Gå til innhold

spørsmål om selvmord


Perra1

Anbefalte innlegg

Hei, hvis det er noen her som kjenner noen som har tatt selvmord ville jeg sette pris på om dere svarte på disse spørsmålene.

 

-Hvilke problemer hadde de?

-Hvor lenge hadde de hatt problemene?

-Fikk de hjelp til problemene?

-Hvordan tok de selvmord?

 

Hvis dere har lyst til å si noe mer enn hva jeg spurte om, ville jeg sette pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Hvordan tok de selvmord?

Kan hende jeg tar feil, men jeg tror ikke det er lov å diskutere akkurat den.

 

Klart det bare er ett spørsmål, men det blir som å gi inndirrekte tips. Man vet jo aldri hvem som leser det og tar det til seg. Jeg vil hvertfall ikke si åssen fetteren min tok livet av seg, da kanskje andre leser det og plutselig har jeg ett selvmord på samvittigheten. Da skulle man ønske at man aldri hadde skrevet det.

 

[back on topic] Fetteren min tok livet av seg etter å ha blitt grisebanket av en gjeng, han ble sparket i hodet og etter det var han aldri seg selv. Han var sånn i ca 2 år før han tok livet av seg og ja han fikk hjelp...

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

ste onklen min tok selvmord for noen år siden, han hadde godt på streke piller av div slag og mye alkohol, og jobbet seg i stykker, og fikk vite at kona skulle skille seg fra han, og de siste dagene gikk han rundt i huset med ladet våpen og vifta med det, en natt når han var helt borte pga. alkohol og piller satt han pistolen til hode og skøyt seg..

Lenke til kommentar

Kjenner desverre alt for mange som har tatt selvmord. Er vel nærmere bestemt 8 stykker de siste 4 åra....

 

Alt en sitter igjen med er bare et stort HVORFOR???

 

Har selv vært nede på det stadiet der jeg har forsøkt, men mislykkes heldigvis.

Nå har jeg heldigvis funnet de små tingene i livet som gjør det verdt å fortsette.

 

Å hjelpe en selvmordskandidat er utrolig vanskelig. Vil vedkommende virkelig dø, så dør han. Så enkelt er det bare...

 

Symptomer på en selvmordskandidat? Desverre ser man de ikke som oftes før det er for sent.

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar

Sett ifra den som har tatt selvmord/en som har selvmordstanker sitt synspunkt:

Verden suger

Livet er ikke verdt å leve

Alt er håpløst

Livet er et helvete..

...osv

 

Hva det kommer av at folk tenker slik kan være alt ifra psykiske sykdommer(særlig depresjon), andre sykdommer, vonde opplevelser og andre ting.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hei, hvis det er noen her som kjenner noen som har tatt selvmord ville jeg sette pris på om dere svarte på disse spørsmålene.

 

-Hvilke problemer hadde de?

-Hvor lenge hadde de hatt problemene?

-Fikk de hjelp til problemene?

-Hvordan tok de selvmord?

 

Hvis dere har lyst til å si noe mer enn hva jeg spurte om, ville jeg sette pris på det.

Mann i slutten av 20-årene.. var en evig outsider, som kanskje kan betegnes som en taper. Lavt utdannet som ikke kunne kontrollere pengene.

 

Hadde hatt problemer hele livet, han hadde liten selvtillit. Han fikk sikkert ikke hjelp på grunn av problemene, men svært få visste at han hadde problemer. Han kom fra en oppegående familie, foreldrene var verdens snilleste foreldre. Ingen trodde det skulle gå som det gikk.

 

Han fyrte av et pistolskudd og spredde blod og hjernerester ut over hele stua til foreldrene, de måtte flytte for å ikke bli minna om det grusomme synet. De ville huske han for den han var, ikke for de grusomme påkjenningene han ga dem.

 

 

Edit:

Vet om en til... familiefar i midten av 40-åra. Hadde gjeld, alkoholproblemer og var lei av samfunnet. Tok hevn ved å sprenge seg selv i fillebiter med dynamitt slik at verden skulle forstå. Det verste av alt var at det var barna hans som fant han...

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Sett ifra den som har tatt selvmord/en som har selvmordstanker sitt synspunkt:

Verden suger

Livet er ikke verdt å leve

Alt er håpløst

Livet er et helvete..

...osv

 

Hva det kommer av at folk tenker slik kan være alt ifra psykiske sykdommer(særlig depresjon), andre sykdommer, vonde opplevelser og andre ting.

Jepp. Og en annen ting folk ofte ikke forstår er at det som kan være en bagatell for dem, et ubetydelig filleproblem. Kan være nok til at jeg tipper over.

 

Men det gjelder å finne noe å gripe fast i.

Lenke til kommentar
Jepp. Og en annen ting folk ofte ikke forstår er at det som kan være en bagatell for dem, et ubetydelig filleproblem. Kan være nok til at jeg tipper over.

Jepp, det mange misforstår og tror at filleproblemet som er hele greia, men i virkeligheten så er det bare toppen av et veldig veldig stort isberg.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
MagE: Var det kun i Norge eller hele verden? Hvis det var hele verden så virket det egentlig som et veldig lavt tall... :hmm:

Det er nesten nødt til å være bare Norge. Det er ganske enkelt mange flere enn 2stk som begår selvmord hver dag. Vi må kanskje slenge på 00 bak det 2-tallet før vi nærmer oss et reelt tall for hele verden.

 

Ellers må jeg si selvmord kommer i de aller fleste tilfellene som en bombe på alle rundt vedkommende. Hvorfor? Vel, man føler seg såpass verdiløs at man ikke en gang gidder å sløse bort tiden til alle rundt med å fortelle om problemene som ligger bak. Enten det ellers er man rett og slett redd eller flau over å snakke om det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...