Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan overvåke msn


Anbefalte innlegg

Du skal vel ikke sette opp avlytningsutstyr på telefonen også vel? Eller videovervåke huset?

 

Nei, overvåking løser ingenting. En jente i klassen misstenkte faren for å ha satt på logg på msn, hun klikket helt... Faktisk var det hun selv som hadde klart å ta det på selv.

 

Som de siste her sier: Snakk heller med de om problemet. Det er mye bra på internett så alle bør få bruke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, overvåking løser ingenting. En jente i klassen misstenkte faren for å ha satt på  logg på msn, hun klikket helt...

Skjønner eg godt :roll:

 

 

Faktisk var det hun selv som hadde klart å ta det på selv.

 

Men hun dreit seg litt ut da. :!:

 

 

 

EDIT: POST 555 :roll:

Endret av suprsid
Lenke til kommentar
Du skal vel ikke sette opp avlytningsutstyr på telefonen også vel? Eller videovervåke huset?

 

Nei, overvåking løser ingenting. En jente i klassen misstenkte faren for å ha satt på logg på msn, hun klikket helt... Faktisk var det hun selv som hadde klart å ta det på selv.

 

Som de siste her sier: Snakk heller med de om problemet. Det er mye bra på internett så alle bør få bruke det.

Word :p .

Lenke til kommentar
Du skal vel ikke sette opp avlytningsutstyr på telefonen også vel? Eller videovervåke huset?

 

Nei, overvåking løser ingenting. En jente i klassen misstenkte faren for å ha satt på  logg på msn, hun klikket helt... Faktisk var det hun selv som hadde klart å ta det på selv.

 

Som de siste her sier: Snakk heller med de om problemet.          Det er mye bra på internett så alle bør få bruke det.

Word :p .

Ja, en ting er å passe på barna sine, å sette dem i bånd er noe annet.

Lenke til kommentar

Vel, jeg forstår han godt! kjenner flere jenter som desverre har blitt lurt over msn... Det beste er nok å ta en alvorsprat med 14åringen, slik at han/hun er klar over farene. jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å logge/forlange at samtalene ble logget. Alle samtaler blir uansett lagret i forskjellige filer for hver bruker, så du trenger ikke gå igjennom samtaler med venner.

Lenke til kommentar
Vel, jeg forstår han godt! kjenner flere jenter som desverre har blitt lurt over msn... Det beste er nok å ta en alvorsprat med 14åringen, slik at han/hun er klar over farene. jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å logge/forlange at samtalene ble logget. Alle samtaler blir uansett lagret i forskjellige filer for hver bruker, så du trenger ikke gå igjennom samtaler med venner.

Du må velge om samtalene skal bli loggført eller ikke.....

Lenke til kommentar
Alle samtaler blir uansett lagret i forskjellige filer for hver bruker, så du trenger ikke gå igjennom samtaler med venner.

Det er sant nok, så viss du leser samtaler som kan virke "mistenkelige" så er det en ting.

Men viss du leser vennesamtaler (vet du ikke skrev det) for å underholde deg sjøl, så er det du som ikke skulle hatt tilgang til internett.

Lenke til kommentar
Alle samtaler blir uansett lagret i forskjellige filer for hver bruker, så du trenger ikke gå igjennom samtaler med venner.

Det er sant nok, så viss du leser samtaler som kan virke "mistenkelige" så er det en ting.

Men viss du leser vennesamtaler (vet du ikke skrev det) for å underholde deg sjøl, så er det du som ikke skulle hatt tilgang til internett.

Jeg vet ikke hva som er mest tvilsomt her.. Han som skal spionere på sine egne søskens aktiviteter på nettet (MSN), eller dere som uten å stille spørsmål hjelper han med å få til dette.

 

Jeg håper spørsmålsstilleren er klar over at dette er i gråsonen av norsk lovgivning, i tillegg til at dine søsken sannsynligvis kommer til å trenge *veldig* lang tid på å tilgi deg om de (forhåpentligvis) oppdager hva du driver med?

 

Jeg synes også at HW.no's moderatorer burde fjerne hele denne tråden umiddelbart for å ikke fremstå som et tvilsomt/umoralsk forum.

 

EDIT: Dette er egentlig ikke et svar til suprzids innlegg, men jeg valgte å quote det, fordi jeg er veldig enig i det han sier og han setter fingeren på noe som er veldig viktig

Endret av mythix
Lenke til kommentar
Kan jeg få spørre om alder på deg og søsknene dine?

mine søsken er 9. 11 og 14. og jeg er voksen

Jeg skal være forsiktig med å antyde for mye, men jeg ser du har vært aktiv i moped-forumet på hardware.no, så jeg lurer på hva du betegner som "voksen" ?

 

Jeg stusser over at du ikke bare kan si alderen din, i stedet for å gjenta flere ganger at du er "voksen"

 

hilsen Mythix (28)

Lenke til kommentar
Jeg synes også at HW.no's moderatorer burde fjerne hele denne tråden umiddelbart for å ikke fremstå som et tvilsomt/umoralsk forum.

Tja, debatten er jo av interesse og belyser jo endel svært interesante problemstillinger.

At man finner posterens ønske forkastelig rettferdigjør ikke at man skal slette tråden og la disse tingene ties i hjel. Det er mange som sitter og lurer på dette med sikkerhet og overvåkning av sine håpefulle og det er fint at såpass mange har gode argumenter for at dette ikke alltid er like lurt som man kan innbille seg.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Kan jeg få spørre om alder på deg og søsknene dine?

mine søsken er 9. 11 og 14. og jeg er voksen

Jeg skal være forsiktig med å antyde for mye, men jeg ser du har vært aktiv i moped-forumet på hardware.no, så jeg lurer på hva du betegner som "voksen" ?

 

Jeg stusser over at du ikke bare kan si alderen din, i stedet for å gjenta flere ganger at du er "voksen"

 

hilsen Mythix (28)

Skal ikke antyde for mye no, men for min del virker det som en 16-17 åring som vil spionere på søskene sine(som han sier) men bare på gøy/nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Jeg synes også at HW.no's moderatorer burde fjerne hele denne tråden umiddelbart for å ikke fremstå som et tvilsomt/umoralsk forum.

Tja, debatten er jo av interesse og belyser jo endel svært interesante problemstillinger.

At man finner posterens ønske forkastelig rettferdigjør ikke at man skal slette tråden og la disse tingene ties i hjel. Det er mange som sitter og lurer på dette med sikkerhet og overvåkning av sine håpefulle og det er fint at såpass mange har gode argumenter for at dette ikke alltid er like lurt som man kan innbille seg.

Jo.. Det er vanskelig å si hva som er riktig/feil i slike sammenhenger, men som et alternativ til å slette tråden kunne kanskje en moderator endre innleggene som går på hvordan man kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...