Gå til innhold

15 tommer til gf4


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdateringsfrekvensen på skjermen din er lav ja. De fleste 15" skjermene kan man som regel maks stille til 85 hz i 640x480 oppløsning. Det er ingen problem å kjøre skjermkortet sammen med din skjerm, det er bare det at skjermen din rett og slett suger.

 

Kjøp deg eizo skjerm. pris for super bra Eizo skjerm fra 4500 - 16000kr.

 

http://www.komplett.com selger eizo

http://www.eizo.com for å se spesifikasjoner

Lenke til kommentar

Skjermkort gir data til skjermen, og ikke den andre veien. En skjerm er en ganske dum datakomponent, den bare mottar data og har ingen påvirkning på ytelsen av et system. Du kan si det er en trakt...skjermkorte ditt har potensiale for å gi mye mer, men skjermen din kan bare vise "så og så" mye. Det har vært en tråd hvor folk har diskutert hva poenge med høyere FPS i et spill er enn oppdaterings frekvensen på skjermen....mao, kjører du 85hz, hva er poenge med 100 frames i sekundet?....diskusjonen er forsåvidt poengløs i forhold til ytelse, og mer en teoretisk kuriositet. Poenge her er.....en 15 tommer skjerm kan du plugge på vilket somhelst skjermkort i verden..idag og 2 år fra nå...og du vil ikke få beskjeden om at det IKKE vil funke...det vil funke....men 15tommeren er den laveste standard som vil bli satt, det gjelder oppløsning og refreshrate....men ytelse i spill og 3D aplikasjoner vil bli satt av skjermkorte..og du vil merke en ytelses hevelse...skjermen har ingen påvirkning på dette.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

jeg sitter nå med en 15" IBM skjerm fra krigens dager.. elns. jeg kjører også et creative gf4 ti 4400 kort. og hittil er jeg langt fra imponert.

 

har skjermen -mye- å si for 3dmarks og fps i spilla.. mulig dette ble forklart i post'n over.. men,men fikk 3500+ i 3dmark noe som er helt uakseptablet med gf4

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Geforce2pro, og en 17" adi skjerm. Kjører jo 1280x1024 - og det fungerer jo for meg (jeg har jo bra syn - som evt. blir dårligere snart) selvom det er 60hz. Det fungerer, men foreslår at du kjøper en CRT / LCD (selvom jeg ville ha venta litt med lcd - du får jo bare 15" lcd for bra pris - snart får du nok 17" lcd for bra pris) skjerm som støtter bra med hz :wink: Det er faktisk rimlig billig med en fin og flat crt skjerm, og hvis du er gamer, så vil nok crt skjermen gjøre jobben bedre enn lcd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 17:49, Swoofah skrev:

jeg sitter nå med en 15" IBM skjerm fra krigens dager.. elns. jeg kjører også et creative gf4 ti 4400 kort. og hittil er jeg langt fra imponert.


har skjermen -mye- å si for 3dmarks og fps i spilla.. mulig dette ble forklart i post'n over.. men,men fikk 3500+ i 3dmark noe som er helt uakseptablet med gf4


 

hmmm..vel, strengttatt nei...men når jeg sitter å tenker her..det er jo noen funksjoner på skjermkort som funker bedre i høyere oppløsninger. Og si et teste program har funksjoner som sier "Skjermen tåler ikke oppløsning A, gå til test B"..og om den testen er i lavere oppløsning som IKKE får unyttet det skjermkorte yter...så..kan det vel gå utover resultatene......men på ingen måte pga en TREIG skjerm slik CPU eller RAM er treig..bare at den ikke har kapasiteten til å vise feks 1280x1023x32bit farger i 100hz.......men veldig usikker på dette..for jeg ville i utgangspunkte si nei..skjermen påvirker IKKE resultatet.

 

Skriv litt mer om systemet ditt...et raskt skjermkort er ikke noe magisk ting som får spill til å gå bedre...for et GF4 kort burde du ha en P4 mellom 1.8 - 2.5 ghz, eller en AMD 1900+ - 2200+ for å dytte nok data til skjermkorte.

 

Hva slags system har du?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...