Gå til innhold

Endre fra f: til c:


Anbefalte innlegg

Hvordan endrer man bokstavene fra f: til c: ?

Og kan man endre dette uten å formatere?

Har hatt problemer med c: og dermed fjerna den, så f: står igjen og ingenting vil funke.. er forsåvidt på f: windows er, så jeg vil gjerne endre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke lar seg gjøre uten reinstall.

 

Det problemet du beskriver kommer visstnok når man fjerner den opprinnelige C: partisjonen og oppretter en ny. Man bør enten bare formatere den opprinnelige partisjonen eller fjerne alt før man lager nye.

Lenke til kommentar

Hehe......en kompis av meg prøvde på dette. Han hadde D: som OS-disk og forandret stasjonsbokstaven til C: !

 

....og han kunne virkelig ikke fatte hvorfor ikke ikonene ikke funket lenger ;)

 

Det eneste jeg kan tenke meg som kan hjelpe deg i denne sammenhengen er PM. Det har en bootprogram som visstnok skal hjelpe deg med noe i denne duren, men jeg har aldri testet det.

 

Den enkle måten........reinstaller, så får du vekk gammelt rask i tillegg :)

Lenke til kommentar

Du kan forandre stasjonsbokstav i Windows også. Åpne kontrollpanel, velg ytelse og velikehold - administrative verktøy. Gå inn i datamaskinbehandling og velg diskbehandling i menyen på siden. Der kan du endre stasjonsbokstaver. Det er ikke alle partisjonene du kan endre uten en reinstallering av OS, og det kan hende at programmer på partisjonen du endrer ikke virker skikkelig etterpå (pga registerinnstillinger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...