Broseen Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 (endret) Bare for å ha sagt det, jeg HAR søkt. Jeg har fått Telenor ADSL startpakke, og nettet fungerer. Routeren som følger med er Thompson Speedtouch. Problemet er at hver gang jeg starter BitComet får jeg et negativt symbol på oppgavelinjen som sier at noe er galt. Har også på følelesen at det ikke går for full spiker med nedlastingene i BitComet. Har hørt noe om å åpne porter ol, men som newbe forstår jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe? EDIT: Når jeg har startet BitComet går det ikke an å surfe på nettet med Firefox heller. Endret 14. mai 2005 av Broseen
miCro Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 For å åpne en port i routeren din kan du se om routeren din er på portforward.com. Følg deretter guiden for hvordan man åpner porter.
Broseen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Skrevet 16. mai 2005 Hmmm, der står 3 som Heter Thompson Speedtouch 510 med forskjellige endelser bak På min står det bare Speedtouch 510i. Noen som vet? Det å åpne port vil fikse problemet mitt med dårlig hastighet på nedlastinger?
janfredrik Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Det å åpne port vil fikse problemet mitt med dårlig hastighet på nedlastinger? Sannsynligvis
Broseen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Skrevet 16. mai 2005 (endret) Fant hvordan jeg åpner porter på telenors nettsider. Men jeg vet ikke hva jeg skal føre inn på inside port og outside port. (hva er dette) Bruker BitComet. Endret 16. mai 2005 av Broseen
cyberpet Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 (endret) Inside og outside skal være det samme i såfall mener jeg.. Dette må være den samme porten som er satt til "listening port" i BitComet, nå husker jeg ikke om detter en TCP eller UDP port.. Uansett, BitComet skal åpne denne såkalte "listening porten" helt automatisk dersom ruteren har UPnP aktivert.. Har satt opp en slik speedtouch ruter selv en gang, men er en stund siden.. Husker ikke om UPnP er default... Selv har jeg det gamle Nokia ADSL modemet fra Telenor (som ikke har brannmur eller annet dilldall installert) sammen med en trådløs Linksys ruter med brannmur og UPnp aktivert... BitComet funker utmerket uten å manuellt åpne noen porter. Endret 16. mai 2005 av cyberpet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå