Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sedsberg: Du har vel god greie på diff til E-Maxx. Jeg vurderer sterkt å skaffe meg diffsperre bak, men trenger jeg Ring gear, differential/ pinion gear i tillegg, eller går det an å bruke de orginale delene?

Og hvordan er det å kjøre på asfalt siden det står: Use off-road only.?

Er ganske sikker på at du kan bruke originaldelene. Den vil bli vanskelig å svinge med på asfalt og andre underlag med godt grep. Trolig får du en gigantisk svingradius pluss at den vil få tendens til å gå rett fram hvis du gir gass og svinger.

 

Edit: SJekka nå. Du kan 100% sikkert bruke originaldelene. Det er samme delenummer.

Endret av sedsberg
Skrevet

Når jeg tenker etter så er det vel et smartere valg å fylle på med tykkere olje enn å hive inn en sperre. Med sperre så er det jo større belastning på drivverket, og med den uflasken min så er det vel stor sjanse for at det skjer noe dritt...

Skrevet

noen som kan forklare meg forskjellen på disse to betegnelsene?

 

 

5000mAh 30C LiPo 3S 11.1 Volt

5000mAh 25C LiPo 3S 11.1 Volt

 

forskjellen på 25c og 30c altså?

Skrevet

C rating på batteripakker dreier seg om kapasitet i Ampere, og i dette tilfelle 25 ganger kapasitet og 30 ganger og det dreier seg om maks kontinuerlig strøm batteriet kan klare og levere som da blir henholdsvis 125 og 150A.

I peak klarer batteriene enda mere.

Skrevet

C rating på batteripakker dreier seg om kapasitet i Ampere, og i dette tilfelle 25 ganger kapasitet og 30 ganger og det dreier seg om maks kontinuerlig strøm batteriet kan klare og levere som da blir henholdsvis 125 og 150A.

I peak klarer batteriene enda mere.

 

okei, skjønner.

 

så det vil si at om jeg skaffer meg mamba max 5700, som trekker 100A på max så har det ikke noe å si om det er 20c, 25c eller 30c så lenge totalen overstiger 100A? (alts XXc x XXXXmah = 100A +++)

Skrevet

På en bil så er aldri maks belastning særlig lenge så om motoren er ratet til 100A så vil 20C batterier klare jobben fint.

Det skal ikke så mange sekundene til på full gass for bilen er en liten prikk i horisonten.

Skrevet

Hei, på min venns sin rc bil, så har han greid å ødelegge snorstarteren sin ved å trekke den litt for langt slik at fjera innvendig knakk.

Så vi driver og ser etter en ny snorstarter til den.

Bilen er en Himoto Viper XST, og har funnet ut at diameteren mellom skruehullene er 27mm.

 

Noen som vet om en norsk side som selger en startsnor som passer til denne?

Skrevet

Er vell mulig å hente opp manualen til bilen enten fra esken eller fra nettet og finne frem art.nummeret til delen dere skal ha tak i?

 

Han finner desverre verken esken eller manualen, og bilen er 2-3 år gammel.

Har prøvd å søke litt på nettet men uten hell.

Skrevet

På en bil så er aldri maks belastning særlig lenge så om motoren er ratet til 100A så vil 20C batterier klare jobben fint.

Det skal ikke så mange sekundene til på full gass for bilen er en liten prikk i horisonten.

 

Net Weight :274g

Voltage: 11.1V

Capacity: 4000mAh

Battery Type: Li-polymer

Continuous Discharge Rate: 15C

Burst Rate : 25C

Cells : 3

Color: Black

Dimension( L x W x H): 14 x 4.7 x 2.1cm(5.51 x 1.85 x 0.83in)

 

er dette en 15 cellers eller 25 cellers?

forskjellen på Continuous Discharge Rate og Burst Rate ?

Skrevet

Dette er et 3 sellers batteri på 4000mAh som takler 60A belastning kontinuerlig og 100A i peak.

Virker som en billig pakke med tanke på maks kontinuerkig strømtrekk på 15C.

Skrevet

ja er så absolutt et billigbatteri, men noe av det eneste som er smått nok..

 

sliter med å finne et 3s lipo på rundt 4000mah som passer i kjerra mi.

er en Tamiya Keen Hawk (DF-03 chassis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...