Gå til innhold

mest ettertraktede klassene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er det en raid instance?

Nei, er en utendørs raid boss. Det samme gjelder Azuregos. Kraftig campet på en del servere. Spawner med noen dagers mellomrom.

Skrevet
*klør meg litt i hodet* hvorfor er det ingen som nevner warlock? Imp med stanima buff, soulstone, det er jo genialt til innstanser.. warlock har jo også høy dps,, selv som warlock har jeg aldri fått nei om jeg har spurt om å joine en gruppe.

Tja, trur kanske ingen nevner warlock fordi detter er en tråd om hvilken klasse som e mest ettertraktet, og det er jo som alle veit slett ikkje warlock.

Skrevet (endret)
Warlock er også en klasse man bare må ha (spesielt alliance)

For raidinstancer er jeg enig med deg, men for vanlige 5-15-manns instancer som Stratholme, Scholomance og UBRS ser jeg ikke hvorfor man må ha med en warlock. Det er praktisk, ja, men ikke et must. I MC skal det godt gjøres å klare seg uten warlock, både grunnet soulstone og banish.

Som jeg ser det, er de mest ettertraktede klassene druid, priest og warrior. Mages florerer det av.

Offtopic: Azuregos på PvE-server må være det kjipeste som finnes. Første team til å tagge får han, mens opposite faction må sitte "med kuken i hånd" og se på. Ingen mulighet til å ødelegge. Alle andre players er gule.

Endret av Pinnella
Skrevet

ser lite shaman og paladin. Er ikke disse så viktige i instances?

vet lite om begge de to klassene, men er jo litt interessant at spesiellt shaman blir kalt overpowered, men ikke er ettertraktet i grupper.

er jeg ute å kjører? =P

Skrevet

pally er en hybrid som er litt god på heal og bedre på dmg..

shaman er en caster som har grei dmg, men i instancer bruker man warrior og healere istedet...

to klasser som spesialiserer seg på hvert sitt felt er bedre enn en char som har litt av hvert ;)

Skrevet

hands down, gjennom hele spillet er prest det mest ettertrakta....

Warriors kommer en liten liten plass bak, men jeg har følelsen av at det gjelder mest på 40+...?

Skrevet
Warlock er også en klasse man bare må ha (spesielt alliance)

For raidinstancer er jeg enig med deg, men for vanlige 5-15-manns instancer som Stratholme, Scholomance og UBRS ser jeg ikke hvorfor man må ha med en warlock. Det er praktisk, ja, men ikke et must. I MC skal det godt gjøres å klare seg uten warlock, både grunnet soulstone og banish.

Strat/Scholo er ikke hva jeg vil kalle end-game. I de instancene er ikke heller priest nødvendig. Har for eksempel gjort Stratholme (før nerf) i gruppe på 5 med druide som main healer. Med godt resultat. Har ikke prøvd, men kan til og med hende det hadde fungert med paladin som MT der.

Som jeg ser det, er de mest ettertraktede klassene druid, priest og warrior. Mages florerer det av.

Warrior er som sagt en klasse det er overskudd av når det kommer til end-game. En av de første klassene vi stengte rekruttering for i Sin. Etterspørsel avhenger ikke bare av hvor viktig det er å ha en klasse, men av hvor mange man har bruk for. Warrior faller inn i gruppen av klasser som er absolutt nødvendige, men i et lite antall. Mage, derimot, er en klasse man vil ha mange av i et raid.

Skrevet

shaman er en caster som har grei dmg, men i instancer bruker man warrior og healere istedet...

to klasser som spesialiserer seg på hvert sitt felt er bedre enn en char som har litt av hvert ;)

:w00t:

skjønner ;)

digg solo og pvp da, men ikke så ettertrakta i grupper. =)

Skrevet

Paladin er det ok å ha noen av i raid, men de bør fokusere på int. Da kan de være hendige ekstrahealere, og de kan dessuten fjerne magic, dissease og litt slikt. De har jo også nyttige auraer. :)

Fine off-tanks i grupper også.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Jeg har fokusert druiden min endel mot healing-siden, og jeg har aldri noen problemer med å få blitt med i grupper.

I tillegg har jeg måttet behøve tanke i noen grupper (dire bear form), men dette er temmelig teit da man plutselig får beskjed om at man fungere som healer og tank.

Selv synes jeg at følgende er praktisk å ha med:

1. Warrior

2. Priest

3. Mage

Skrevet

hvorfor er det ingen som gidder å ha med en "hunter" i en ins eller raid?

virker som at alle er imot dem... noen med en god grun til å ikke invitere dem?

Skrevet

virker som at alle er imot dem... noen med en god grun til å ikke invitere dem?

Jeg liker som sagt huntere i raids. De er for eksempel fine mot Onyxia. De har høy dps, og kan holde seg på trygg avstand av mye styggedom. Ikke så manaavhengige som f.eks. en mage, og kan gjøre jevnt høy skade. De kan dessuten bruke feigh death, som gjør at de mister aggro. Mindre sjanse for å dra noe styggedom av main tank med andre ord.

Skrevet (endret)

:w00t:

skjønner ;)

digg solo og pvp da, men ikke så ettertrakta i grupper. =)

Påstår du at paladin gjør mer damage en shaman? :dontgetit:

At vi shamaner må "drepe" en paladin 3 ganger og fortsatt vinner, sier vel litt om hvem som gjør mest damage :whistle:

Endret av likferd
Skrevet (endret)
Warrior er som sagt en klasse det er overskudd av når det kommer til end-game. En av de første klassene vi stengte rekruttering for i Sin. Etterspørsel avhenger ikke bare av hvor viktig det er å ha en klasse, men av hvor mange man har bruk for. Warrior faller inn i gruppen av klasser som er absolutt nødvendige, men i et lite antall. Mage, derimot, er en klasse man vil ha mange av i et raid.

Og hvorfor det om jeg tør spørre? Warriors tåler smekk, og kan gjøre sykt mye dmg med rett build og gear. En warrior i axemen har godt over 30% critsjans ubuffa, og smeller ned det aller meste pvp. En A/F spec gjør dog vedkommende mindre egnet til MT, men til offtanking i MC funker det som bare det. Trenger bare litt mer tid til å jobbe på mobben. Eksempelvis lurer jeg litt på hvordan du har tenkt å ta Garr i MC uten mange warriors. Mange warlocks kan være en ok løsning, men imo ikke noe lurt.

Mange mages er jo klart. Nå vet ikke jeg antallet mages i guildet ditt, ikke at jeg bryr meg så mye heller, men for oss har det så og si aldri vært et problem.

Så, hva mener du, la oss si i MC, er et lite antall warriors og hva er et stort antall mages? Når det gjelder Onyxia er jeg dog helt enig med deg, ranged attacks ftw, men han er jo bare én mob, uten adds.

Edit: ja, en pala kan tanke i strat.

Endret av Pinnella
Skrevet
Og hvorfor det om jeg tør spørre? Warriors tåler smekk, og kan gjøre sykt mye dmg med rett build og gear. En warrior i axemen har godt over 30% critsjans ubuffa, og smeller ned det aller meste pvp. En A/F spec gjør dog vedkommende mindre egnet til MT, men til offtanking i MC funker det som bare det. Trenger bare litt mer tid til å jobbe på mobben. Eksempelvis lurer jeg litt på hvordan du har tenkt å ta Garr i MC uten mange warriors. Mange warlocks kan være en ok løsning, men imo ikke noe lurt.

Mange mages er jo klart. Nå vet ikke jeg antallet mages i guildet ditt, ikke at jeg bryr meg så mye heller, men for oss har det så og si aldri vært et problem.

Så, hva mener du, la oss si i MC, er et lite antall warriors og hva er et stort antall mages? Når det gjelder Onyxia er jeg dog helt enig med deg, ranged attacks ftw, men han er jo bare én mob, uten adds.

Edit: ja, en pala kan tanke i strat.

Du trenger warriors til det som må tankes. Selvsagt varierer det hvor mange mobs man må tanke. Jeg foretrekker banish der det er mulig, så kan det fokuseres mer på en/færre mob(s) om gangen. Med en 5-6 warlocks kan man banishe ganske effektivt. Man har ikke med seg warriors til MC for skadens skyld. PvP vet jeg rett og slett ikke hvorfor du drar inn her, det er et godt stykke utenfor hva jeg har snakket om. Jeg er fullstendig klar over at det er mulig å gjøre godt med skade som warrior (warrior i CB), men det er ikke akkurat derfor man tar de med seg til Onyxia, Azuregos eller MC. Det finnes ingen fasit på hvaslags gruppesammensetning som er _den beste_ i så store saker. Noen foretrekker massiv healing, andre foretrekker massiv dps. Uansett trenger du sjelden 8 warriorer (hvis dere er av de som gjør MC med 1-2 warlocks trenger dere selvsagt flere enn ellers), men 8 mages er gjerne flott. Bare for å ta et rimelig tilfeldig tall.

Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Sin heller (spesielt ikke hvis du er så uinteressert som du sier), men vi har en relativt god sammensetning vil jeg påstå. Mage/priest/druide er de siste klassene vi stengte rekrutteringen for. Warriors ser det ut til å florere av på Silvermoon.

Paladin i Strat var bare et eksempel på at de instancene ikke akkurat er et godt mål på hva som er "nødvendig" og ikke. Ingen klasser er et absolutt must der. Warrior/paladin, mage/warlock, priest/druide, rogue/hunter. Som warrior/priest/mage er du imidlertid sikret å være populær for slike grupper.

Skrevet

virker som at alle er imot dem...  noen med en god grun til å ikke invitere dem?

Jeg liker som sagt huntere i raids. De er for eksempel fine mot Onyxia. De har høy dps, og kan holde seg på trygg avstand av mye styggedom. Ikke så manaavhengige som f.eks. en mage, og kan gjøre jevnt høy skade. De kan dessuten bruke feigh death, som gjør at de mister aggro. Mindre sjanse for å dra noe styggedom av main tank med andre ord.

Både Shaman/Rogue/Mage/WL out dmg en Hunter på de fleste raids btw. Ja og da regner jeg med Pet.

Skrevet (endret)

Er selv warrior, har aldri noe problem med å få plass til instancer.

Har gått for 2H A/F specc men har ett 1H+sheild i baggen for instancer når dette trengs, har trent alt som er relevant innenfor defensive (ikke talents), og har aldri hatt noe problem med aggro :)

Men de mest trengte er:

1. Priest

2. Warrior

3. Mage

Men har jo klart oss uten både mage og priest i party :p

Feks tok zul farrak med en hunter, to pally's en warrior (meg med 2H berzerker mode jeg var damgedealer :p) og rogue.

\\Sp33D

Endret av the_real_Sp33D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...