkning av sine håpefulle og det er fint at såpass mange har gode argumenter for at dette ikke alltid er like lurt som man kan innbille seg.

Jo.. Det er vanskelig å si hva som er riktig/feil i slike sammenhenger, men som et alternativ til å slette tråden kunne kanskje en moderator endre innleggene som går på hvordan man kan gjøre dette.

 

Tja, tror ikke moderatoren(e) ser noen grunn til å redigere noe som helst:

 

1) Si ifra at alt skal logges, sett på logging, og sjekk gjevnlig at logging er aktivert.

 

2) slår de av logging blir det ikke mer internett på en god stund, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Synes MSN samtalene kan de ha ifred, men du kan godt skjekke kem de snakker med å slikt, men synes det er dårlig gjort å sitte å lese igjennom samtalene deres til venniner å slikt  :roll:

Jeg bare lurer på. Om du da finner ut noe. Hvordan skal du forklare til dem hva/hvorfor du gjorde det og hva så etter den episoden har du tenkt til å gjøre?

Bruke det samme programet igjen som dem nå hvet om?

 

Unger ekke dumme. Det første jeg gjorde som liten gutt når jeg ikke fikk bruke pcen var å gjøre slik at den sikkringingen fattern satt inn funket mot sin hensikt. Han trodde den funken, mens jeg viste hvordan jeg kunne bryte den. "Thats what kids do".

 

Om dette hadde vært slik at jeg i etter tid hadde funnet ut at han hadde overvåket meg så hadde nok det blitt et tillitspørsmål fra min side. Jeg hadde i allefall ikke blitt mer åpen mot han, men jeg hadde klart å stope programet.

 

Jeg tror det er bedre viss du prøver å komme mer inn i hvem de snakker med o.l, være sammen med de når de chater, be dem "lære" deg hva de kan osv. Slik at du uten å bruke noen spion programer finner ut hvor mye/lite de kan om data, hvordan folk de snakker med o.l. Eller hva de sier til folk som snakker om "rare" ting...

 

Blir det slik at du virkelig blir bekymret for enkelte ( nickbasert, ikke generelt ) personer dine barn snakker med og du ikke kommer noen vei med dem, først da kan du begynne å tenke på slike programer synes jeg.

 

Bare mine tips, men det er dine unger så gjør det du synes er best :)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar
En voksen bror, med mindre han har ansvar som foresatt for søsknene, vil IKKE ha lov til å overvåke hva søsknene gjør og ikke gjør på nett.

 

Dette er kun foresattes ansvar.

Ja helt enig, leste innlegget hans igjen.

Blingsa litt der jeg trodde han hvar faren til 3 unger..., men det at dette er søskene dine forandrer alt og du burde ikke overvåket dem.

Lenke til kommentar

"Dessuten, en på 9 og en på 11 har ingen verdens ting på nett å gjøre. Ikke en på 14 heller, i bunn og grunn."

 

 

Dette er det mest tåpelige jeg har hørt hittil idag! Nasjonale prøver i bla. engelsk for 4. klasse tas på internett. Det er jo da en idè att barn kan å bruke internett litt før f.k.s disse prøvene.

 

En 14-åring går på ungdomsskolen, i 8. klasse... Har ingen verdens ting på internett å gjøre?

 

Hva vet egentlig du om hvordan undervisning på en ungdomsskole er lagt opp, ofte benyttes internett, og da lønner det seg om elevene har litt kjennskap til bruk av nettet fra før

Endret av runel
Lenke til kommentar
En voksen bror, med mindre han har ansvar som foresatt for søsknene, vil IKKE ha lov til å overvåke hva søsknene gjør og ikke gjør på nett.

 

Dette er kun foresattes ansvar.

Ja helt enig, leste innlegget hans igjen.

Blingsa litt der jeg trodde han hvar faren til 3 unger..., men det at dette er søskene dine forandrer alt og du burde ikke overvåket dem.

Er helt enig i dette eg og!

Men trodde sjøl at han var faren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...